کد خبر 1327324
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
رزمایش هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر فراز «نقب»

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از رزمایش هوایی با جنگنده‌های آمریکایی و شبیه‌سازی انواع عملیات هوایی خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی عصر یکشنبه به وقت تهران از برگزاری رزمایش هوایی بین نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر فراز صحرای «نقب» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» جنگنده‌های آمریکا حاضر در این رزمایش متعلق به نیروهای سنتکام حاضر در خاورمیانه بود که در روزهای گذشته در جنوب فلسطین اشغالی عملیات هوایی شبیه سازی شده و رویایی جنگنده‌ها را تمرین کردند.

به گفته وزارت جنگ رژیم اسرائیل، جنگنده‌های «اف-۱۶» و جت‌های جاسوسی «گالف استریم-۵۵۰»  و گروه اسکادران قرمز و بالگرد در نقش دشمن فرضی در این رزمایش حضور داشتند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از تقویت راهبری همکاری نظامی با آمریکا و آمادگی نیروهای تحت فرماندهی خود خبر داد.

سرلشکر «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفته است: «ما در منطقه‌ای پیچیده‌ای زندگی می‌کنیم و تهدیدها از غزه، لبنان، سوریه و ایران در حال افزایش است. برگزاری رزمایش در این برهه کنونی، از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است و تاثیر گسترده‌ای بر نیروی هوایی اسرائیل دارد».

چندی قبل رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند کابینه رژیم اسرائیل خرید هواپیماهای سوخت‌رسان جدید، بالگردهای حمل و نقل و همچنین تسلیحات سنگین و دقیق برای نیروی زمینی و هوایی خود را تصویب کرده است. کابینه رژیم صهیونیستی بودجه ۹ میلیارد دلاری را  برای خرید این تجهیزات تصویب کرده است.

خبرنگار شبکه ۱۳ این رژیم نیز در این  زمینه گزارش داد که نیروی هوایی این رژیم قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان جدید خریداری کند. آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات رژیم اسرائیل است.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به این جنگنده‌ها تجهیز می‌شود که  یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در این باره گفت، برخلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قبل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون سرنشین سرمایه گذاری کند زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری وغیرآسیب پذیر نباشد.

این مقام ارشد دولت آمریکا خاطرنشان کرد که جنگنده اف-۳۵ البته نسبت به سایر جنگنده‌ها تا حدود زیادی پایدارتراست. با این حال، اسمیت گفت که  اف-۳۵ با وجود دارا  بودن سامانه مجهز، به دلیل پیشرفت فناوری موشک‌ها قادر به حفظ این جنگنده نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس