سردار غفاری

سردار «غفاری» با بیان اینکه شهید سلیمانی اطلاعات جامعی نسبت به مسائل جزئی و کلان جبهه و منطقه داشت، گفت: طرح و استراتژی حاج قاسم منحصربه‌فرد و عالی بود.

به گزارش مشرق، سردار «سید جواد غفاری» سومین فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه از آغاز بحران در این کشور صبح امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب فاخر سه وزیر دفاع شهید اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدس‌بخشی به مجاهدت در دفاع از اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در آیات و روایات افزود: نگاه به مسئله جهاد باید عمیق‌تر باشد؛ چون در قرآن کریم از مجاهدت در راه خدا به گونه‌ای یاد و تمجید شده که گویی بعد از اولیای الهی، جایگاهی بالاتر از مجاهدت در راه خدا نیست.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت در سوریه ادامه داد: در قران از ۱۰ گروه مجاهد یاد شده که رستگاری و فوز عظیم فقط شامل گروه دهم می‌شود و شهید سلیمانی جزو این گروه است.

سردار غفاری اضافه کرد: خداوند در قرآن به آن دسته از مومنینی که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند، می‌فرماید قومی می‌آید که خداوند را دوست دارند و خداوند نیز آن‌ها را دوست دارند و ویژگی مهم آن‌ها جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به اهمیت داشتنِ رویکرد عمیق و مومنانه به مسئله جهاد و پاکبازی در راه خدا بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کرد که به ما تعلیم دهد تا در راه خدا با بینش قوی جهاد کنیم.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت با اشاره به شاخص‌های اخلاقی، مدیریت و فرماندهی شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی، امیری بود که برای آزادی ملت‌ها با خود ارتش نمی‌برد، بلکه از میان آن ملت‌ها ارتش‌سازی می‌کرد و با ارتش همان کشور، آن سرزمین را آزاد می‌کرد که یکی از دلایل ماندگاری ایشان در کشورهای محور مقاومت همین خصوصیت است.

سردار غفاری افزود: از دیگر ویژگی‌های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی این بود که با حضورش در جبهه مقاومت، یک جبهه در حال شکست را به اوج انتصار و پیروزی می‌رساند که در این رابطه می‌توان به ماجرای احمدشاه مسعود و حضور ۳۶ ساعته سردار سلیمانی در تغییر سرنوشت جبهه مقاومت در افغانستان اشاره کرد. سردار سلیمانی در هر عرصه بحرانی که وارد می‌شد، آن را به نفع جبهه مقاومت به پایان می‌رساند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در حالی که در پشت خاکریزها می‌جنگید، از دولت‌سازی غافل نمی‌شد و همان‌گونه که مشاهده شد، پس از داعش، دولت شیعی در عراق بر سر کار آمد.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت اضافه کرد: سردار سلیمانی، امیری بود که از صف دشمن یارگیری می‌کرد؛ یعنی با آن‌ها ارتباط می‌گرفت و کار را پیش می‌برد. او با قطر ارتباط داشت و از ارتباطش با ترکیه در کاستن از دشمنی این کشور با سوریه کمک می‌گرفت.

سردار غفاری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی برای اداره بحران از ظرفیت مقامات برخی کشورها همچون «پوتین» رئیس جمهور روسیه بهره می‌گرفت. حاج قاسم جلسه‌ای دو ساعته با پوتین داشت تا او را برای حضور در جبهه سوریه قانع کند.

وی افزود: سردار سلیمانی علاوه بر بهره‌گیری از فرماندهان و نیروهای ایرانی، از میان فرماندهان کشور همسو با ایران نیز کادرسازی می‌کرد و از این موضوع مهم غافل نبود.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت گفت: شهید سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی، بهترین منطق را داشت و در هر دو مبحث یک انسان بی‌نظیر بود؛ چون اطلاعات جامعی نسبت به مسائل جزئی و کلان جبهه و منطقه داشت و از این رو، طرح و استراتژی ایشان منحصربه‌فرد و عالی بود.

سردار غفاری خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا جبهه مقاومت در دستیابی به تسلیحات به خودکفایی برسد و امروز نتایج آن تلاش‌ها را در رسیدن یمنی‌ها به پیشرفت و خودکفایی در زمینه ساخت موشک و پهپاد مشاهده می‌کنیم.

شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین حامی اهل سنت در سوریه شناخته می‌شود
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی در اداره بحران‌ها با همه طوایف و مذاهب اعم  از اهل سنت، مسیحی و علوی همکاری داشت و تنها به طایفه خود اکتفا نمی‌کرد. امروز از سردار سلیمانی به‌عنوان بزرگترین حامی اهل سنت در سوریه نام برده می‌شود.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت گفت: حاج قاسم در اداره بحران‌ها هم‌پیمانی ایجاد می‌کرد و اعتقاد داشت کشوری موفق است که در اداره بحران‌ها، سایر کشورها را با خود همراه کند.

سردار غفاری اظهار داشت: شهید سلیمانی نهضت‌ها را در بحران‌ها بکارگیری می‌کرد، اما ارتباط با مردم را براساس اعتماد ایجاد می‌کرد. رفتار، تاکتیک‌ها و نوع برخورد حاج قاسم در سوریه موجب جلب اعتماد مردم شده بود.

فرمانده پیشکسوت جبهه مقاومت در سوریه خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی، امیری است که ضمن بهره‌گیری از ظرفیت نهضت‌های مردمی در صحنه درگیری، از قانونمند کردن آن ارتش دریغ نمی‌کرد. برای نمونه امروز «الحشدالشعبی» یک نیروی قانونمند در عراق محسوب می‌شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 2
    چقدر این سردار عفاري شبیه سردار دلهاست. انشالله که راه سردار رو ادمه بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس