تلفات سنگین نیروهای وابسته به امارات در استان شبوه یمن

مزدوران اماراتی حملاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در جنوب غرب استان شبوه آغاز و برخی مناطق را هم تصرف کردند اما ۷۰۰ کشته و مفقودی عملیات ناموفق آنان را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داد.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات عناصر تحت فرمان اماراتی ها در عمق مناطق جنوب غربی استان نفت خیز شبوه ادامه دارد و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده مزدوران موسوم به «العمالقه» پس از اشغال دوباره شهر و فرودگاه «بیحان» به سمت مناطق جنوبی پیشروی و خود را به ورودی منطقه «غنیه» رساندند.

گروهی دیگر از نیروهای مهاجم نیز حملاتی را برای سیطره بر معدود نقاط باقی مانده و اشغال نشده در بخش عسیلان ترتیب دادند و توانستند مناطق «جندله، صوفه، الساق، المجبجب» را تصرف و راه را برای نفوذ به بخش عین باز کنند.

عناصر العمالقه پس از اشغال کامل بخش «عسیلان»، عملیات را به سمت بخش «عین» در جنوب غرب استان شبوه امتداد دادند و پایگاه نظامی ۱۵۳ و منطقه نجد مرقد را از کنترل رزمندگان یمنی خارج و از سویی دیگر مواضع را در منطقه «جعدر» تثبیت کردند.

مزدوران اماراتی همچنین حملاتی را برای اشغال نقاطی از جاده بین المللی در بخش عین ترتیب دادند که با مقاومت رزمندگان یمنی روبرو و شماری از آنان در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی و سایر نیروهای مهاجم از منطقه متواری شدند.

همانند روزهای گذشته، جنگنده های ائتلاف به صورت گسترده و متوالی از عناصر اماراتی حمایت و به مواضع رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان شبوه حمله می کنند و فقط در یک مورد ۱۲ مرتبه جاده بین المللی «مارب -شبوه» را در نزدیکی منطقه «مرقد» در بخش «عین» بمباران کردند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مساحت بخش عین، ۸۰ درصد از خاک بخش بیحان، حدود ۱۰ درصد از بخش مرخه السفلی، حدود ۳۵ درصد از بخش مرخه العلیا در استان شبوه در کنترل رزمندگان یمنی است و همین مسئله به خوبی نشان می دهد تنها موفقیت مزدوران العمالقه در بخش «عسیلان» بوده که آن هم با خسارت های سنگین از جمله کشته و زخمی شدن صدها  نیروی مزدور اماراتی به دست آمده است.

آخرین خبرها از جبهه‌های نبرد در استان نفت‌خیز  یمن/ ۷۰۰ کشته و مفقودی روی دست مزدوران امارات در «شبوه» + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، عناصر متجاوز فقط حملاتی را از سمت مناطق تازه اشغال شده در غرب بخش عین به سمت مناطق شرقی در بخش حریب (شرق استان مارب و هم مرز با شبوه) انجام دادند و چند روستا از جمله «الدرب، الروضه، الذراع و ...» را تصرف کردند.

عناصر العمالقه در تلاش هستند راه را برای نفوذ بیشتر در بخش «حریب» باز و موازنه قدرت را در استان مارب تغییر دهند؛ در حال حاضر بخش حریب به طور کامل در کنترل رزمندگان یمنی است و فقط چند روستای مورد اشاره در تصرف مزدوران اماراتی هستند.

در حومه غربی روستاهای تازه اشغال شده در شرق بخش حریب، کوه های «هنیه، العرف، الزبره، الرذه و ...» واقع شده اند که در کنترل نیروهای یمنی هستند و بر مناطق اطراف اشراف کامل دارند و اشغال این ارتفاعات به دلیل مرتفع بودن برای مزدوران کار بسیار سختی محسوب می شود.

براساس آخرین اخباری که منابع میدانی حاضر در منطقه در اختیار گذاشته اند، درگیری ها در محور شرقی بخش حریب در جریان است و رزمندگان در تلاش هستند نیروهای مزدور اماراتی را از روستاهای اشغال شده به سمت استان شبوه عقب برانند.

خبرها حاکیست، دهها تن از عناصر مزدور العمالقه در جریان درگیری های چند ساعت گذشته کشته و زخمی شدند و نام چندین فرمانده ارشد میدانی از جمله محمد زید الاغبری فرمانده تیپ ۵ و شماری دیگر از سرکرده های تیپ ۱۳ در لیست کشته شدگان دیده می شوند.

به گزارش مشرق، ائتلاف از زمان شروع عملیات برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده در استان شبوه حدود ۵۲۰ تن از نیروهای خود را در جریان درگیری ها، کمین ها و حملات موشکی رزمندگان یمنی از دست داده و ۲۰۵ تن دیگر هم هنوز مفقود (کشته یا اسیر) هستند و حداقل ۱۱۰ خودروی نظامی آنان منهدم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 12
    اخبار منتشره احتمالا دروغه چون اگر امارات بداند هدف قرار میگیرد اصلا حمله نمیکند و خیالش راحته و تلفات هم احتمالا نداده
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      17 1
      . امارات در آینده نزدیک طوری ضربه می خورد که حسابش را هم نمی کند. منتظر باشید.
  • Arash IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    29 0
    هر کس که فکر میکنه، میتونه با خدای فقرا و ضعفا در بیفته،، بد غلطی کرده،، فکر کردن مردم مظلوم یمن، صاحب ندارن
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    22 0
    اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    18 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    9 0
    ائتلاف عربی غربی عبری تمام امکانات خود بکار گرفتن،که‌ مناطقی انصارالله آزاد کرده بود دوباره‌ باحملات سنگين هوایی وزمینی باز پس گیرند وقتش ايران علنا به کمک انصارالله برود رساندن پدافند ضدهوایی بدست مدافعان یمنی ورق به‌نفع این جنبش‌ برمی ‌گرداند
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 3
    ایران باید یک‌کرسی دایمی در مجلس عراق و یک اتاق دایمی در ماخ رییس جمهوری عراق داشته باشد.
  • یاسر DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    1 0
    در طی عملیات انصارالله برای تصرف مارب از سه ماه پیش تلفات و خسارات بدین شکل است: حوثی ها متشکل از 35000 شبه نظامی: 7000 تا 8000 کشته از جمله شهادت بیش از 500 فرمانده بلند پایه و میدانی نابودی دوسوم کل تجهیزات نظامی ارتش ملی یمن وابسته به منصور هادی شامل 20000 جنگجو: 800 تا 1000کشته قبایل طرفدار منصور هادی شامل 3000 شبه نظامی: 200 کشته تیپ های العماقله وابسته به جبهه جنوب شامل 12000 جنگجو: 500 کشته
    • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      جنگ ایران عراق رو یادته؟ نه به سلاحه نه به ایتلاف دنیاعه نه به تعداد کشته های زیاد.فقط به غیرته. درضمن ائتلاف عربی امریکایی جز قسمت نفتی و بیابون هیچی ندارن.حتی بندر ها هم از دست دادن و به جایی رسیدن که کشتی هاشونم میگیرن سر راه.نه تانک و نه ماشین و نه هیچی تو این جنک به درد نمیخوره چون مناطق کوهی و مسکونیه.فقط رزمنده ی خوب و موشک...درضمن امار کشته هات ماله مردم یمن هستش نه فقط نظامی.دو سومش هم کودک و زن هستند...اونم نه تن به تن بلکه با جت... اینو ولش.نفت چند؟
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    10 0
    کار سعودی تمومه
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    2 6
    متاسفانه در عرصه ميدان، پيوسته مناطق بيشتري به تصرف ائتلاف در مي آيد و اين روند ادامه دارد.
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      2 0
      پیوسته نه. میدان زد و خورد داره. خداوند انصار الله را پیروزی همه جانبه و کامل و عاجل مرحمت بدارد.
  • جاویدایران NL ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    3 0
    عربستان این روزها چنان حمله خونینی به یمن کرده که بسیاری کشته شدن، اونم‌ بهانش حمله ای بود که یمن به امارات کرده بود، حالا عربستان و‌امارات به خیال خودشون میخوان درس بزرگی به یمنی ها بدن که دیگه یمنی ها اقدامی نکنن، اما…. خیلی واجب هست بزوووودی یمنی ها یک حمله بی سابقه و دردناک علیه عربستان و امارات اجراکنن تا اونها بفهمن هیچ وقت نمیتونن با این حمله ها یمن رو واداربه سکوت کنن، این حمله بنظر من حتی باید از حمله ای که به آرامکو شد دردناک تر باشه، عربستان و‌امارات در همین حمله آخرشون صدها نفر رو به خاک و خون کشیدن و یمن هم باید جواب خونینی به امارات و عربستان بده، درخبرهاخوندم که یمن به شرکت های خارجی گفته فوراً امارات رو ترک کنن، کاربسیار خوبیه، عربستان رو‌هم باید در پاسخشون به حساب بیارن و‌علیه عربستان هم اقدام کنن، تعارف رو باید گذاشت کنار، باید این حمله یمن آبروی امارات و عربستان رو برباد بده، خلاصه منتظریم که دهن امارات و‌عربستان سرویس بشه، باید به نقاط حساسشون آسیب جدی زده بشه. به این نکته توجه کنیدکه عربستان و امارات زمانی سرجای خودشون میشینن که متوجه بشن هر اقدامشون علیه یمن میتونه پاسخی رو از یمن به دنبال داشته باشه که نمیصرفه براشون، تا این رو عربستان متوجه نشه دست برنمیداره، باید متوجه کردکه تو میتونی یمنی هارو بکشی اما تبعاتی برات داره که باعث میشه دفعه بعدکه بخوای از این غلط ها بکنی بیشتر فکر کنی و دستت بلرزه. منتظر اجرای این بازدارندگی هستیم، اصلا‌ً چه اشکالی داره باید قصر پادشاه عربستان رو هدف قرار بدن.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    کل سربازها امارات ۷۰۰نفر هستند!؟
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    6 0
    چرا دولت وسپاه وحزب الله لبنان ودیگر یاران منطقه بکمک انصار الله نمیرن.مگر نه اینکه .رایت اهدی الی الحق رایت یمانیس .پس چرا باید فقط تماشاگر باشیم.ایا رفتن بکمک انصا رالله خلاف قوانین بین المللیس که بعیدس که اینطور باشه.چطور همه شیاطین برعلیه مردم مظلوم یمن متحدشده وباتمام قوی درمقابل عده ای بیکسو فقیر ایستاده اند اما ما...........
  • DE ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    6 0
    باز کردن مجدد نمایندگی یا سفارت در عربستان اشتباهه . رژیم عربستان و امارات قاتلان مردم یمن و نوکران اسرائیل و امریکا هستند و با اینها اصلاً نباید صحبت کرد .
  • سید CA ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 7
    کار انصارالله تمومه، شک نکنید
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      6 0
      درسته إن شاء الله الغالب بعد از قلع و قمع عمالقه دیگه متجاوزان برگی برای رو کردن ندارند.
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    ببخشید برای مناطق پاکسازی شده در نقشه، چرا در متن توضیح داده نشده است؟!
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    3 0
    از حد اقل کمک ساده یعنی دعا دریغ نکنیم. دعای مرزداران (دعای ۲۷ صحیفه سجادیه) ؛ می توان صوت و متن را با جستجو در اینترنت گرفت و هم زمان با گوش دادن زمزمه کرد به دیگران هم بگوییم.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    6 0
    باید چندتا حمله موشکی و پهپادی سنگین روی ابوظبی و دوبی انجام بدهند اونوقت همشون عقب نشینی میکنن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    در واقع عقب کشیدن امارات از جبهه جنگ ، موقتی وتاکتیکی بوده ،تاهرگاه نیروهای سعودی احساس خستگی کنن ،امارات بانیروهای تازه نفس وارد بشوند. خدا عالم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس