کد خبر 1325952
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
پاپ خواستار مقابله با کار کودکان در جهان شد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه از دولت های سراسر جهان خواست با مساله کار کودکان مقابله کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وی گفت این وحشتناک است که کودکان به جای بازی کردن، مجبور به کار کردن به عنوان بزرگسال اند یا در زباله ها به دنبال چیزی برای فروختن هستند.

پاپ همچنین از این مساله انتقاد کرد که در بسیاری از کشورها، کودکان در اقتصاد غیررسمی و زیرزمینی مورد بهره برداری قرار می گیرند و بدون مزایا یا حمایت قانونی کار می کنند.

وی گفت: بیایید به قربانیان کار فکر کنیم، به کودکانی که مجبور به کار کردن هستند. این وحشتناک است.

پاپ افزود: کودکانی که در سنی هستند که باید بازی کنند، اما مجبورند همچون بزرگسالان کار کنند. بیایید به آن کودکان فکر کنیم به چیزهای کوچک بیچاره ای که در زباله ها دنبال چیزی مفید برای فروش یا داد و ستد هستند.

وی گفت که بیکاری، بی عدالتی اجتماعی است و در حالی که کمک و انفاق به بیکاران حائز اهمیت است و شکم را پر می کند، اما شانی باقی نمی گذارد.

پاپ فرانسیس افزود: دولت ها باید امکان کسب نان برای همه را فراهم کنند، زیرا این به آنها شان و اعتبار می بخشد. کار به مردم جایگاه و بزرگی می دهد.

سازمان بین المللی کار ملل متحد سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که شمار کودکان کار در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

این گزارش که به همت صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تهیه شده، حاکی است پیشرفت برای پایان دادن به کار کودکان برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته با آغاز همه گیری کووید – ۱۹ متوقف شد.

براساس اعلام این سازمان، آفریقا بالاترین آمار کودکان کار در جهان را داراست، که این رقم در حدود ۷۲ میلیون نفر است که تقریبا ۴۳ درصدشان کار خطرناک دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عیاار IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    احتمالا منظورش اینه برای حمایت به کلیساهای ما بفرستید به خصوص فرانسه و آمریکا و کانادا
  • NL ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس