رضا درویش

هواداران پرسپولیس دیگر تحمل شنیدن وعده های تکراری ندارند و می خواهند اقدامات مدیران جدید را در میدان عمل ببینند و این انتظارات، کار را برای مدیران جدید سخت تر می کند.

سرویس ورزش مشرق - سرانجام پس از حدود ۴ ماه مدیرعامل جدید پرسپولیس انتخاب شد و پس از استعفای مجید صدری از سرپرستی مدیرعاملی این باشگاه، رضا درویش که از چند وقت پیش هم زمزمه های حضورش روی این صندلی به گوش می رسید این مسئولیت را برعهده گرفت.

بر اساس تصمیم وزارت ورزش و جوانان همچنین اعضای هیات مدیره این باشگاه نیز انتخاب شدند و محمد علیپور، بیژن ذوالفقارنسب، مسجدی و پوراحمدی در کنار رضا درویش به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس فعالیت خواهند کرد.

حضور ذوالفقارنسب که مشاور وزیر ورزش است و همین امروز هم از سوی رئیس فدراسیون فوتبال حکم ریاست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال را دریافت کرد انتقاداتی را هم در پی داشت که خود وی در این خصوص اظهار کرد: "تضاد منافعی وجود ندارد. پست‌های قبلی هیچ منفعتی برای من نداشته است. همچنین با توجه به تحصیلاتی که من دارم، فدراسیون فوتبال به من پیشنهاد حضور در کمیته فنی و توسعه فوتبال را داده بود که این مسئولیت امروز به بنده سپرده شد. این کمیته ناظر بر عملکرد کمیته‌های دیگر بوده و بسیار مهم است. فکر می‌کنم حضور در این کمیته کاری نیست که نیاز باشد همیشه در آن مستقر باشم. فکر می‌کنم زمان حضور در این کمیته را دارم".

انتظار هواداران از رفیق صمیمی دایی و پروین در پرسپولیس/ بی اطلاعی درویش و مدیران جدید از لغو قرارداد اسپانسر

درویش که سابقه مدیرعاملی باشگاه سایپا را نیز در کارنامه دارد، دوران نسبتا موفقی را در این تیم داشته و هواداران سرخ امیدوارند با بازگشت ثبات به این باشگاه حواشی و مشکلات پیرامون این تیم جمع شود. درویش دو فصل مدیرعامل سایپا بود و دایی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد. در نهایت به دلیل مشکلات مالی زیاد و البته یکسری حواشی درویش از سمت خود کنار رفت. در لیگ هفدهم سایپا با مدیریت درویش موفق شد سهمیه آسیایی کسب کند و به همراه دایی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

رضا درویش یکی از نزدیک‌ترین رفقای علی پروین است که در زمان حضورش در سایپا، روند انتقال مهدی ترابی به پرسپولیس را تسهیل کرد و جالب اینکه رابطه صمیمانه‌ای با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل اسبق پرسپولیس و همچنین علی دایی سرمربی پیشین سایپا دارد.

انتظار هواداران از رفیق صمیمی دایی و پروین در پرسپولیس/ بی اطلاعی درویش و مدیران جدید از لغو قرارداد اسپانسر

هرچند که مشکلات در این باشگاه آن قدر زیاد است که به گفته ذوالفقارنسب رئیس جدید هیت مدیره این باشگاه نیاز به کار شبانه روزی و جذب منابع مالی زیاد دارد؛ "واقعاً مشکلات انباشته شده است و بدهی‌های زیادی از گذشته وجود دارد فکر می‌کنم هیئت مدیره اگر دو ماه هر روز هم هشت ساعت کار کند باز هم برای حل مشکلات وقت کم می‌آورد، چون شکایت‌های خارجی زیادی وجود دارد. باید با جذب اسپانسرهای قوی مشکلات باشگاه را که عمدتاً مشکلات اقتصادی است، حل کنیم."

اما گفته می شود اسپانسر قبلی با استعفای صدری از بستن قرارداد با سرخپوشان منصرف شده است، درویش در این خصوص و در مورد اینکه در برنامه کوتاه مدت قرار است چگونه کار کنند و گفته می‌شود قرارداد کارگزار پرسپولیس با استعفای صدری لغو شده، گفت: "من این مسأله را نمی‌دانم، اما کارگروه‌های حقوقی و اقتصادی به موازات هم در باشگاه تشکیل شده تا اگر امکان‌ داشته باشد با همین اسپانسر کار را ادامه بدهیم و یا در غیر این صورت با کارگزاران دیگر که به دنبال حضور در پرسپولیس هستند کار کنیم. مشکلات عدیده‌ای در باشگاه پرسپولیس به وجود آمده که باید آنها را برطرف کنیم".

انتظار هواداران از رفیق صمیمی دایی و پروین در پرسپولیس/ بی اطلاعی درویش و مدیران جدید از لغو قرارداد اسپانسر

درویش با رد شایعه حضور علی دایی به جای گل  محمدی و حمایت از سرمربی پرسپولیس، در مورد اینکه آیا احتمال دارد که پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا برگردد یا نه و چقدر می‌توان امیدوار بود، هم اظهار داشت: "این مسائل یک سیکل اداری دارند و این مسأله اتفاقی نیست که من بخواهم چیزی را از جایی بلند کنم و در جای دیگری بگذارم، بلکه روند اداری آن باید طی شود. از حقوق‌دانان مجربی که سراغ داریم استفاده خواهیم کرد. کسانی که سال‌ها کارشان چنین مسائلی بوده و در حقوق ورزش بین‌الملل سررشته دارند دعوت می‌کنیم تا ببینیم آیا راهی وجود برای برون‌رفت از این ماجرا وجود دارد یا نه. تمام هم و  غم خود را برای حل این مشکل که مشکل بسیار بسیار سنگینی است می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم این مسأله را حل کنیم. می‌دانم نه تنها باشگاه پرسپولیس بلکه وزارت ورزش،‌ دولت و خانه ملت هم تمام هم و غم خود را برای حل این مشکل می‌گذارد".

غلامعلی محمدعلیپور عضو ابقا شده هیئت مدیره پرسپولیس هم در خصوص مشکلات این تیم گفت: "همه می‌دانیم باشگاه پرسپولیس مشکلات انباشته‌ای دارد. این موضوع هم مربوط به ۱۰ ،۲۰ یا پنج سال قبل است و مربوط به امروز و دیروز نیست. سال به سال بدهی‌هایی می‌آید و مرتب در مسیر حرکت باشگاه مانع ایجاد می‌کند. باشگاه پرسپولیس را برای هر فصل می‌توان با اسپانسر موجود به راحتی اداره کرد، اما تلنبار شدن این مشکلات پرسپولیس را از لحاظ مالی رو به عقب می‌اندازد. نمی‌توانم قول بدهم مشکلات مالی به سرعت حل می‌شود و نمی‌توان تصور کرد در یک، دو یا شش ماه همه چیز حل خواهد شد. با توجه به اتفاق تلخ حذف از لیگ قهرمانان آسیا اکنون باید توجهات به استقلال و پرسپولیس بیشتر شود تا البته همه باشگاه‌ها خصوصی شوند و روی پای خود بایستند. با یک بار کمک به پرسپولیس می‌توان گامی برای رفع مشکلات برداشت".

انتظار هواداران از رفیق صمیمی دایی و پروین در پرسپولیس/ بی اطلاعی درویش و مدیران جدید از لغو قرارداد اسپانسر

علیپور در خصوص انتقاداتی که نسبت به اقتصادی نبودن اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس مطرح شده، گفت: خود پرسپولیس یک برند پولساز است. این باشگاه هنوز دولتی اداره می‌شود اما به سمتی می‌رود که ان‌شاءالله خصوصی شود. پتانسیل کافی وجود دارد و خود پرسپولیس به حدی نام بزرگی دارد که می‌تواند در آینده درآمدزایی کند. همه به این فکر می‌کنیم که چگونه در آینده درآمد بیشتر و بهتری داشته باشیم.

فصل نقل و انتقالات زمستانی در پیش است و پرسپولیس هم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی، نیاز مبرمی به تقویت در چند پست دارد. به غیر از این موضوع، پرسپولیس بدهی های مختلفی هم دارد که باید هرچه زودتر پرداخت شود تا دوباره پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته نشود. آنطور که مشخص است شروع کار درویش در پرسپولیس بسیار سخت است و انتظارات از او به شدت بالاست. حال باید دید درویش از پس این مشکلات برخواهد آمد یا خیر.

هواداران پرسپولیس که هنوز در شوک حذف تیم محبوبشان از آسیا به خاطر نگرفتن مجوز حرفه ای هستند و تا الان منتظر بیرون آمدن باشگاه از بلاتکلیفی و حل مشکلات بودند دیگر تحمل شنیدن وعده های تکراری ندارند و می خواهند اقدامات مدیران جدید را در میدان عمل ببینند و این انتظارات، کار را برای مدیران جدید سخت تر می کند.

انتظار هواداران از رفیق صمیمی دایی و پروین در پرسپولیس/ بی اطلاعی درویش و مدیران جدید از لغو قرارداد اسپانسر

در پایان سوابق دیگر اعضای هیئت مدیره پرسپولیس را می توانید ببینید:

محمد اسد مسجدی: مسجدی که در هیئت مدیره قبلی پرسپولیس حضور داشت، سابقه حضور در پست‌های ورزشی را دارد. او از سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی به هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد و حدود یک سال در این پست حضور داشت که در بحبوحه کرونا و آغاز مسابقات ورزشی بود. وی همچنین در دوره ای از سوی مدیرعامل کارخانه گروه ملی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال خوزستان انتخاب شد و مهم ترین تصمیمش برکنار کردن یزدی و انتخاب پورموسوی به عنوان سرمربی بود.

غلامعلی  محمد علیپور: او که رفاقت نزدیکی با سجادی دارد،  پیش از حضور در پرسپولیس، مدیرکل حوزه ریاست سازمان تربیت بدنی، معاون ورزش‌های همگانی سازمان تربیت بدنی، رئیس فدراسیون جهانی  آلیش و ریاست کنفدراسیون غرب آسیا در رشته سپک تاکرا را برعهده داشت. محمدعلیپور هم یکی از بازماندگان هیئت مدیره قبلی در پرسپولیس است.

سید مجید پوراحمدی: او که همین چند ماه قبل به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری هنر انتخاب شد هیچ سابقه ورزشی نداشته است.  از جمله سوابق سیدمجید پوراحمدی می‌توان به مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیر بازرسی و امور مدیران هلدینگ عمران و ساختمان بانک مهر اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت توسعه گردشگری ایران، فرماندار شهرستان خوانسار، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری اصفهان، مشاور معاون استاندار اصفهان، رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد خوانسار، دبیر کمیته دانشگاهیان استان اصفهان، دبیر شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه، گروه‌های علوم انسانی و هنر با مراکز فرهنگی، اجتماعی، سیاسی استان اصفهان و عضو شورای راهبردی مرکز علم و فناوری‌های استان اصفهان اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس