کد خبر 1326012
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
حزب‌الله لبنان: حامی مخالفان عربستان هستیم

هاشم صفی الدین در کنفرانس خبری مخالفان سعودی به مناسبت سالگرد شهادت روحانی برجسته شیعه عربستان تاکید کرد: ما با مخالفان عربستان هستیم و آنها را تایید کرده و حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان همانطور که اعلام شده بود، مراسم سالگرد اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه مخالف در عربستان را برگزار کرد.

هاشم صفی الدین در این مراسم گفت: ما می‌خواهیم کل جهان بداند کسی که مقاومت را هدف می‌گیرد باید پاسخش را بگیرد.

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در این کنفرانس اظهار کرد: به دزدان آمریکا می‌گوییم این مقاومت قادر است بدون تکیه به خارج، کشور را به آزادی و شرافت برساند.

وی افزود: به آمریکا، غرب و عربستان می‌گوییم باید ماهیت این مقاومت، قدرت مردمش و ایمان آن را بشناسند.

این عضو حزب‌الله لبنان خطاب به عربستان گفت: اگر با طرف‌ها با رویکرد سلب عزت‌شان در ازای پول رفتار می‌کردید، اما در لبنان افراد عزتمند و شریف هستند و نمی‌شود اینگونه رفتار کنید.

صفی الدین گفت: بهتر است عربستان دست از اذیت کشور ما بردارد.

او خاطرنشان کرد: عربستان به شکل علنی در کشور ما مداخله می‌کند، از آن می‌خواهیم لبنانی‌ها را علیه همدیگر تحریک نکند.

صفی الدین به کسانی که اشتیاق به روابط با عربستان دارند، گفت: ما می‌خواهیم عربستان سیاست دردندگی خود علیه ملت‌ها را متوقف کند. بلند کردن صدا به معنای مداخله در عربستان و دیگر کشورها نیست بلکه به منزله دفاع از مظلومان است.

این عضو حزب‌الله لبنان گفت: در راستای جرایم و فجایعی که در عربستان رخ می‌دهد امت ما بهتر است که صدایش را به روی سیاست‌های آل سعود بالا ببرد.

صفی الدین گفت: مسؤولیت امروز می‌طلبد تمام علما و آزادگان حرف حق را در کنار مستضعفان در عربستان بزنند.

صفی الدین اضافه کرد: نهایت کار مطلوب این است که کلمه حق در برابر سلطان ستمکار زده شود. شهید شیخ نمر کودتای نظامی نکرده بود و سلاح نداشت و تیری را شلیک نکرد.

از سوی دیگر، غازی حنینه، رئیس شورای امنای تجمع علمای مسلمان گفت، بسیاری از علما ثابت قدم ماندند و در تاریخ جاودانه شدند.

حنینه گفت، همبستگی امروز همستگی با رویکرد نبودی است که در شیخ مرحوم النمر آن را تجلی بخشید.

وی اظهار کرد: کسانی که ما را به مداخله در امور کشورها متهم می‌کنند به آن وزیر می‌گوییم این عملکرد هرگز تو را در باشگاه نخست‌وزیران قرار نخواهد داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • Mjp IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    3 0
    ای کاش بقیه عرب ها ازشماشیرمردان شجاع یادیگیرند دفاع کردن از حق ومظلوم را. درودبه شرافت وجدان همیشه بیدار حزب الله وازادمردان لبنانی
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    0 0
    زمانی که این مقاله داشت تدوین می شود عربستان میزبان الکلاسیکو بود ، اون وقت ما نمایندگان مون را هم اجازه حضور در آسیا بهش ندادن ‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس