کد خبر 1313452
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
ابعاد گسترده قاچاق کودکان در جهان

نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که میلیون‌ها کودک در سراسر جهان در معرض قاچاق و انواع آسیب‌ها قرار دارند.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می‎دهد که باید اقدامات فوری برای جلوگیری از قاچاق و بهره کشی از کودکان در برخی مراکز پرورشی در سراسر جهان انجام شود.

بیشتر بخوانید:

تلاش آفریقای جنوبی برای بازگرداندن زنان و کودکان داعشی از سوریه

به گزارش «گاردین»، خیریه بین المللی کودکان «لوموس» می‌گوید که ۵.۴ میلیون کودک در سراسر جهان در مؤسساتی زندگی می‌کنند که این موسسات نمی‌توانند نیازهای آن‌ها را برآورده کنند؛  حقوق بشر آن‌ها را نادیده می‌گیرند و کودکان در این مراکز در معرض انواع مختلف استثمار و آسیب هستند.

بیشتر بخوانید:

محکومیت خواننده معروف آمریکایی در پرونده قاچاق جنسی

این نخستین گزارشی است که با در نظر گرفتن شواهد ۸۴ سازمان در ۴۵ کشور در سراسر جهان، الگوهای جهانی قاچاق مرتبط با نهادها را شناسایی می‌کند.

این گزارش مواردی از استثمار جنسی، و همچنین کودکانی که مجبور به کار و فعالیت اجباری برای اهداکنندگان خارجی با هدف تأمین بودجه بیشتر می‌شوند را برجسته می‌کند.

در برخی موارد، کودکان برای جذب پول از اهداکنندگان و داوطلبان در شرایط دشوار و غیربهداشتی رها می‌شدند.

«لوموس» همچنین مواردی را کشف کرد که در آن مؤسسه به‌ عنوان پایگاهی عمل می‌کند که از آنجا کودکان برای چندین ساعت یا چندین روز قبل از بازگرداندن، در دسترس مجرمان قرار می‌گرفتند.

همچنین در غنا، کودکان قاچاق شده در معرض برخی از بدترین اشکال آزار قرار گرفتند، کودکانی که توسط مؤسسات فروخته شدند تا در مزارع کاکائو و در معادن طلا کار کنند.

در کامبوج، مشخص شد که برخی از صاحبان یتیم خانه‌ها، کودکان آسیب‌پذیر را از خانواده‌های محروم خریداری کرده‌اند و آن‌ها را برای کسب سود در اختیار اهدا کنندگان قرار داده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، مجمع عمومی سازمان ملل ارتباط بین موسسات کودکان و قاچاق انسان را به رسمیت شناخت، اما این موسسه خیریه می‌گوید نمونه‌های کمی وجود دارد که به طور موثر با آن مقابله شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس