کد خبر 1327102
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
۳۵ میلیون خانوار آمریکایی مشکل مالی دارند

مزایای ماهانه‌ای که توسط دولت آمریکا در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه افزایش شدید هزینه های زندگی و بحران کرونا به مردم این کشور پرداخت می‌شد، در ماه دسامبر پایان یافت و میلیون ها خانوار را با مشکلات مالی رها کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، مزایای ماهانه‌ای که توسط دولت آمریکا در سال ۲۰۲۱ در بحبوحه افزایش شدید هزینه های زندگی و بحران کرونا به مردم این کشور پرداخت می‌شد، در ماه دسامبر پایان یافت و میلیون ها خانوار را با مشکلات مالی رها کرد.

این آخر هفته اولین بار در شش ماه گذشته است که خانوارها در سراسر ایالات متحده مزایای ماهانه مربوط به برنامه فدرال اعتبار مالیاتی کودکان را دریافت نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا وارد فاز خودتخریبی داخلی شده است

این برنامه برای والدین با درآمد پایین و متوسط حداکثر ۳۰۰۰ دلار برای هر کودک ۶ تا ۱۷ ساله و ۳۶۰۰ دلار برای هر کودک زیر ۶ سال در نظر گرفته است. این پرداخت ها مبتنی بر درآمد بود و افرادی که بیش از ۷۵۰۰۰ دلار درآمد داشتند و زوج‌های متاهل با درآمد بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار کم کم از این برنامه حذف شدند. نیمه اول این پرداخت‌ها به صورت ماهانه از ژوئیه تا دسامبر انجام شد.

برنامه کمک هزینه ماهانه کودکان که به ازای هر کودک آمریکایی ۳۰۰ دلار به والدین پرداخت می‌کرد، پس از آن که کنگره نتوانست آن را با طرح هزینه های اجتماعی جو بایدن، معروف به قانون بازسازی بهتر تمدید کند، منقضی شد. این قانون در سنا متوقف شده است.

بر اساس گزارش سرویس درآمد داخلی(IRS)، حدود ۳۶ میلیون خانواده، یا حدود ۶۰ میلیون کودک، هر ماه این پرداخت ها را دریافت می کردند.

 طبق داده‌های ارائه شده توسط مرکز اولویت‌های بودجه و سیاست آمریکا، در حال حاضر بدون پرداخت اعتبار مالیاتی حدود ۱۰ میلیون کودک در این کشور در معرض خطر سقوط به زیر خط فقر هستند.

مقامات ایالات متحده پیش از این متعهد شده بودند که این مزایا برای سال های آینده تمدید خواهد شد. با این حال، ممکن است کنگره برای تصویب این طرح به بن بست رسیده باشد و والدین ماه ها منتظر باشند تا پرداخت بعدی صورت گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • EMad IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 1
    لا اقل 50ميليون خانوار ايراني مشكلات بسيار بيشتر از اون 35ميليون دارند ولي غيرتمندان ديني كشورمون به هيچ جاي مباركشون هم به حساب نميارن اين مشكلاتي رو كه با ندونم كاريهاي خود غيرتمندان ديني و خوبان عالم كشورمون بوجود آمده است !!!! غيرتمندان ديني و خوبان عالم ايران عزيز مچكريم !!!
  • خودم ! GB ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
    0 0
    چون می دآنند این جا چه خبره و چه شکآف هآی عظیمی در این جآ رخ دآده و دآره می ده .. شکآف هآی طبقآتی و اقتصآدی و مآلی ... هر روز امید این جآ رنگ می بآزه .. آینده ترسنآک تر می شود .. حآلِ افرآد در وضعیتِ حآل، خرآب است و پر از استرس و تشویش برآی چه کنم چه کنم هآی این زندگی .. این جآ جوآن ایرآنی فکرش و روحش دآره فرسوده می شه و از فردآی مبهم خودش که نمی دونه چی می شه دآره تبآه می شه .. این جآ بی کآری امونِ خآنوآده هآ رو بریده .. این جآ جوون ایرآنی ، بیشتر قید ازدوآج رو فعلن می زنه .. زوجین ایرآنی بیش تر فکر بچه رو فعلن منتفی می کنند .. این جآ خیلی هآ دیگر امیدی به خآنه دآر شدن و یک مآشین معمولی خریدن رو ندآرن ... این جآ همه چی ته کشیده .. پول و کآر ... رفآه .. درآمد قابل قبول .. امید .. شآدی .. خوش بینی .. همه چی ته کشیده ... همه چی ... بعد تو امثآل تو روی شکآف و فقر در آمریکآ صحبت کنین و سعی کنین اون جآ رو سیآه نشون بدین و به ملت القآ کنین که اون جآ همه چی رو به بدتر شدن هست در حآلی که می دآنیم این طور نیس .. !!!! می دآنیم که خیلی از کشورهآ در خیلی از شآخص هآ دآرن رو به جلو و به سمت پیشرفت حرکت می کنن و در ایرآن غم نآن هر روز بیش تر می شود و شآخص هآ سقوط می کنن امآ رسانه هآ و سیآست مدآران و مسئولآن آمآرهآی وآژگونه به مآ ارآئه می دهند .. نمی دونم این قضیه مضحکه یآ دردنآک .. اما یه چیزی رو خوب می دونم : عصبآنیت ... این حسیه که بیش تر بآ دیدن این تیترآی چرت، در درونم حس می کنم .. مطمئن هستم خیلی هآ همین جوری هستن .. !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس