آمریکا موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین می‌دهد

مقام‌های آمریکایی خبر دادند که این کشور قصد دارد موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین بدهند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی از  تصمیم واشنگتن و ناتو برای تحویل موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین خبر دادند.

این مقام‌ها که با شبکه خبری ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کردند گفتند که بسته کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین آماده شده و آمریکا و اعضای ائتلاف ناتو در تلاش برای هماهنگی تحویل موشک‌های ضد هوایی استینگر به اوکراین هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چند روز پیش از حمایتهای کشورهای غربی از جاه طلبی‌های نظامی اوکراین شدیدا انتقاد کرد.  

لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، اعضای ناتو به طور سیستماتیک در حال هل دادن اواکراین به سمت تبدیل شدن به یک پایگاه نظامی علیه روسیه هستند و از قلمروی این کشور برای انجام تمرینات نظامی و رزمایشهای خود استفاده می‌کنند. وی افزود: اگر امسال ۷ رزمایش برگزار کردند، طبق قانونی که پارلمان اوکراین تصویب کرده است آنها در سالهای آینده ۱۰ رزمایش برگزار خواهند کرد و ۱۰ رزمایش برنامه ریزی شده است.  

  «آلکساندر فومین» معاون وزارت دفاع روسیه در یک نشست دیپلماتیک-نظامی در مسکو گفت که وزارت خارجه روسیه رسماً اعلام کرده که اوکراین را «خط قرمز» برای مسکو می‌داند و به ناتو اکیداً توصیه می‌کند از آن عبور نکند.

معاون وزارت دفاع روسیه گفت که ناتو بر خلاف  «بیانیه ۲۰۰۲ رم» در حال آماده شدن برای یک درگیری نظامی گسترده با روسیه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز اخیرا از گزینه های مختلف روسیه برای مقابله با تهدیدات ناتو خبر داده است. وی تاکید کرده، این کشور گزینه‌های مختلفی برای پاسخ گفتن به گسترش ناتو به سمت شرق و مرزهای روسیه در اختیار دارد.

ولادیمیر پوتین گفت: «این (پاسخ‌ها) می‌تواند بسیار متنوع‌ باشد. این بستگی به پیشنهاداتی دارد که کارشناسان نظامی ما به من خواهند داد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس