کاهش عرضه اوراق اسلامی در بورس برای بودجه ۱۴۰۱ امکان پذیر شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: دولت مکلف شد در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی در بورس را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع درخصوص نشست تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در حوزه نفت و روابط مالی گفت: دولت مکلف شد در صورت افزایش منابع حاصل از فروش نفت به همان میزان سقف فروش اوراق اسلامی را کاهش دهد. همچنین به دولت و دستگاه های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اختیار داده شد تا منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و نفتی را با نرخ ETS و ارز را حداکثر ۲ درصد زیر نرخ سامانه ETS برای کنترل بازار به فروش برساند.

بیشتر بخوانید:

چرا خرما در بورس کالا نماند؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: در این جلسه به وزارت نفت مجوز داده شد تا از محل افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان برای طرح‌های توسعه‌ای و تثبیت آن اقدام کند. دولت مکلف شد تا سقف ۴.۵ میلیارد یورو جهت پرداخت تعهدات به اشخاص حقیقی و حقوقی و پیشرفت آبادانی و محرومیت زدایی از محل تحویل میعانات گاز و نفت خام صادراتی به قیمت روز تسویه مالی لازم را انجام دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان دولت را مکلف کردند در صورت فروش مازاد نفت خام تا سقف ۵.۵ میلیارد یورو، منابع حاصله را صرف تولید مسکن، رفع تنش آبی، اشتغالزایی، حمایت از تولید و پروژه های پیشران جدید مانند خطوط ریلی، بنادر راهبردی، توسعه فعالیت میادین نفت و گاز مشترک و افزایش نیروگاه‌ ها کند.

زارع با بیان اینکه از محل ۵.۵ میلیارد یورو نیز مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش ظرفیت پالایشگاه های بخش خصوصی در نظر گرفته شد، گفت: از این محل برای پرداخت سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی و ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت به عنوان نفت خام قابل انتقال به غیر در اختیار قرار گرفت تا به فروش برسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس