کد خبر 1327143
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
فوت ۶۰ هزار نفر بر اثر مصرف مواد دخانی

تقی رستم‌وندی گفت: سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر جان خود را بر اثر مصرف دخانیات از دست می‌دهند و ۲۷ درصد از مردم نگرش مثبتی به مصرف این مواد دارند.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: اعتیاد در زمینه آسیب‌های اجتماعی مهم است. در تمام دنیا مصرف دخانیات را به عنوان خاکریز اول شروع اعتیاد می‌دانند. قانون کنترل دخانیات باید به خوبی در کشور اجرا شود. نرخ شیوع مصرف الکل بین ۹تا۱۰ درصد در بین افراد ۱۵ تا ۶۴ سال است و پزشکان ضرر آن را به خوبی می‌دانند.

رئیس سازمان امور اجتماعی در دومین همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام اعلام کرد که تاب آوری با افزایش فشار اقتصادی و معیشتی کاهش پیدا کرده است. 

رستم‌وندی گفت: سالیانه حدود ۱۰۰ هزار نفر اقدام به خودکشی می‌کنند که بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ نفر بر اثر خودکشی فوت می‌کنند.

رستم‌وندی متذکر شد که آمارها نشان می‌دهند سالیانه حدود ۲۳۰ هزار سقط جنین غیر قانونی انجام می‌شود که با قانون حمایتی جمعیت در تضاد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: نسبت جمعیتی در کشور به هم خورده است. وقتی این تعادل از بین برود، آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند. منابع و فرصت‌ها به صورت نامتناسب توزیع شده اند. رشد بیماری در مناطق دور سریع‌تر از گذشته است و مهاجرت گسترده و مداوم به مناطق برخوردار انجام شده است.

میرباقری اعلام کرد که سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول به مبحث آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    یعنی روزانه حدودا 160 نفر! ولی نه قرنطینه ای، نه شیوه نامه ای، نه منع ترددی، نه . . . و نه حتی منع فروش! اصلا ولش کن لااقل تولید نکنین!؟ چرا؟ WHo هنوز دستور نداده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس