برخورد سازمان هواپیمایی با کاهش نرخ بلیت با هدف اخلال در رقابت‌/قیمت‌گذاری کف نرخی را تایید نکرده‌ایم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، میراکبر رضوی اظهار داشت:‌ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ شورای‌عالی هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داد نرخ سقف بلیت‌های خود را ۱۰ درصد بالا ببرند و در همان جلسه در خصوص کف نرخ‌ها هم بحث و مقرر شد با هدف افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی و ایجاد فرصت برای بهره مندی مسافران از بلیت‌های ارزان این امر محقق شود.

وی افزود: ۲۵ آبان امسال هم شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آذر نرخ بلیت‌های خود را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که این امر هم محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش با هرگونه تعیین کف قیمتی مخالف است مگر اینکه چنین امری کیفیت یا ایمنی پرواز و مسافران را به خطر بیاندازد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما قیمت‌گذاری کف را تایید نکرده‌ایم، اما برخی چارتر کننده‌ها به این امر تاکید داشتند و برخی رسانه‌ها هم بی انصافی کردند، اما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم هستند و هر کدام از این موضوعات که امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد ما را ناچار به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) یا چارتر کننده‌ها می‌کند.

‌رضوی این را هم گفت که ‌به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی، ایمنی پروازها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان هواپیمایی است و اگر کاهش نرخ در مسیرهای پروازی، به صورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس