کد خبر 1326071
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
حسین شریعتمداری نمایه

برخی از مدعیان اصلاحات و دست‌اندرکاران دولت قبل به‌جای آنکه از افتضاحات ۸ ساله خود و انبوه مشکلاتی که بر سر ملت آوار کرده‌اند شرمنده باشند، در اقدامی [هماهنگ] با دشمنان بیرونی به دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی علیه دولت روی آورده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:  

۱- آدم حسودی که آرزوی نویسندگی داشت‌، به محفلی وارد شد که در آن ذکر خیری از مرحوم جلال آل‌احمد به‌میان آمده بود و هریک از حاضران در وصف قلم زیبا و بیان شیوای او سخنی می‌گفتند. حسود کم‌سواد که تعریف و تمجید از جلال آل‌احمد کلافه‌اش کرده بود، خطاب به حاضران گفت؛ مگر جلال آل‌احمد چه اهمیتی داشته است که اینهمه از او تعریف و تمجید می‌کنید؟! او در تمام عمرش غیر از کتاب «پیرمرد و دریا» هیچ کتاب دیگری تألیف نکرده است! حاضران که از بی‌اطلاعی او متعجب شده بودند، گفتند؛ کتاب پیرمرد و دریا نوشته ارنست همینگوی، نویسنده معروف آمریکایی است و بی‌نوای حسود که سنگ روی یخ شده بود به‌جای اعتراف به بی‌سوادی خود، گفت؛ دیگر چه بدتر! این یک کتاب جلال آل‌احمد را هم شخص دیگری برای او نوشته است!

۲- برخی از مدعیان اصلاحات و دست‌اندرکاران دولت قبل (و نه همه آنها) به‌جای آنکه از افتضاحات ۸ ساله خود و انبوه مشکلاتی که بر سر ملت آوار کرده‌اند شرمنده باشند، در اقدامی [هماهنگ] با دشمنان بیرونی به دروغ‌پراکنی و سیاه‌نمایی علیه دولتی روی آورده‌اند که فقط چهار ماه از تشکیل آن می‌گذرد و به گواه آنچه همگان به وضوح می‌بینند، ضمن آنکه با همه توان مشغول آواربرداری از خرابی‌های دولت موسوم به تدبیر و امید! است، آستین همت بالا زده و در همین مدت کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد دستاوردهای چشمگیر و غیرقابل انتظاری داشته است. 

۳- پیش از این در یادداشتی با عنوان «تابلوها را جا به جا نکنید» به‌اندکی از خرابکاری‌های ۸ ساله دولت قبلی اشاره کرده و از جمله، آورده بودیم؛ «تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند. گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران تا آنجا که سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل ۱۲۵۰ پرونده قضایی- فقط در تهران- برای حیف و میل ۱۰میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن. تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی و... با دیپلماسی انفعالی، راه را برای باج‌خواهی دشمنان باز کردند و امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره ‌انداختند و...» و با کنار رفتن خود علاوه‌برمشکلات یاد شده که فقط ‌اندکی از بسیارهاست،  نه فقط خزانه خالی بلکه خزانه مقروض را تحویل دولت آقای‌رئیسی دادند تا آنجا که دولت کنونی فقط بابت یک قلم از این بدهی‌های به ارث برده باید تا سال ۱۴۰۵ هر ماه به طور متوسط مبلغ کلان ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کند و...

۴- و اما، کسانی که این خسارت‌های انبوه و کلان را به ملت و نظام تحمیل کرده‌اند، به‌جای سرافکندگی و پوزش از ملت [پاسخگویی در برابر قانون که جای خود دارد]، با بهره‌گیری از رسانه‌های اجاره‌ای و پشتیبانی آشکار دشمنان تابلودار بیرونی و در پوشش نقد! حرکت مشترکی را با خمیرمایه دروغ‌پراکنی و اتهام‌زنی علیه نه فقط دولت، بلکه علیه نظام آغاز کرده‌اند.

در این میان آنچه درخور توجه است و مضحک نیز هست، اینکه بعد از افشای هریک از دروغ‌هایی که بافته‌اند، ضمن آنکه دروغ جدیدی می‌سازند، دروغ قبلی را به شکل دیگری تکرار می‌کنند!... برای چه جوانان کشورمان را به جنگ داعش فرستادیم؟ سوریه و عراق به ما چه ربطی دارد! و بعد، مقابله با داعش ضروری بود و سردار سلیمانی با کمک آمریکا با داعش جنگید! ... چرا دولت بیشترین مالیات را از کارمندان و کارگران می‌گیرد! و بعد، دریافت مالیات از پُردرآمدها، دست بردن در جیب مردم است! ... چرا باید اشتباهاً به هواپیمای اوکراینی شلیک شود؟! و بعد، شلیک به هواپیمای اوکراینی عمدی بوده و از آن به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند! و... این رشته سر دراز دارد و اگرچه تأسف‌آور است ولی به وضوح از این واقعیت نیز حکایت می‌کند که دست غربی‌ها و غربزده‌ها برای مقابله با تغییر ریل دولت خالی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    15 11
    رئیسی مگر آن 8 سال شوم را نبود؟
    • سید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      2 0
      در روایتی آمده است که سرمنشأ همه رذائل حسادت است (این همان دردی است که اصلاح طلبا ...ـوع آور به آن دچارند) و سرمنشأ همه فضائل صبر است که امیدواریم خداوند آن را از ما و دولتمردان کنونی مان نگیرد!!!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    8 1
    دیروز روزنامه شرق با وکیل کشته شدگان سانحه مصاحبه کرده بود و طرف از اینکه برای متهمان در پرونده سقوط هواپیما قتل غیر عمد صادر شده ابراز تاسف کرده بود ، یعنی توقع دارند دادستانی برای مقصرین حادثه درخواست قتل عمد و اعدام کنند ! در حالی که هر سال در سالگرد سقوط ایرباس ایران توسط آمریکا همین نجاسات اصلاح طلب تمام سعی و تلاششون برای تبرئه جنایتکاران آمریکایی میکنند
  • رضا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 0
    ضمن تشکر و قدردانی از جناب شریعتمداری با آن حکایتهای شیرین و معنی دارش و افشاگری و رسوا نمودن جماعت پر ادعا اصلاح طلب و دولت روحانی، به نظر می رسد این جماعت پر مدعا چیزی بنام شرمندگی در قاموس خود ندارند، و به جای آن گستاخی، پررویی و وقیح بودن را در ذات خود نهادینه کرده اند.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 11
    اگه 4 تا از این مقصرین رو دادگاهی و به جرم خیانت به ملت تیربارون کرده بودیم اون پادوی درجه 3 آمریکا جرئت نمی کرد تو روزنامه خانوادگیش علیه انقلاب تیتر بزنه. دشمن فقط اونی نیست که تفنگ بدست داره و بسمت مردم شلیک می کنه. اونی که جیره خور آمریکا و انگلیسه و هی ملکه ملکه میگه هم دشمن ایرانه و باید باهاش برخورد بشه.
  • DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 7
    به‌جای آنکه از افتضاحات ۸ ساله خود و انبوه مشکلاتی که بر سر ملت آوار کرده‌اند شرمنده باشند، هشت ساله ؟؟؟؟
    • آدریان دریا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 0
      درست میگی ۲۴ ساله درست تر به نظر میرسه. ح.ف و خاتمی عاقبت به شر بشن الهی آمین.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 0
    چرا اصلاح طلبان را محاکمه نمی کنند؟!
  • ناشناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 1
    جلال آل احمد تکلیفش با خودش روشن نبود
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    رسالت انقلابی و انسانی کیهان بر کسی پوشیده نیست . و شخصیت بی باک و شجاع و مطلع و بینظیری مانند جناب آقای شریعتمداری از قبل از انقلاب تا کنون ذره ای انحراف از خط امام و سیاست انقلابی نداشته است. از طرفی بخاطر افشاگریهای کیهان و شخص جناب حاج حسین آقا‌ هر سال به دفعات مکرر اراذل و اوباش سیاسی و یا اقتصادی و یا اجتماعی از کیهان شکایت میکنند و کیهان به دفعات طبق قانون موجود محکوم شده ولی هیچگاه طبق قانون شرع محکوم نشده و نخواهد شد . فقط نیم نگاهی به اوضاع کشور و رانت و بخور وبخور و فساد اصلاح‌تبه کاران و طلبکاری آنان و تازه با کمال پررویی نامزدشدنشان برای انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری از عمق فاجعه ای بنام دادگاههای موجود پرده برداری میکند. چرا سعی میکنند برای خفه کردن انتقاد این خرابی و خرابه را به جناب اژه ای نسبت دهند این ارثیه به جامانده اصلاح طلبهاست که سالها با مهره چینی در آن آنرا طبق سلیقه خود تغییر داده اند و سالها طول میکشد تا جناب اژه ای آنرا باز در شان جمهوری اسلامی ایران باز چینی کند. تغییرات مهم و خدمات بینظیری در مدت کوتاهی که جناب رییسی از این دادگاهها به مردم ارائه دادند‌ بیشمار است انشالله جناب اژه ای هم در اصلاح امور خودِ دادگاهها موفق خواهند بود تا خروجی آن جای شاکی و مشتکی و مشتکی و شاکی را عوض ننمایند.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    6 0
    قوه قضاییه در خواب نازه
  • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    بطور خلاصه ، اصلاح طلبان ایران دو دسته هستند : یا ابله اند یا معاند . آنهایی که ابله اند ، چون نیافتند حقیقت ره افسانه زدند. اینان بنا به فرمایش قرآن يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا ( سوره 43, آیه 80 ) بَلْ كَانُوا لَا يَفْقَهُونَ إِلَّا قَلِيلًا ! و اما آنهاییکه معاند اند در حقیقت کافر بلفطره اند : إِنَّ الْكَافِرِينَ كَانُوا لَكُمْ عَدُوًّا مُبِينًا
  • US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 1
    نسخه دوم روزنامه کیهان؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس