همه ترتیبات لازم برای سفر رئیسی انجام شده است

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفت که همه ترتیبات لازم برای سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو انجام شده است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر سید ابراهیم رئیسی امشب تلفنی گفت‌وگو کردند.

لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به روسیه اعلام کرد که همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است.

طرفین  این سفر را تحول مهمی در روابط دو کشور و فرصت خوبی برای گسترش و تعمیق روابط  توصیف کردند.

گفتنی است «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست خبری سالانه خود درباره سفر رئیسی به روسیه گفته بود: «این یک دیدار مهم است و باید ارتباطات در عالی‌ترین سطح ادامه پیدا کند. البته اخیراً این ارتباطات تحت تأثیر کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند. روسای جمهور دو کشور تلفنی صحبت داشته‌اند، اما دیدار حضوری سازنده‌تر خواهد بود. اهمیت این دیدار در لزوم تطبیق یادداشت‌ها درخصوص تمام مسائل و دستورکارها به‌ویژه با توجه به تغییر ریاست دولت ایران است و باید تضمین تداوم تبادلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها را تحلیل کنیم».

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات وین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص مشکل پیش آمده در زمینه صادرات یکی از اقلام کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده، بر ضرورت تسریع در حل و فصل موضوع تاکید کرد.

جهات ذیربط دو کشور برای حل مشکل واردات فلفل دلمه ایران در حال هماهنگی هستند

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ضمن تأکید بر فنی بودن مشکل پیش آمده، گفت که موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری و حل و فصل می باشد.

وی افزود:  بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات اقلام کشاورزی بین دو کشور به صورت طبیعی جریان دارد و برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران نیز جهات ذیربط دو کشور در حال هماهنگی هستند و فردا نیز به صورت وبیناری مباحث فنی را مطرح و حل و فصل خواهند کرد.

قرار است رئیسی بزودی به مسکو سفر کند. در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر رئیسی به مسکو بیان کرد: سفر رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و سفر حائز اهمیتی است و در ادامه مسیر سیاست خارجی متوازن دولت است و آقای دکتر رئیسی ملاقات مفصلی با همتای خود خواهد داشت و موضوعات مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و مردمی و ... در دستورکار است. البته با توجه به پاندمی کرونا در جهان و روسیه دو طرف در تلاش هستند با رعایت کلیه پروتکل‌ها و در حداکثر امکان برای انجام دیدارها انجام شود.

خطیب‌زاده اظهار داشت: وزارت خارجه یک تیم مشخصی را طی چند هفته گذشته مامور انجام این سفر کرده است و رایزنی‌هایی در داخل ایران صورت گرفته که ان‌شاءالله این سفر به عنوان سفر مهم کاری دستاوردهای خودش را داشته باشد.

 یک قانونگذار ارشد مجلس دومای روسیه نیز اعلام کرد که «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران روز پنجشنبه در جمع گروهی از قانونگذاران این مجلس سخنرانی خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد. در شرایطی که طرف‌های برجامی طی شش سال به طور پیوسته بر خلاف تعهدات خود عمل کرده‌اند، دلیلی برای حفظ پیوسته‌ی تصاویر تأسیسات هسته‌ای وجود ندارد. ما به دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، اطمینان نداریم. این دوربین‌ها باید جمع‌آوری شوند و اجازه‌ی حضور به این جاسوسان در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. با توجه به پیشرفت فناوری احتمال دارد در این دوربین‌ها فرستنده گیرنده‌هایی کار گذاشته شده باشد که تا زمانی که سیگنال کدشده‌ای را دریافت ننموده‌اند هیچ ارسالی انجام ندهند و با دریافت کد، تصاویر را ارسال نمایند یا اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری را انجام دهند. در هر حال اگر قرار است کار اشتباه ضبط پیوسته‌ی تصاویر، که یک عقب نشینی در برابر دشمن غیر قابل اعتماد است، صورت گیرد، حداقل این کار باید توسط دوربین‌های خودمان انجام شود و آژانس باید این را بپذیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس