کد خبر 1327253
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
ثبات قیمت ها در بازار آهن و فولاد

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: تقریبا طی ۲ ماه گذشته قیمت ها در بازار افزایش نیافته اند و بعضا شاهد کاهش قیمت هم بوده ایم.

به گزارش مشرق، حمیدرضا رستگار در مورد وضعیت بازار آهن و فولاد، اظهار کرد: وضعیت بازار آهن و فولاد معمولاً در این فصل از سال با باقی فصول که ساخت و ساز بیشتر است، فرق می‌کند. مشتریانی که برای خرید به بازار می آیند معمولاً مصرف زیادی برای آهن و فولاد ندارند زیرا یا در انتهای ساخت و ساز قرار دارند و یا به دلیل وضعیت آب و هوا کار را کند پیش می‌برند. بر همین اساس در فصل سرما بازار آهن و فولاد با رکود نسبی مواجه است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران افزود: از سویی دیگر با توجه به گران شدن هزینه تمام شده ساخت و ساز، در این شرایط بازار ساخت و ساز رونق چندانی ندارد.

وی در مورد وضعیت گرانی‌ها، گفت: سال گذشته و اوایل امسال مصالح مختلفی همچون سیمان و فولاد با گرانی نسبی مواجه شدند و پس از آن گرانی متوقف شد. تقریباً طی ۲ ماه گذشته قیمت‌ها در بازار افزایش نیافته اند و بعضاً شاهد کاهش قیمت هم بوده ایم چراکه تولید آهن و فولاد مازاد بر مصرف داخلی است و با توجه به کاهش صادرات در ماه‌های گذشته، بازار یک روال عادی دارد و به دلیل رقابت‌هایی که در بازار وجود دارد، قیمت‌ها بعضاً نزولی نیز شده اند.

رستگار با بیان اینکه بازار آهن و فولاد بدون نوسان است، تصریح کرد: قیمت آهن و فولاد نسبت به کالاهای دیگر گرانی نداشته اند هر چند نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته ایم اما بازار تقریباً بدون نوسان است؛ به عنوان مثال قیمت میلگرد مدتهاست بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بوده و افزایشی نداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس