کد خبر 1325862
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
قطعی برق نمایه مصرف برق نمایه

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: مشترکانی که بالاتر از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند یارانه به آن‌ها پرداخت نخواهد شد.

به گزارش مشرق، به گفته حائری، طبق بند یک تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، قرار است مشترکانی که بالای الگو، مصرف کنند به آن‌ها یارانه برق پرداخت نشود. الگوی مصرف، میزان انرژی مصرف شده مشترکان طی یک ماه است که البته مصرف ۷۵ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف، است و همچنان به آن‌ها یارانه تعلق خواهد گرفت.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو می‌گوید، مشکل قطعی برق در تابستان این بود که نیروگاه‌های ما ظرفیت گرما و خشکسالی بی سابقه را نداشتند و همچنین ما نیروگاه آبی نداشتیم. بنابراین نیروگاه‌های حرارتی پاسخگوی این میزان مصرف نبودند.

بخش عمده تولید برق در کشور توسط برق خصوصی انجام می‌شود. در واقع دولت برق را از بخش خصوصی خریداری می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

در زمان گرم سال کسانی که در مقایسه با سال گذشته یا کمتر از الگوی مصرف، برق مصرف کنند، به مقدار صرفه جویی شده یا ۲ برابر مقدار برق تامین شده به آن‌ها پاداش تعلق می‌گیرد.

در تابستان امسال به دلیل افزایش مصرف برق، قطعی‌هایی را در بخش خانگی و صنعتی کشور شاهد بودیم، در پی این موضوع الگوی جدیدی از نحوه محاسبه هزینه برق مصرفی در قبوض جدید منتشر شد که از ابتدای بهمن امسال، اجرا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    8 1
    برق خونه ای که یخچال قدیمی داره و بخاطر نجومی شدن قیمتها قادر به تعویضش نیست قطع میشه اما استخراج کنندگان زیرزمینی ارز دیجیتال که عامل اصلی نابسامانی برق در کشورن دوپشته مشغول
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      0 1
      چه ربطی داره درست مصرف کن پول برقتم کم بیاد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    3 0
    من این دفعه هیچ پول.برقی نیامد فقط 1000 تومن دفعات قبل.100یا150هزارتومان میامد ولی بسیاررعایت می کنم درمصرف برق..
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 0
    اول مشخص کنید که من شهروند در لحظه چقدر دارم مصرف می‌کنم. تا آخر ماه چقدر میشه؟ نمیشه که آخر ماه قبض بیاد و منم بگم باشه. ممنون! فقط یه طراحی نرم افزار لازمه
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    2 0
    آقا تمام یارانه وارزترجیحی وهرچی سوبسید وانتصاب ومجوز ورانت وپارتی بازی وامتیازی سهمیه ای ومفتخور ونجومیبگیر ومفسد،۵میلیون اتباع خارجی،شرکتهای عارتگر خصولتی ودولتی وکارخانه ها خودروسازها وداروسازها ولوازم خانکیسازها قطعهرسازها که به قینت دلار ازاد کالا و...میفروشند وتمام با سوبسید دانحصار تولید یومسیولین وبرادران قاچاقچی ودلالهای غارتگر سوخت،خاک،بیت المال ومایحتاج ) را حذف کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس