ردپای چهار عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات/حجم فساد آن‌قدر زیاد است که با آب دریای کاسپین هم پاک نمی‌شود

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در رشت از ردپای چهار عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات ایران پرده برداشت.

به گزارش مشرق، مراسم تودیع و معارفه مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان و مصطفی صابر مدیر جدید این مجتمع امروز در محل شرکت دخانیات استان گیلان واقع در رشت برگزار شد.

در این مراسم محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت و جمعی از مدیران شرکت دخانیات ایران و نمایندگان استان در مجلس و همچنین برخی از مسئولین محلی حضور داشتند.

شیخان که امروز برابر وعده خود، اولین سفر استانی خود در قامت مدیرعاملی دخانیات را آغاز کرده، در بدو ورد به استان گیلان به گلزار شهدای استان رفت و به مقام شامخ آنها احترام گذاشت.

وی سپس بر سر مزار میرزا کوچک خان جنگلی حاضر شد و با ذکر فاتحه ای یاد و خاطره این سردار مبارز گیلانی را گرامی داشت.

شیخان سپس در مراسم تودیع و معارفه مدیر مجتمع دخانیات گیلان با بیان اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا و همچنین میرزا کوچک خان باشیم گفت: ما با هر گونه رانت، فساد و سوء استفاده در شرکت دخانیات مخالفیم و مبارزه با آنها را ادامه راه شهدا و میرزاکوچک خان می دانیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم کار بسیار سخت ودشوار است افزود: متاسفانه امروز اقتصاد کشور در سه ضلع ناکارآمدی، فساد ونفوذ گرفتار شده است که باید با روحیه انقلابی و عدالت خواهی با این اضلاع درهم تنیده مبارزه کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه این زمانی محقق می شود که همواره در گام اول، مأموریت خود را مبارزه با فساد و رانت قرار دهیم. ، افزود: باید در گام دوم با بهره گیری از مدیران متعهد و متخصص ظرفیت تولید را در جامعه افزایش داده ودر گام سوم با بسیج همگانی  زمینه  حضور همه مردم را در عرصه اقتصاد فراهم کنیم.  

شیخان با بیان اینکه مهمترین مأموریت و اولین گام در حوزه اقتصاد تولید است، اظهار داشت: همه بار تولید بر دوش کارگران که قهرمانان ملی جهاد اقتصادی هستند،   قرار دارد.

وی با حمایت از کارگران و افزایش سهم آنها از تولید گفت: متاسفانه کارگران، سختی کار را تحمل می کنند اما با سیاستهای غلط کمترین منافع را می برند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره با نامگذاری امسال بعنوان سال تولید،   پشتیبانی و مانع زدایی افزود: یکی از مهمترین پشتیبانی وحمایت باید از کارگران که در خط مقدم تولید هستند صورت گیرد که متأسفانه  این سیاست  در شرکت  دخانیات دیده نمی شود.  

شیخان با بیان اینکه دخانیات می تواند با سیاستهای درست و اتخاذ برنامه های راهبردی ظرفیت خودرا ارتقاء دهد، تصریح کرد: متأسفانه دخانیات درگیر فساد، رانت وسوءاستفاده گری شده است.

وی تأکید کرد: باید اعلام کنم در دولت گذشته رد پای چهار عضوء کابینه در فساد دخانیات کاملا مشهود است و وقتی این موضوع را بررسی  می کنیم، می بینیم در سه حلقه تأمین، فروش و سرمایه گذاری این فساد وجود داشته است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: حجم فساد آنقدر بالا بوده که حتی با آب دریا کاسپین هم نمی توان آنرا پاک کرد.

شیخان به وادادگی در صنعت دخانیات در دولت گذشته اشاره کرد وگفت: وقتی در استان گیلان ظرفیت های خوبی برای پرایمری توتون و خرمن وجود داردو سرمایه گذاری بسیار خوبی در این بخش اتفاق افتاده است اما متاسفانه در دولت گذشته به شرکتهای خارجی مجوز راه انداز خط پرایمری توتون و خرمن در داخل به آنها داده شد و حتی در بالاترین مقام رسمی کشور یعنی رئیس جمهور برای افتتاحیه این مساله حضور می‌یابد.

وی تأکید  کرد: ما بااین وادادگی که به ظرفیت تولید و اشتغال داخلی آسیب می زند، مخالفیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با یبان اینکه امروز فضای کشور تغییر کرده و باید روحیه کار وتلاش برای تولید در بین مدیران کشور وجود داشته باشد گفت: مردم باید این تغییر را حس کنند امام هنوز عده ای باور ندارند که مردم فضای جدید را مطالبه می‌کنند و به همین دلیل در مراحل جابجایی مدیران مانع تراشی می‌کنند و دنبال منافع شخصی خود هستند.

شیخان افزود: نگاه ما به دخانیات نگاه به صنعت، تولید، سودآوری، اشتغال و ظرفیت سازی برای کشور است.

وی کشاورزی را اولین زنجیره تولید محصولات دخانی دانست و گفت: در کمتر از یک ماه آینده بسته حمایتی ما از کشاورزان توتون و تنباکوکار رونمایی خواهد شد که در این بسته از مکمل های تشویقی در طول زنجیره تولید اعم از کاشت، داشت و بهره برداری رونمایی می‌شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران به مقوله صادرات اشاره کرد و گفت: ظرفیت صادراتی دخانیات به گونه‌ای بالاست که می‌تواند کمک کار کشاوران باشد و صادرات محصولات دخانی به کشورهای همسایه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: تجارت توتون می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

شیخان به ضرورت  نوسازی ماشین آلات شرکت دخانیات  اشاره کرد وگفت : ماشین آلات دچار فرسودگی هستند که این به تولید آسیب زده و باید ماشین آلات نوسازی شوند.

وی همچنین به ظرفیت مجتمع تولید دخانیات استان گیلان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جوانان این استان و همچنین جوانان استانهای دیگر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: دخانیات هم می تواند در بخش کشاورزی و تولید برای جوانان اشتغال ایجاد کند و هم در فروش و بازاریابی.

شیخان بر افزایش کیفت وتنوع محصولات دخانی تأکید کرد و گفت: باید سهم خودرا در بازار افزایش دهیم.

وی در ابتدای سخنان خود از زحمات مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان تقدیر کرد و گفت : آقای صابر که از امروز مسئولیت این مجتمع را برعهده گرفته از نیروهای با سابقه با تجربه، خدوم، انقلابی و پاکدست استان است که امیدواریم در زمینه افزایش تولید محصولات دخانی و رفاه پرسنل این مجتمع موفق باشد.  

در ابتدای این مراسم زکی پور گزارش عملکرد دوره تصدی مسئولیت خود را ارائه کرد.

همچنین مصطفی صابر مدیر جدید مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به نامگذاری امسال سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی گفت : استراژی گذر از بحران و رساندن شرکت به نقطه فعال، استراتژی تثبیت و استراتژی به سوی افق روشن و به کارگیری مشاغل اصلی در شرکت دخانیات از برنامه‌های اینجانب است.

در ادامه این مراسم مدیرکل اطلاعات استان با تاکید بر جایگاه تولید و اشتغال در صنعت دخانیات گفت: باید با ظرفیت سازی جدید و فراهم نمون اشتغال جوانان ضمن افزایش امنیت اجتماعی، از مخاطرات امنیتی و آسیب های اجتماعی بکاهیم.

حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال هم گفت : باید تلاش کنیم تا دخانیات به جایگاه واقعی خود برسد و از همه ظرفیت‌های تولید استفاده کنیم.

همچنین محمدرضا احمدی نماینده رشت و خمام نیز با استفاده از ظرفیت‌های تولید اشتغال  شرکت دخانیات گفت: در استان امکانات و ظرفیت‌های خوبی همچون نیروهای انقلابی و دلسوز داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم سطح اشتغال را به نقطه مطلوب برسانیم.

فرشید آئینی معاون تولید شرکت دخانیات نیز با بیان اینکه در حوزه تولید برنامه‌های مهمی داریم، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید  توتون و تنباکو از جمله این برنامه هاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • جواد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    تو کشور سالیانه خیلی از مردم چه جوان و چه پیر بخاطر استعمال و استنشاق دخانیات نابود میشن حرفی دیگه ندارم بزنم
  • حمید IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    0 0
    دولت روحانی تو کدام فساد نقش نداشته؟ خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس