کد خبر 1324444
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
یارانه جدید به دی نرسید، احتمالا بهمن!

بعد از یارانه معیشتی، ‌یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم فردا (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با وجود اعلام اولیه، یارانه جدید، به بهمن ماه موکول خواهد شد.

به گزارش مشرق، از سال ۱۳۸۹ تاکنون، سالهاست که در بیستم هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز می‌شود که تعدادشان به ۷۸ میلیون نفر در ماه می‌رسد. از آبان ۱۳۹۸ نیز با افزایش قیمت بنزین یارانه جدیدی تحت عنوان کمک معیشتی به چرخه یارانه‌ای ایران وارد شد و در دهم هر ماه مبلغ متفاوتی بنا به تعداد خانوار پرداخت می‌شود.

اما در چند ماه اخیر که دولت بر برنامه خود برای اصلاح وضعیت یارانه‌های پنهان تاکید داشته و ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است، از سوی چند مرجع دولتی اعلام شد که یارانه جدیدی در ازای این حذف ارزی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه- گفته بود که حمایت نقدی بین ۹۰ تا حدود ۱۲۰ هزار تومان است، پورمحمدی، معاون وی نیز بر پرداخت نقدی در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تاکید کرده بود، ‌اواخر آذرماه رضایی-معاون اقتصادی رئیس جمهوری- از پرداخت یارانه نقدی در اوایل دی ماه خبر داد و گفت که مبلغ یارانه تا دو برابر رشد می‌کند اما ظاهرا زمان را مناسب اعلام نکرده بود و در ادامه خاندوزی-وزیر اقتصاد- یارانه را رد نکرد ولی زمان آن را هم تائید نکرد.

پیگیری‌ها نشان داده بود که دولت در نظر دارد یارانه جدید را بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان بین یارانه بگیران معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند پرداخت کند که برای ۳۰ میلیون نفر رقم ۹۰ هزار و ۳۰ میلیون نفر دیگر ۱۲۶ هزار تومان است.

با این حال گفته می‌شد یارانه جدید همراه با یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد ولی در موعد واریز مشخص شد که خبری از این یارانه نیست، ولی این مطرح بود که احتمالا تا آخرماه بررسی و پرداخت صورت گیرد که اکنون در آستانه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد، پرداخت محدود به همان مبلغ نقدی است و یارانه جدید پرداخت نمی شود.

بر این اساس با توجه به اینکه یارانه جدید برای یارانه بگیران معیشتی است احتمالا همزمان با واریز همان نیز پرداخت خواهد شد که پیگیری ها نشان می‌دهد ممکن است در آینده این پرداخت صورت بگیرد.

اما موضوع قابل توجه این است که پرداخت یارانه‌ جدید باید از محل منابع ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰  باشد که ظاهرا تاکنون حذفی صورت نگرفته است و احتمالا با پرداخت این یارانه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید آغاز شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    ان شاالله یارانه جدید پرداخت بشه کمی پولدار بشیم
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    7 5
    یارانه رو حذف کنید اما قیمت ها رو برگردونید به قبل ۸۹ اینجوری نه شما ضرر کردی نه مردم
  • DE ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    4 0
    یارانه جدید به بهمن رسید ! باز هم جای شکر دارد که بهمن به یارانه جدید نرسید وگرنه یارانه جدید زیر خروارها برف و کولاک و بهمن محال بود جان سالم بدر بَرَد.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    ای کاش اون اراده ی قوی و مستحکمی که تو بالارفتن قیمت ها هست و به هیچ وجه متوقف نمیشه تو این صاحب منصبان بود.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    خوب باید فکری هم برای یارانه 4200 تومانی قند و شکر و برنج کرد نباید با حذف یارانه این اقلام قیمت این محصولات افزایش یابد چون هم اکنون با دلار 27000 تومانی قیمت هر کیلو شکر و برنج در پاکستان 9000 تومان است همین الان یارانه ها حذف شود بشرط ازاد شدن تجارت قیمت تمام محصولات و کالاهای اساسی ارزان تر هم می شود
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    0 0
    واقعیت این است که اگر از سال اول پرداخت یارانه تا الان قیمت کالاهای اساسی ده برابر شده مقدار یارانه نیز باید ده برابر میشد. اما قطع یارانه نقدی و بازگشت به یارانه ی پنهانی قیمت ها را به عقب برنمی گرداند چرا که ما تورم بالایی داریم که باید در نظر بگیرید. بعلاوه در یارانه ی پنهان رانت و بی عدالتی اتفاق می افتد نمونه همین ارز چهار و دویست تومانی و ... همچنین در یارانه پنهان بعضی طبقات پایین جامعه واقعا به مشکل می‌خورند و حقوق شان ضایع می گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس