اجرای پنجمین گام طرح شهید سلیمانی

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهرتهران، طرح شهید سلیمانی را یکی از بزرگ ترین طرح‌های اجتماعی مداخله‌ای دانست و گفت: ۶۴ میلیون ایرانی از مزایای این طرح استفاده کردند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در همایش تجلیل از دست اندرکاران طرح وظیفه ملی شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا، با اشاره به اینکه این مراسم مزین به حضور جمعی از خانواده‌های مدافع حرم است اظهار امیدواری کرد که با یاری از روح بلند شهدای اسلام، شاهد توفیقات و کامیابی روز افزون در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، بهداشتی و درمانی باشیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: با نگاه بلند و عالمانه مسئولان سپاه پاسداران طرح شهید سلیمانی به بهترین شکل اجرایی شد، ضمن این که بخش زیادی از دستاوردهای سترگ این طرح رهین این نگاه عالمانه است.

ببینید:

عکس/ تجلیل سردار سلامی از زالی

زالی، طرح شهید سلیمانی را یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین طرح‌های اجتماعی مداخله‌ای پس از انقلاب شکوهمند اسلامی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط کرونایی، راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزنگاهی تاریخی چراغ روشنی برای پیشبرد اهداف مقابله با کرونا بود توضیح داد: از جمله این راهبردهای مهم و جدید را می‌توان تاکید به استفاده از مشارکت مردمی و جمعی، نیروهای مخلص بسیج و سپاه و نیروهای مسلح اشاره کرد.

زالی در ادامه به شکل گیری طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: این طرح مترقی از پشتوانه و بن مایه علمی و مبتنی بر شواهد علمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تشریح اقدامات بسیج در مقابله و مهار کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: در شرایطی طرح شهید سلیمانی پا به عرصه اجرایی شدن نهاد که متأسفانه فضای کشور اندوهناک و پرالتهاب از آمار بالای مبتلایان و مرگ و میرهای سهمگین ناشی از کرونا بود، اما به برکت این طرح ۱۷ هفته متوالی پس از استقرار و عملیاتی شدن طرح شاهد کاهش فزاینده آمار مرگ و میر و ابتلاء به کرونا بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که آغاز اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی در اویل پاییز بود و پیش بینی می‌شد با عدم اجرای این طرح با امواج سهمگین جدیدی از کرونا روبرو شویم اما به مدد شروع این طرح علمی و مترقی تنها پس از مدت کوتاهی آمار شیوع ویروس در کشور کاهش یافت.

به گفته زالی، اجرای طرح شهید سلیمانی موجب شد که نشاط اجتماعی در بحث‌های مردمی شکل بگیرد. مردم بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی دلگرم شدند که نیروهای بسیج، سپاه، نیروهای مسلح و کادر بهداشت و درمان در کنار آنها هستند.

وی ادامه داد: طرح مترقی شهید سلیمانی فضای غمناک و پر درد کشور که از کرونا ناشی شده بود را در هم شکست و انبساط خاطر را برای جامعه به ارمغان آورد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: حرکت جمعی با مشارکت مردمی در این طرح به برکت نام مقدس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت. امروز اگر شاهد دستاوردهای این طرح هستیم بخشی از آن به دلیل روح بلند مردی است که هرگز از متن مردم جدا نشد.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی، طرحی مردم مدار و حاصل حرکت‌های توده‌های همگرایانه مردمی بود.

زالی خاطرنشان کرد: تا امروز در اجرای طرح شهید سلیمانی از نظر نیروی انسانی جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در عرصه‌های مختلف در این طرح ملی مشارکت داشته اند و این جمعیت بزرگ ناوگان بزرگ نیروی انسانی هستند که اجرای این طرح را عهده دار شدند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار خدمت در قالب طرح شهید سلیمانی به مردم اقصی نقاط کشور ارائه شده که از این تعداد بالغ بر ۹ میلیون بسته خدمتی مربوط به حوزه بهداشت و درمان بوده است و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار خدمت نیز مبتنی بر تیم‌های حمایتی بوده است.

وی تاکید کرد: ١٨ میلیون و ٢٠٠ هزار خانوار کشور به شکل کاملاً مستقیم از مزایای طرح شهید سلیمانی در قالب حمایت، مراقبت و رصد و ردیابی بیماری استفاده کرده اند که جمعیتی بالغ بر ۶۴ میلیون ایرانی را در برمی‌گیرد.

زالی ادامه داد: اجرای این طرح مترقی در بستر شبکه‌های بهداشتی و درمانی شکل گرفت.

فرمانده عملیات کرونا استان تهران ادامه داد: دو مؤلفه گام ششم بر اساس کار بین بخشی و استفاده از فناوری نوین با هدف توسعه و استمرار طرح مترقی شهید سلیمانی مورد توجه است.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی مملو از تابلوهای مبتکرانه و خلاقانه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    سردارسلیمانی لطفا برای شفای بیماران دعا کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس