کد خبر 1325075
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
ارتش عراق حمله انتحاری به غرب این کشور را دفع کرد

ارتش عراق دوشنبه شب حمله انتحاری با یک دستگاه موتورسیکلت که برای حمله به یک بازار سنتی در استان الانبار در غرب عراق پیش بینی شده بود را خنثی کرد.

به گزارش مشرق از رسانه‌های عراقی، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخبار اطلاعاتی دریافتی حکایت از آن داشت که یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده به همراه مقادیر زیادی از مواد منفجره، در بیابان "الرطبه" در شمال منطقه "وادی حوران" تعبیه شده بود.

براساس این بیانیه، تروریست‌ها به دنبال فرصت بودند که مواد منفجره را به وسیله یک فرد انتحاری و به منظور آن که انفجار آن قربانیان زیادی داشته باشد، وارد بازار شهرستان "الرطبه" کنند که مالامال از افراد بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس این اطلاعات دریافتی، نیروهای اطلاعات عراق به محل این موتورسیکلت رفتند و توانستند آن را در درون یک اتاق در روستایی متروکه در شمال شهرستان الرطبه درحالی که برای انفجار آماده شده بود، پیدا کنند.

در این بیانیه تأکید شده است که مواد کشف شده منفجر و جستجو برای یافتن تروریست ها در منازل اطراف انجام شد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس