کد خبر 1324058
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
تظاهرات هزاران نفری علیه ماکرون در پاریس؛ پلیس در آماده باش کامل+فیلم

منابع خبری از تظاهرات اعتراضی شهروندان فرانسه علیه رئیس جمهور این کشور و پرتاب گاز اشک آور به سوی جمعیت خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرای اعتراضی شهروندان فرانسه علیه رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، هزاران شهروندان فرانسوی در «پاریس» پایتخت فرانسه علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و قوانین وی در زمینه صدور گذرنامه واکسن کرونا دست به تظاهرات زده‌اند. پلیس  پاریس نیز در آماده باش کامل قرار دارد.

در برخی از بخش‌های پاریس، پلیس برای پراکنده کردن جمعیت حاضر در تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کرده است.

 رئیس جمهور فرانسه در روزهای گذشته  از شهروندانی که مخالف دریافت واکسن کرونا هستند به تندی انتقاد کرد. ماکرون در مصاحبه‌ای گفت: «واکسن نزده‌ها،   می‌خواهم واقعاً روی مخشان بروم و تا آخر به همین کار ادامه می‌دهیم. راهبرد ما این است.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «آن‌ها را به زندان نمی‌فرستم، به طور اجباری به آن‌ها واکسن نمی‌زنم. آنچه به آن‌ها می‌گوییم این است که از پانزده ژانویه دیگر نمی‌توانید به هیچ رستورانی بروید، قهوه بخورید، به تئاتر و سینما بروید.»

«مارین لوپن» رهبر حزب راستگرای فرانسه در واکنش به اظهارات ماکرون که تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری بیان شده‌اند گفت: «یک رئیس جمهور نباید چنین حرف‌هایی بزند.  امانوئل ماکرون لیاقت دفترش را ندارد.»

ماکرون در مصاحبه جدید خود بار دیگر از تأیید شرکت در انتخابات خودداری کرده و به طور تلویحی گفت: «مایل هستم این کار را انجام دهم».

 رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داده بود که چند هفته پیش‌رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت که بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در یک شبانه‌روز در این کشور بوده، به سمت جشن‌های آرام سال نو می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    و لوک مونتالیه کاشف ویروس ایدز و برنده جایزه نوبل: واکسن عامل جهش ویروس کرونا هست اپیدمیولوژیست ها این را میدانند، اما سکوت کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس