کد خبر 1325032
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
وعده‎های تکراری بایدن درباره تعطیلی گوانتانامو

موضوع تعطیلی کامل زندان گوانتانامو از سوی آمریکا همچنان مورد توجه گروه‌های حقوق بشری است.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می‌دهد که طرفداران تعطیلی زندان گوانتانامو در پی روی پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خوش بینی خود را از این موضع ابراز داشتند.

این گروه پس از آزادی یک زندانی گوانتانامو از سوی آمریکا به تغییر روند امیدوار شدند اما بسیاری از اکنون نگران و بی تاب هستند.

به گزارش «یو اس نیوز»، در پی آزادی این زندانی، نشانه‌های کمی از پیشرفت در تعطیلی زندان پایگاه آمریکا در کوبا پدیدار شد که به افزایش تردیدها درباره رویکرد بایدن انجامید.

یک وکیل مرکز حقوق اساسی نیویورک، می‌گوید «جو بایدن قصد خود را برای تعطیلی گوانتانامو اعلام کرد اما اقدامات اساسی در جهت تعطیلی برنداشته است.»

همچنین یک مدیر سازمان عفو بین الملل، می‌گوید «مدافعان تعطیلی گوانتانامو دچار بی صبری و ناامیدی شده‌اند.»

این گزارش می‌گوید حامیان تعطیلی گوانتانامو از تکرار آنچه در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما روی داد، بیمناک هستند چرا که وی در مواجهه با نمایندگان کنگره نتوانست کاری از پیش ببرد.

بر اساس گزارش‌ها، هنوز ۳۹ نفر در این زندان در حبس به سر می‌برند.

گوانتانامو در پی بدرفتاری و شکنجه زندانیان و پس از اینکه آمریکا بر حبس طولانی مدت زندانیان اصرار کرد به کانون خشم بین المللی تبدیل شد.

این زندان در سال ۲۰۰۳، نزدیک به ۶۸۰ زندانی را در خود جای داده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، گفته بود که هزینه سالانه نگهداری از زندانیان گوانتانامو، ۱۳ میلیون دلار به ازای هر زندانی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس