کد خبر 1323861
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

روند رشد فناوری در جهان کنونی به شکلی پیش رفته است که می‌توان انتظار داشت در آینده نزدیک همه چیز از دستگاه‌ها، خودروها و یا حتی اشیا مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند. آینده‌ای که همه چیز در آن علاوه بر مرتبط بودن هوشمند نیز هستند. در این شرایط شرکت هوآوی که سرمایه‌گذاری سنگین در بخش تحقیق و توسعه را به یکی از اصول خود تبدیل کرده است، اقدام به ارائه سیستم عامل جدید خود یعنی Harmony OS کرده است. سیستم عاملی که از ابتدایی‌ترین مراحل، به عنوان ساختاری برای ایجاد ارتباط پایدار، ایمن و ساده بین دستگاه‌های مختلف توسعه پیدا کرده است. در قلب سیستم عامل Harmony OS هوآوی قابلیتی را اجرایی کرده است که به معنای واقعی امکان ارتباط با تمامی خصوصیات بالا را فراهم کرده است.

زندگی هوشمند با قابلیت سوپر دیوایس هواوی

قابلیت Super Device که بدون نیاز به برنامه‌ای جانبی امکان اتصال دستگاه‌های مختلف هوآوی را فقط با یک تماس ساده ایجاد می‌کند. این سیستم از دو فناوری ارتباطی بر بستر NFC و Wi-Fi استفاده شده است. قابلیت‌های زیادی به کمک این فناوری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد از آن جمله می‌توان به امکان نمایش صفحه نمایش یک دستگاه روی دیگری و کار همزمان با آن، جابجای اطلاعات سریع و بی تاخیر و کنترل تمامی دستگاه‌ها توسط یک موس و کیبرد اشاره کرد. در هر حالت استفاده از قابلیت Super Device امکان استفاده از دستگاه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه با تعدادی از سناریوهای کاربردی این سیستم آشنا خواهیم شد.

سناریوی دفتر کار هوشمند

زندگی هوشمند با قابلیت سوپر دیوایس هواوی

بدون شک "ارتباط" کلیدواژه اصلی تمام کارهایی است که روزانه در محل کار انجام می‌شود، ارتباطی که در لایه‌های مختلف بین سازمان‌ها، افراد و ابزارهای مختلف شکل می‌گیرد. ارتباط بین ابزارها از آن دست امکاناتی است که تا زمانی که آن را به معنای واقعی تجربه نکرده باشید، نمی‌توانید بهبودهایی که در رویه‌های کاری ایجاد می‌کند را متصور شوید. نسل جدید محصولات هوآوی به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن این ارتباط بین ابزارها را برای شما فراهم کرده است. ارتباطی از نوع بی‌سیم که لپ تاپ، گوشی موبایل، مانیتور، «روتر» (Router)، هندزفری و بسیاری از ابزارهای دیگر را از طریق قابلیت «سوپر دیوایس» (Super Device) به یکدیگر متصل می‌کند. به کمک این سیستم می‌توانید صفحه نمایش گوشی هوشمندتان را در لحظه روی مانیتور یا لپ تاپ منتقل کرده و در ابعاد بزرگتر مشاهده کنید. این قابلیت امکان کار با چند دستگاه به صورت همزمان و جابجایی اطلاعات آن را نیز به راحتی مهیا کرده است. امری که در یک محیط کاری هوشمند روش‌های انتقال اطلاعات و استفاده از ابزارهای مختلف را متحول می‌کند. همچنین صدای خروجی گوشی هوشمند و لپ تاپ را در لحظه روی هندزفری بیسیم‌تان سوییچ کنید تا از امکاناتی خاص مانند قابلیت حذف نویز فوق‌العاده آن استفاده کنید. به دفتر کار هوشمند قدرت گرفته از سوپر دیوایس هوآوی خوش آمدید.

سناریوی سرگرمی

زندگی هوشمند با قابلیت سوپر دیوایس هواوی

تماشای فیلم و سریال، بازی کردن با گوشی موبایل و تبلت، گوش‌دادن به موسیقی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی از جمله سرگرمی‌هایی هستند که بیشتر ما در طول روز یا طی تعطیلات آخر هفته انجام می‌دهیم. برای انجام این کارها از ابزار مختلفی هم استفاده می‌کنیم و چه بهتر که تمام این ابزارها در قالب یک اکوسیستم یکپارچه به یکدیگر متصل باشند. هوآوی امکان ایجاد این اتصال بین محصولاتش را از طریق قابلیت «سوپر دیوایس» (Super Device) ایجاد کرده که بخشی از سیستم عامل جدید این شرکت یعنی Harmony OS است. شما می‌توانید به صورت همزمان از قابلیت‌های هر کدام از این ابزارها در بهترین حالت و در کنار یکدیگر بهره ببرید. برای مثال می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به اتصال با سیم، روی تبلت بازی، طراحی یا وبگردی کنید اما تصویر آن را در ابعادی بسیار بزرگتر، روی مانیتور مشاهده کنید. یا زمانی که در حال تماشای فیلم و سریال روی مانیتور هستید و دوستانتان با شما تماس می‌گیرند، در لحظه تصویر و صدای گوشی تان را روی مانیتور منتقل کرده و تصویرشان را در ابعاد بزرگ‌تری ببینید. می‌توانید اگر محتوای جذابی روی صفحات شبکه اجتماعی به چشمتان خورد از آن «اسکرین شات» (Screen Shot) بگیرید و از روی گوشی هوشمند به تبلت هوآوی خود با انجام «درگ اند دراپ» (Drag and drop قابلیت انتقال آسان فایل فقط با کشیدن و پرتاب آن به محیط جدید) انتقال دهید و قسمت‌های جذاب آن را با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی تغییر داده و یا برای دوستان‌تان ارسال کنید. تمامی این قابلیت‌ها به سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن صورت گرفته و به کمک آن فضایی جدید و متفاوت را در سرگرمی‌هایتان تجربه خواهید کرد.

سناریوی ورزشی

زندگی هوشمند با قابلیت سوپر دیوایس هواوی

این جمله برای همه ما آشنا است که "ورزش کردن یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زندگی سالم است". استمرار فعالیت‌های ورزشی و پایش آن هم امری ضروری است و به افزایش تاثیرگذاری آن روی زندگی روزمره ما کمک شایانی می‌کند. در چنین شرایطی، ابزار پوشیدنی هوشمند به کمک ما می‌آیند که بتوانیم این پایش را به دقیق‌ترین و بهترین شکل ممکن انجام دهیم. ساعت هوشمند Watch 3 هوآوی با قابلیت‌های متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله اندازه‌گیری میزان کالری مصرف‌شده برای بیش از 100 نوع فعالیت ورزشی مختلف، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و حتی میزان سطح استرس می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارمان قرار دهد. این ابزار قابلیت اتصال فراگیر با گوشی‌های هوشمند و هندزفری‌های هوآوی را بر بستر «سوپر دیوایس» (Super Device) دارد و از این طریق یک اکوسیستم هوشمند را در حین انجام انواع فعالیت‌های ورزشی برای شما فراهم می‌آورد. همزمان با بالاترین کیفیت به موسیقی گوش دهید، تمامی اعلان‌های گوشی موبایل‌تان را روی ساعت هوشمندتان مشاهده کرده و لحظه به لحظه روند ورزش کردن را به شکلی جامع بررسی کنید. سوپر دیوایس قابلیتی است که مرزهای موجود بین دستگاه‌های مختلف را از بین برده و با ارائه یک ساختار متحد، دردسرهای اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر را به حداقل رسانده است. ساختاری که در آینده نزدیک نقش بستر اصلی در خانه، محیط کار و هر محیط هوشمند دیگری را ایفا خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های سوپردیوایس هواوی و محصولات جدیدی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، به وب سایت هواوی فارسی از طریق این لینک مراجعه نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس