سفر رئیسی به روسیه تاریخ‌ساز خواهد بود

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه گفت: سفر سیدابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به روسیه، با توجه به اهمیت اتفاقاتی که در منطقه و جهان در حال رخ دادن است، بسیار استراتژیک، حساس و تاریخ‌ساز خواهد بود.

به گزارش مشرق، «امیر محمودزاده» که در آستانه سفر رییس جمهور ایران به روسیه در این رابطه صحبت می کرد، اظهار داشت: از دو ماه پیش که موضوع سفر رییسی به روسیه پیش آمده، انجمن دوستی ایران و روسیه پیشنهادهایی در این مورد به دولت ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: این سفر بسیار مهم، استراتژیک، حساس و تاریخ ساز است.   این اهمیت به خاطر اتفاقاتی است که در منطقه در حال رخ دادن است.

محمودزاده افزود: روابط ایران و روسیه یک روابط گره خورده در چهارراه استراتژیک است. ایران و روسیه به طور متقابل به همدیگر نیاز دارند.

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و روسیه با اشاره به اهمیت کوریدور شمال - جنوب گفت: اگر روسیه به روابط با چین و هند فکر می‌کند به ایران نیاز دارد.  در این مورد ایران نتوانسته از ظرفیت‌های بندر چابهار استفاده کند. به گفته رهبر معظم انقلاب سواحل مکران یک بهشت گم شده است و ما باید به خوبی از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: روسیه سازمانی به نام سازمان کریدورها دارد و در این مورد ما متولی خاصی نداریم. این در حالی است که هر کشوری که بخواهد از این چهار راه بگذرد باید با ایران وارد تعامل و مذاکره شود. فرصت‌های بسیار زیادی در این مورد وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمودزاده افزود: علاوه بر شرایط همکاری اقتصادی، زمینه همکاری فرهنگی نیز فراهم است. سفر رییسی بە روسیه در راستای گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور است.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: روسیه نیز یکی از اهداف این سفر را احیای سند فرهنگی قدیمی می‌داند. روس‌ها علاقمند به تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 12
    تاریخ ساز تا امروز از روس‌ها خیری برای مردم ایران نبوده اگر خیری بوده لطفا فقط یک مورد رو اعلام کنید
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      12 1
      راست میگه، خیر فقط از عمو سام رسیده و لا غیر!!
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      4 10
      احسنت روسیه جز بدبختی سودی برای مردم ایران ندارد و نخواهد داشت .
    • افشین IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      4 2
      شما چرا فکر میکنید باید بقیه کشورها بشما خیر برسانند؟؟ روابط دو طرف دارد و طرفین باید به حقوق یکدیگر احترام بزارند. همینکه مثل غربیها خصمانه رفتار نمیکنند آنهم در همسايگي خودش بهترین دلیل برای گسترش روابط هست. ما در حال زندگی میکنیم نه دویست سال گذشته.همه کشورها میتوانند با رعایت حقوق يگديگر مانعی باشند در مقابل یکجانبه گذاریهای آمریکا و اويزونهاي ناتو. پس از دیگران طلبکار نباشید.بدهکار هم نبستیم.
    • سعید US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      جناب 23:37، می تونی به عنوان نمونه به چند تا از اون بدبختی ها اشاره کنی؟!!! البته با ذکر دلیل. البته مه اینکه به سابقه تاریثخی روسها اشاره کنی، شما ما داریم درباره زمان حال صحبت می کنیم. در زمان حال فقط آمریکا و متحدانش هستند که شمشیر را بر علیه ایران از رو بسته اند و از هیچ خصومتی هم رویگردان نیستند. نگرانی امثال شما اینست که با گسترش روابط ایران با روسیه و چین، اثرگذاری تحریم های آمریکا علیه ایران کم شود، و گرنه هیچ عقل سلیمی ، گسترش روابط با روسیه را در برابر زیاده خواهی و خضومت روزافزون آمریکا نفی نمی کند. .
    • محمد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      خوب خیرش از همین حالا شروع میشه
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 0
    آذربایجان پسری از پسران مادرمان ایران است-- صد پسر در خون بغلتد گم نگردد مادری
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    به ترکیه بگو ایران با اسم مهدی ع زندگی میکنه بهش بگو ایران انقدر مرد و مردونگی داره که لازم بشه سهم مردونگی ی نداشته بقیه رو هم میده، صدام و اون زاییده هات یعنی داعش و النصره رو فرستادیم قاطی باقالیا، ترکیه و بادکوبه هم بماند به موقع اش
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 1
    ----- شاه عباس دست ترکان عثمانی را قطع کرد- تفرقه و روزگاری که ترکان عثمانی زنان آذری و فارس و کرد را به کنیزی میبردند هرگز برنمیگردد-
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 0
    مادرمان ایران، مادری دارد بنام زهرا ع
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 0
    حدیث کِساء حدیثی در فضیلت پیامبر، امام علی(ع)، فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که به پنج تن آل عبا شهرت یافته‌اند. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، روی داد. پیامبر اکرم(ص) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه‌ای پشمین (کِساء) پوشانید.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    این آلب ارسلان شاه ایرانی بود که ترکیه را فتح کرد. قدیمتر هم خشایارشاه ایرانی بود لیدیه را فتح کرد. دست درازی های عثمانی بوسیله یک شاه آذری یعنی شاه عباس قطع شد. ارتش لیدیه آخرین تو سری را هم از سردار سلیمانی در سوریه خوردند-
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    این آلب ارسلان شاه ایرانی بود که ترکیه را فتح کرد. قدیمتر هم خشایارشاه ایرانی بود لیدیه را فتح کرد. دست درازی های عثمانی بوسیله یک شاه آذری یعنی شاه عباس قطع شد. ارتش لیدیه آخرین تو سری را هم از سردار سلیمانی در سوریه خوردند-
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    6 0
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
  • CA ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 1
    خداوند عاقبت مملکتمان ختم به خیر کنه
  • حمید IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 5
    متاسفانه روسیه هم ولی نعمت ما شده.در مذاکرات از طرف ما حرف میزند و تصمیم می گیرد .
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 3
      توی صهیونیست‌ از کی تا حالا جزو ماشدی مناخیم؟؟!
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 2
    ما آذری ها به نام نامی آلب ارسلان یزرگ، جد تاجدار تورک های ایران، قفقاز و آنکارا را دوباره پس میگیریم و ضمیمه ایران میکنیم.
  • خسرو IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    لطفا از جناب آقای رئیسی میخواهیم سازمان کریدورها را تاسیس و معاونت آن زیر نظر رئیس جمهور باشد و بسیار سازمان مفیدی خواهد بود برای شکوفایی اقتصادی و حمل و نقل
  • دبیر تاریخ IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    قطعا،دنیای لمروز دنیای تعامل وگفتگوست،،،دوران جنگ ودر گیری،وکشور گشایی ها گذشته است،،ایران تنها راه توسعه اش تعلمل با همسایگلن ودنیاست،،کدورت های گذشته،تملم شده باید فکر فردا بود،،،آینده ای روشن ودرخشان با دوستی با همه بشریت با هر ایده ومذهب ومرام،،،،زمین با سرعت ۳۰کیلومتر در ثانیه به جلو می تازد،عقب نملنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس