حمله راکتی

گروهی ناشناس موسوم به ‌«سرایا ابابیل» ویدئویی از لحظه حمله پهپادی و راکتی اخیر علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در بغداد منتشر کرد.

به گزارش مشرق، پس از تشدید حملات پهپادی و راکتی علیه محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» ویدئویی از لحظه حمله به پایگاه آمریکایی ویکتوری در بغداد منتشر کرد.

صابرین نیوز با اشاره به اینکه این تصاویر برای اولین بار منتشر شده است، خبر داد که در ویدئوی مذکور لحظه حمله به پایگاه آمریکایی «ویکتوری» با پهپادهای ثابت‌بال «مراد-۵» به تصویر کشیده شده است.

در پایان این ویدئو، همچنین تصاویری از لحظه حمله راکتی به آشیانه بالگردهای آمریکایی در پایگاه ویکتوری آمده است.

طبق این گزارش، این حمله را گروهی ناشناس که خود را «سرا ابابیل» می‌نامند، انجام داده است.  

همزمان با آغاز سال جاری میلادی، حملات راکتی و پهپادی علیه پاپگاه‌های آمریکایی و کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیکی برای نظایمان این کشور در عراق و سوریه تشدید شده است.

پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار عراق (غرب)، پایگاه آمریکایی «ویکتوری» در بغداد  و همچنین پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه طی روزهای گذشته چند بار هدف حمله راکتی و پهپادی قرار گرفته‌اند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد. با این حال، آمریکا همچنان به حضور خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قمی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    8 0
    دلیل معطلی برای خروج مشخص است الکاظمی عمدا خروج آمریکایی ها را معطل میکند با این هدف که حضور آمریکا تا زمان تشکیل دولت جدید ادامه یابد و قدرتش در حاکمیت جدید عراق تثبیت شود. لذا تا زمان خروج آمریکا نباید دولت جدید شکل گیرد. سر مار فتنه در عراق شخص الکاظمی است.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    7 0
    هزار آفرین.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    دورود خدا بر سپا اسلام حاج قاسم دوستت دارم یاد شبی کرمان بودیم ما حاضریم برویم بجنگیم وسهید شویم حیف سن بالا رفت مارا جوانها قبول ندارند ول می توانیم پشت جبهه کمک کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس