پارلمان عراق

چارچوب هماهنگی شیعی در عراق گفته است، با وجود اینکه توانایی تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر پارلمانی را بدون شراکت جریان صدر دارد، اما خواهان حضور این جریان در فراکسیون است.

به گزارش مشرق، گروه‌های شیعه چارچوب هماهنگی در عراق  از اعضای شیعه پارلمان و فراکسیون صدر این کشور خواستند در کنار یکدیگر فراکسیون بزرگ‌تر را تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

برای تشکیل دولت جدید عراق توافق شد

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه این کمیته آمده است: چارچوب هماهنگی امروز جمعه در نشست شصت و ششم خود ضمن بررسی موضوع فراکسیون بزرگ‌تر و جلسه نخست پارلمان بر پایبندی به چارچوب‌های قانونی و قانون اساسی تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شد: ما از همه نمایندگان بزرگ‌ترین گروه اجتماعی در عراق و به خصوص برادران جریان صدر می‌خواهیم با تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر از ثبات روند سیاسی در عراق صیانت کنند.

کمیته هماهنگی در پایان از همه گروه‌های ملی عراق که به حمایت از تفاهم میان گروه‌های سیاسی و شریک نشدن در بحرانی کردن روند سیاسی اهتمام دارند، قدردانی کرد.

«محمد الصیهود» عضو ائتلاف دولة القانون در پارلمان عراق نیز شامگاه جمعه  تاکید کرد که کمیته چارچوب هماهنگی قادر به تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر است، اما نمی‌خواهد در کنار جریان صدر نباشد.

الصیهود گفت: تنها دو روز به اولین جلسه پارلمان جدید باقی مانده است که قرار است  رئیس مجلس و رئیس جمهور انتخاب شود.

وی افزود: بر خلاف چیزی که شایعه شده، تا به الان مشکل  فقط از جانب گروه‌های شیعه نیست؛ بلکه گروه‌های اهل تسنن نیز هنوز بر سر ریاست مجلس به توافق نرسیده‌اند و کُردها هم هنوز بر سر ریاست جمهوری توافق نکردند.

عضو ائتلاف دولة القانون گفت: چارچوب هماهنگی با وجود توانایی در تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون اما هنوز تعداد کرسی‌ها را مشخص نکرده است، زیرا نمی‌خواهد بزرگ‌ترین فراکسیون را صرف نظر از جریان صدر تشکیل دهد.

شخصیت‌های وابسته به گروه‌های سیاسی مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و کُرد این روزها در حالی رایزنی فشرده با یکدیگر برای پیشبرد فرایند سیاسی پس از انتخابات اخیر این کشور هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس