کد خبر 1326061
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
ارتش یمن پیشروی مزدوران اماراتی در مناطقی از این کشور را دفع کرد

طبق اعلام نیروهای مسلح یمن، تجمعات متجاوزان در مارب با دو فروند موشک بالستیک مورد هدف قرار گرفت و به دنبال این حمله موشکی تعداد زیادی کشته یا زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی موفق به مقابله با پیشروی گسترده مزدوران امارات و داعش به سمت مناطق عین در شبوه و حریب در مارب شدند. این در حالی بود که این مزدوران با پوشش هوایی به دنبال پیشروی بودند اما شکست خوردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: مزدوران و داعشی های وابسته به امارات، خسارت‌های جانی و تجهیزاتی زیادی متحمل و ده‌ها نفر از آنها کشته یا زخمی شدند.

همچنین طبق اعلام سخنگوی نیروهای مسلح یمن، تجمعات متجاوزان با دو فروند موشک بالستیک مورد هدف قرار گرفت و به دنبال این حمله موشکی تعداد زیادی کشته یا زخمی شدند. وی تاکید کرد که به دنبال این حمله حرکت آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی ها و کشته‌ها را رصد کردیم.

پیش از این نیز یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود: طبق گزارش‌های اطلاعاتی، در نبردهای چند روز اخیر در شبوه، ۵۱۵ مزدور اماراتی از جمله چند فرمانده ارشد آنها کشته شدند؛ شمار زخمی‌های آنها تاکنون به ۸۵۰ نفر رسیده است و دست کم ۲۰۰ مزدور هم مفقود هستند.

وی ادامه داد: در این درگیری‌ها همچنین به ۱۰۲ خودرو نظامی و زرهی خسارت جدی وارد و چند تانک پیشرفته منهدم شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    5 0
    ای جااااان دمتون گرم شیرمردان یمنی حداقل این امارات فسقلی را با2سه تاموشکهای خوشملتون هدف قرار بدید تاپای خود را بیش ازحدازگلیم درازتر نکنن.. الان بهترین موقع برای انتقام از امارات نوکروسرسپرده ی اسراییله.. ال کفتاروهابی نابودشدنیست...
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    الله اکبر .
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    الله اکبر
  • GB ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 5
    یحیی سریع سخنگوی نیروهای شبه نظامی حوثیهای مزدور است نه سخنگوی ارتش یمن . ارتش یمن زیر نظر دولت قانونی یمن است عزیز دل برادر .
  • حمید IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    5 0
    ان شاالله امارات و عربستان به زودی با سرافکندگی از یمن خارج خواهند شد.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    حوثی ها مزدور نیستند بلکه نیروی رزمنده نوک پیکان مقاومت هستند و مزدور کسانی هستند که زیر پرچم امریکا سینه می زنند وبه نوکری امریکا ال سعود وامارات و اسراییل افتخار می کنند عزیز دل برادر نابود باشند جنایتکاران ادمکشی که به هیچ اصولی پابند نیستند که عدالت خدا نیستی انها رارقم میزند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    انشالله برجهای شیشه ای امارات بزودی هدف قرار خواهند گرفت وصنعت گردشگری این کشور اسیب جدی خواهد دید و این کشور وحشی متجاوز درس عبرت خواهدگرفت همانطور که اربابش اسراییل در اینده درس عبرت خواهد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس