کرمان در حال تبدیل شدن به یک شهر زیارتی است

معاون وزارت میراث فرهنگی با اشاره اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به یک شهر زیارتی است گفت: توسعه زیر ساخت های گردشگری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مشرق، علی اصغر شالبافیان شامگاه شنبه در جمع مسئولان برای بررسی سفر به استان کرمان در دفتر امام جمعه رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان بناهای تاریخی در مالکیت میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده است، در کرمان ۴۵ اثر تاریخی وجود دارد که در اختیار وزارت میراث فرهنگی نیست اما نیاز جدی به مرمت و بازسازی دارد که باید برای رفع مشکل آنها برنامه ریزی شود.

وی افزود: به عنوان مثال در شهر کرمان در کنار کاروانسرای وکیل شهر کرمان دو بنای دیگر وجود دارد که در اختیار اوقاف است اما مردم تصور می‌کنند میراث فرهنگی مرمت انجام نمی‌دهد در صورتیکه اگر همکاری شود امکان همکاری برای مرمت این بناها وجود دارد.

وی گفت: از سرمایه گذاران نیز برای احیای بناهای مختلف دعوت می‌کنیم و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.

وی همچنین از وجود ۱۴۵ پروژه حوزه تأسیسات گردشگری در استان کرمان خبر داد و افزود: با تکمیل این پروژه‌ها شاهد گسترش زمینه گردشگری در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه کرمان در حال تبدیل شدن به یک شهر زیارتی است گفت: نیاز به توسعه زیر ساختهای گردشگری در کرمان احساس می‌شود و این امر در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    شهر زیارتی برای اردوهای بسیج
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    2 0
    ارتش ذلیل و توسری خور ترکیه --- نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
  • نادعلی کاظمی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    با توجه به اینکه از هر نظر استان کرمان بزرگترین قطب استادی کشور محسوب می‌شود واین همه خدمات بع کشور در جنگ کرده وبیشترین شهید تقدیم انقلاب کرده .و۶۳سال شهید سلیمانی عمرخود را برای دفاع از اسلام گذاشت ..هر کس از کشور های خارج بع این استان می آید. باورشان نمی‌شود. که این استان معروف است به بهشت معادن ولی متاسفانه با ۴۰سال قبل هیچ تعغیری این استان نکرده .مسولین همه چیزه بع باد مسخره گرفتن چرا نباید امکانات ورفاعایت به استان محروم بدهند .به خدا زشت این همه درآمد کشاورزی ومعادن مس طلا ولی شهر مثل سوخته دیده می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد از سرمایه خود استان خرچ ش کنید تا برای نسل‌های آینده اثر خیر بماند .تا حداقل از کشورهای جهان برای زیارت شهید سلیمانی می‌آیند. آبروی انقلاب اسلامی حفظ شود .جانباز بالینی جنگ کاظمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس