کد خبر 1327198
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
قرص طبیعی معده به نام زنجبیل

زنجبیل فواید بسیاری دارد که به آن می پردازیم.

به گزارش مشرق، مصرف زنجبیل در درمان مشکلات معده بسیار موثر است. برای درمان ناراحتی‌های معده زنجبیل تازه را خرد کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس در طول روز به طور مرتب این قطعات را بجوید.

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است. عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، داروهای گیاهی و خاورمیانه به کار می‌رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می‌شود، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

زنجبیل به طور موثر دردهای ذهنی را کاهش می‌دهد، ۲ گرم زنجبیل ممکن است به طور متوسط درد ماهیچه‌ای ناشی از ورزش‌های مقاومتی و دویدن طولانی را کاهش دهد، به خصوص اگر حداقل ۵ روز طول بکشد، زنجبیل به اندازه دیکلوفناک (داروی درد NSAID) برای مدیریت درد و بدون توجه به ناراحتی گوارشی تاثیر دارد.

زنجبیل به دل درد قاعدگی کمک می‌کند

زنجبیل در کاهش شدت درد موثرتر از داروی بی اثر است. به علاوه، به نظر می‌رسد زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید (داروی درد NSAID) موثر باشد.

برخی تحقیقات نشان می‌دهند زنجبیل تاثیر آرتروز را بهبود می‌بخشد در حالی که مطالعات دیگر نشان می‌دهند زنجبیل تنها در طول اولین درمان موثر است بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین واقعیت لازم است.

زنجبیل از فعالیت بیش از حد اعصاب جلوگیری و با ممانعت از عملکرد سروتونین در بخش گوارشی، حالت تهوع، استفراغ ایجاد می‌کند و زنجبیل مسکنی غیر دارویی موثر برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است. زنجبیل به حالت تهوع و استفراغ ناشی از عوارض جانبی شیمی درمانی کمک می‌کند.

چند نکته درباره مصرف زنجبیل

زنجبیل تاثیری بر حرکات کیسه صفرا ندارد.

زنجبیل می‌تواند انتقال روده را در موش‌های دارای سندروم روده تحریک پذیر تنظیم کند.

زنجبیل از کبد محافظت می‌کند.

زنجبیل، همراه با اسید لیپویک، به کاهش تغییرات ساختاری مربوط به سن در موش‌های پیر کمک می‌کند.

زنجبیل می‌تواند به دلیل مسمومیت کبد به بیماران سل کمک کند.

زنجبیل از کلیه و کبد در برابر سم کادمیوم در خرگوش سمی با کادمیم محافظت خواهد کرد.

زنجبیل از سم آلومینیوم در موش‌های صحرایی محافظت می‌کند.

زنجبیل به بیماری بدون الکلی وکبد چرب کمک می‌کند.

۱۲ هفته مصرف دو گرم زنجبیل روزانه به طور قابل توجهی چندین آنزیم کبد، سیتوکین التهابی و شاخص مقاومت انسولین را در مقایسه با داروهای دیگر کاهش می‌دهد.

روغن زنجبیل از کبد در برابر بیماری کبد چرب غیر الکلی و بیماری‌های متابولیک مرتبط با رژیم چربی بالا در موش‌های چاق محافظت می‌کند، درمان با زنجبیل به کاهش فروکتوز و چربی‌های اشباع شده کبد و تری گلیسرید بالا در موش‌های صحرایی با عمل کردن از طریق سنسور کربوهیدرات عمل می‌کند.

متخصصان طب هندی، زنجبیل را داروی جهانی می‌نامند. قسمت مورد استفاده زنجبیل ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که ریزوم نام دارد.

علت معجزه‌گر بودن این گیاه، اجزای تشکیل‌دهنده آن است که شامل نشاسته، رزین و اسانس‌هاست که بوی خاصی به آن می‌بخشد و به نظر می‌رسد بیشتر ارزش درمانی زنجبیل به علت ترکیبات ادویه‌ای آن، یعنی جینجرول‌هاست که طعم تند و سوزاننده‌ای به این گیاه دارویی می‌دهند.

زنجبیل تازه، شربت زنجبیل و چای زنجبیل در بدن تولید گرما می‌کند و به این وسیله مواد سمی را به صورت عرق از بدن خارج می‌کند.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    4 1
    برای پیشگیری از کرونا خیلی موثر است و سیستم ایمنی بدن را خیلی تقویت می کند حتی جایی خواندم خواص زنجبیل از سیر و پیاز هم بیشتر است!
  • هنگامه IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    2 0
    با سلام به نظر من میشد توضیحات بیشتری در باره زنجبیل داد و همچنین می شد اشاره ای هم به مضرات و استفاده بیش از اندازه زنجبیل داشت .با تشکر .
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    3 0
    وَیُسْقَوْنَ فِیهَا کَأْسًا کَانَ مِزَاجُهَا زَنْجَبِیلا ﴿١٧﴾ عَیْنًا فِیهَا تُسَمَّى سَلْسَبِیلا ﴿١٨﴾ (انسان)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس