کد خبر 1326770
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ژئوپلیتیک رسانه نوشت: هر روز که از مذاکرات می گذرد رسانه های غربی و عبری و عربی و برخی ایرانی یک رویکرد جدید در پیش می گیرند . در اینجا سعی می شود به طور خلاصه تاکتیک های آنها از ابتدای شروع مذاکرات شرح داده شود : 

کار آنها از تخریب و تمسخر هیئت ۴۰ نفره ایرانی شروع شد تا با ترور شخصیتی آنها تاثیر منفی بر روحیه آنها گذاشته شود . 

 دادن اخبار متوالی منفی همزمان با تهدید نظامی با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی و اجبار و ترس مذاکره کنندگان ایرانی و عقب نشینی آنها ادامه یافت . در این عملیات گسترده بازی مقصرنمایی به طور گسترده اجرا شد و رسانه های غیررسمی بارها تاکید کردند دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات خواسته های حداکثری ایران است تا ج.ا.ا مقصر شکست مذاکرات شناخته شود . 

سپس روی به استفاده از تکنیک برجسته سازی جلسات اولیانوف و رابرت مالی برای القای نقش منفی روسیه و وابستگی و بدبختی ایران آوردند در حالی که چنین جلساتی در دور هفتم هم رایج بود اما به دلیل تغییر تاکتیک رسانه های غربی اینبار این مسئله به شدت برجسته شد . 

 آنها بلافاصله روی به ضرب الاجل سازی کاذب آوردند و همزمان اخباری از پیشرفت زیاد مذاکرات دادند تا بازار و جامعه ایرانی خوشبین شده و در صورت عدم توافق تا ضرب الاجل اعلامی شوک روانی به اقتصاد و جامعه کشور وارد شود پس برای جلوگیری از این مسئله تیم مذاکراتی ایران از خواسته های خود کوتاه بیاید . 

حال در دو سه روز گذشته تاکید بر مذاکره مستقیم با آمریکا مطرح شده و این کلید واژه به دو مورد قبلی چسبیده تا همزمان با استفاده از بازی مقصرنمایی و ضرب الاجل سازی دروغین ، در صورت عدم توافق مقصر ایران شناخته شود که با هیئت آمریکایی دیدار نکرد ! 

همه اینها نهایتا به شکست ایران در رسانه های غربی منجر می شود . اگر توافق نشود ایران به دلیل خواسته های زیادی خواهانه مقصر شکست است اگر هم توافق شود عقب نشینی و ضعف ج.ا.ا است ! 

طرف مقابل فکر می کند با پیچیده کردن شرایط مذاکرات و انحراف اذهان و ... می تواند دیپلماسی اجبار خود را پیاده کند اما رویکرد تیم مذاکره کننده ایرانی و در راس آن کمیته مذاکراتی در تهران ( امیرعبداللهیان - باقری - شمخانی ) پافشاری کامل بر خواسته ها و دادن راهکارهای عملی و قابل اجرا به طرف های غربی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس