آلمان: حمله به اوکراین بهای سنگینی در پی خواهد داشت

وزیر خارجه آلمان با تکرار اتهامات اثبات‌نشده درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین درباره پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه  با تکرار اتهامات اثبات‌نشده درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین درباره پیامدهای چنین اقدامی هشدار داد.

به نوشته وبگاه «تی وی پی ورلد» «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که امیدوار است تنش‌های فزاینده با روسیه بر سر اوکراین با دیپلماسی حل شود.   وی هشدار داد که در صورت حمله به اوکراین، روسیه متضرر خواهد شد.

بائربوک در نشست خبری مشترک با «دیمیترو کولبا» همتای اوکراینی خود گفت: «هر اقدام تهاجمی دیگر بهای بالایی برای روسیه از نظر اقتصادی، راهبردی و سیاسی خواهد داشت و دیپلماسی تنها راه است.»

بائربوک همچنین افزود  که به زودی دیدار دیگری از اوکراین خواهد داشت.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه در زمینه پیامدهای «تنش با اوکراین» و تاثیر آن بر خط لوله «نورد استریم ۲» و سیاسی شدن این پروژه هشدار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین  نیز تاکید کرده که روسیه نیروهای نظامی خود را به خاطر افزایش تنش‌ها و اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهای اوکراین نگه خواهد داشت.   پسکوف در این زمینه گفت: «نظامیان روس در قلمروی خود در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر هستند. و ما لازم می‌دانیم که در این شرایط پرتنش و محیط غیردوستانه این نیروها در آنجا بمانند. »

سخنگوی کاخ کرملین افزود، در شرایطی که ناتو رزمایشهای مختلف و تحرکات نظامی فزاینده‌ای در اطراف مرزهای ما دارد ما مجبوریم پاسخ دهیم و مجبوریم اقدامات احتیاطی اتخاذ کنیم. این دلیلی است که چرا نظامیان ما در آنجا حضور دارند.

کشورهای غربی و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. سخنگوی کرملین، پیش‌تر این ادعاها را توخالی و بی‌اساس خواند و به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها تلقی و اشاره کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ‌کسی ایجاد نمی‌کند. با این حال، پسکوف احتمال تحریکات با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

تنش در مرز اوکراین و روسیه در حالی طی روزهای گذشته افزایش یافته  که مذاکرات امنیتی آمریکا و روسیه هیچ نتیجه مثبتی به دنبال نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    کاملا درسته. من هم قبول دارم که حمله به اکرایین بهای سنگینی برای اروپا و آمریکا خواهد داشت. حالا آلمان باید بهای سنگین تری به آمریکاییها پرداخت کنه تا از شر حمله روسها در امان بمونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس