کد خبر 1299069
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
سید هاشم صفی‌الدین: مقاومت امروز شکست ناپذیر است

رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد تنها کسانی که می‌توانند لبنان و آینده مالی و اقتصادی آن را بسازند مردم این کشور هستند و کسانی که چشم به حمایت خارجی دارند شایسته ساختن کشورشان نیستند.

به گزارش مشرق، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که به مناسبت روز شهید برگزار شده بود اعلام کرد که روز شهید نماد مضامین فکری، عملی، جهادی و انقلابی و مظهر سربلندی و عظمت است؛ زیرا در مقاومت و مسیر ما، شهید الگوی زندگی است.

وی در ادامه سخنان خود افزود، مقاومت ما امروز تبدیل به مقاومتی شکست ناپذیر شده که هر جا و در هر میدان پیروز است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد، هر کسی که کشور خود را در اختیار خارجی‌ها قرار دهد، نمی‌تواند وطن خود را بسازد. وقتی ملتها بین دو موضع قرار می‌گیرند: موضع کرامت و موضع ذلت، اهالی ایمان و اخلاص باید در انتخاب موضع کرامت بشتابند تا به جامعه و میهن خود آنچه که شایسته است را بدهند.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی از انتصاب‌های تازه طالبان

سید هاشم صفی‌الدین ادامه داد، برخی با تجاوزات خود زندگی و معیشت مردم را تهدید می کنند. این یک اقدام ضعیف و متجاوزانه و ظالمانه است و برای مقابله با آن راهی جز استفاده از نقاط قوت مادی که کشور به آنها تکیه کرده وجود ندارد. بنابراین اگر کشور وابسته به پولی باشد که از طرف یک کشور یا حزب یا هر طرف خارجی داده می‌شود و اگر سرنوشت یک ملت به این نوع حمایت‌ها بستگی دارد، باید بگوییم که زندگی در این کشور وجود ندارد. زمانی که زندگی انسان در گرو حمایت دیگران باشد مرگ برایش بهتر از این زندگی است.

سیدهاشم صفی الدین همچنین گفت، چند روز قبل برخی می‌خواستند این توهم را ایجاد کنند که لبنانی‌ها بین دو گزینه قرار دارند. اما ما می‌گوییم که ما در برابر دو گزینه نیستیم بلکه گزینه‌های زیادی داریم که در گذشته به آنها پایبند بودیم و امروز و هر زمان دیگری نیز به آنها پایبند خواهیم بود.

این مقام حزب الله در ادامه اظهار داشت، در این میان بسیاری از طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای که می‌خواستتند حاکمیت و استقلال و آزادی لبنان را تحت شعاع قرار دهند در یک لحظه و با یک ضربه نهایی رسوا شدند و مشخص شد که آنها هیچ اهمیتی به حاکمیت و استقلال و آزادی لبنان نمی‌دهند و اتفاقی که افتاد باعث شد این طرفها در برابر چشم همه جهانیان رسوا گردند.

سید هاشم صفی الدین خطاب به طرفهای مذکور گفت، شما که سالها شعار دادید و به بهانه استقلال و حاکمیت و آزادی به کشور ظلم و تجاوز کردید الان باید ساکت شوید؛ چرا که شما رسوا شدید، شما در یک لحظه از کرامت و حاکمیت و استقلال کشور و همچنین از آزادی شخصی و ملی خود دست کشیدید و ثابت کردید که در گفتمان و مواضع شما هیچ گونه تعلق ملی دیده نمی‌شود؛ زیرا کسی که سرنوشت خود را به خارجی‌ها گره می زند و کشورش را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا رضایت بیگانگان را جلب کند نه شایسته ساختن وطن است و نه به او میهن پرست گفته می‌شود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد، سالها قبل زمانی که کشور در مسیر فروپاشی مالی و اقتصادی قرار گرفته بود و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد، مشخص شد کسانی که می‌توانند کشور و آینده مالی، اقتصادی و معیشتی آن را بسازند تنها خود لبنانیها هستند و کسانی که لبنان را در گرو خارجی‌ها گذاشته و منتظر کمک و حمایت آنها هستند اصلاً نمی‌توانند میهن خود را بسازند.

سیدهاشم صفی الدین گفت، لبنانی‌ها باید بدانند به شرایطی رسیده‌اند که باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند. واقعیت آن است که خود لبنانی‌ها باید کشور و آینده خود را با فکر و قدرت خودشان بسازند، نه از طریق وابستگی به دیگران و باج دادن به بیگانگان.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس