مخالفت نیکی هیلی با تداوم مذاکرت رفع تحریم‌های ایران در وین

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و از طرفداران فشار حداکثری علیه تهران، از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، یکی از مقام‌های سابق آمریکا که در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سایق آمریکا در سازمان ملل متحد بود از مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین انتقاد کرد.

«نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن تایمز» از تداوم مذاکرات وین و رویکرد دولت جو بایدن در این دور از مذاکرات انتقاد کرد.

نیکی هیلی در این مصاحبه جو بایدن را به دلیل آنچه که او نادیده گرفتن درخواست‌های کنگره برای پاسخگویی کامل در مورد چگونگی کاهش تحریم‌های ایران، مورد انتقاد قرار داد.

هیلی، جو بایدن را متهم کرد که در حال پنهان کاری در زمینه لغو کامل تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

وی گفت، این غیرمسئولانه و کاملاً خطرناک است که بایدن برای بازگشت به توافق با ایران با کنگره مخالفت کند. مردم آمریکا کاملاً حق دارند بدانند که آیا ما پول را به کشور اصلی حامی تروریسم در جهان می‌دهیم یا خیر. ما مستحق پاسخ هستیم و کنگره باید بایدن را ملزم به پاسخگویی کند.

نیکی هیلی  در حالی از طرفداران سیاست فشار حداکثری علیه ایران است که سیاست فشار حداکثری به اذعان مقام‌های دولت جو بایدن شکست خورده است.

وی پیشتر گفته بود؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با صرف انرژی بسیاری خواستار بازگشت به برجام است. برجام توافقی بسیار خطرناک و آرزوی مرگ اسرائیل است.

دولت سابق آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

او در حالی از قدرت کنار رفت که بابت شکست در سیاست‌هایش در برابر ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    موش کثیف!!! حتما بایستی شسته بشه.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    شما پول میدید به ایران؟ زنیکه بدکاره پول خودمونه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    فاحشه هندی قیافه اش هر روز داره بر می گرده و شبیه سگ میشه.
  • باغبان IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    کسی پیدا میشه اینو از تو خونه ش بکشه؟؟؟
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    اصلا این که داره عمودی رو زمین راه میره رو اعصابه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس