کد خبر 1323692
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
عزیزی‌خادم: حذف سرخابی ها درسی برای آینده فوتبال!/ حضور هواداران مقابل عراق و امارات قطعی نیست

رئیس فدراسیون گفت: حذف استقلال و پرسپولیس درس بزرگی برای آینده فوتبال ما است.

به گزارش مشرق، شهاب عزیزی‌خادم درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یکی از چالش های مهم که اکنون فدراسیون با آن روبروست، بحث اساسنامه است‌. باید از عزیزانی که این اساسنامه را تدوین کردند، تشکر کنم. فیفا از سال گذشته زمانی را مقرر کرده بود که اوایل اسفند ۱۴۰۰، یک سال به اتمام می‌رسد. در این یک سال اجازه برگزاری انتخابات و آمدن فدراسیون جدید را داد تا در ادامه اساسنامه طبق توافق با مجلس شورای اسلامی مصوبه بگیرد.

* وزیر ورزش برای اساسنامه به مجلس نامه زد

وی افزود: این توافق از قبل و در سه مرحله انجام شده است. طبق اخباری که دارم و رونوشت آن هم در اختیار من قرار گرفته، وزیر ورزش نامه ای به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال کرده تا با توجه به تنگ بودن وقت و اینکه باید طبق توافق با فیفا این اساسنامه تا اوایل اسفند به تصویب برسد، روندی که در جریان است انجام شود.

* فوتبال آسیا به ایران افتخار می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: امیدواریم با روح تعامل و همکاری جمعی نمایندگان مجلس که همواره دلسوز فوتبال و ورزش بوده و کمک کرده‌اند، همه در مسیر خوشحالی و شادابی مردم قدم برداریم. اکنون در یکی از تاریخی ترین شرایط قرار گرفته و تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۲۱ یکی از تاریخی ترین دوران خود را سپری کرد. امروز فوتبال آسیا به ایران افتخار می‌کند. شرایط سخت و تاریک مرحله پیش مقدماتی را در بحرین با اتحاد و همبستگی و کسب نتایج درخشان،‌ بی‌سابقه و بی‌نظیر پشت سر گذاشتیم.

* نمایندگان مجلس با تدبیر برای آینده فوتبال کاری انجام می‌دهند

عزیزی خادم افزود: اکنون هم از دولت و وزارت ورزش توقعات و انتظاراتی وجود دارد. فدراسیون هم این آمادگی و برنامه‌ریزی را دارد. امیدوارم به جمع‌بندی نهایی برسیم. با توجه به دلسوزی های نمایندگان محترم، این مسیر به نفع فوتبال و مردم ختم خواهد شد. دغدغه وجود دارد و اطمینان دارم نمایندگان با دلسوزی و فداکاری، تدبیر و عقلانیت جمعی کاری را برای آینده فوتبال انجام ‌می‌دهند.

وی درخصوص ایرادات نهاد قانونگذار به تعهد فدراسیون درمورد اساسنامه، توضیح داد: واقعا نمی‌دانم و اولین بار است می‌شنوم ایراداتی مترتب شده است. در این حوزه آگاهی لازم را ندارم اما می‌دانم طبق توافق دولت و فدراسیون وقت با فیفا، این نسخه پیچیده شده تا بتوانند فضای برگزاری انتخابات را فراهم کرده و در ادامه هم به تعهدات متقابل عمل کنند.

* تصویب اساسنامه خیر مشترک برای هدف مشترک است

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اینکه در صورت رفع نشدن این مشکلات چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: واقعا نمی‌خواهم به مراحل پسا تصویب در پارلمان ورود کنم اما امید داریم که عقلانیت، تدبیر و همکاری بین نمایندگان مجلس و فدراسیون وجود دارد. تاکنون هم با همکاری جلو رفته‌ایم اما فیفا هم استانداردهای خودش را دارد و برخی تعهدات در گذشته داده شده است. نمی‌خواهیم به مسائل بعد از عدم تصویب بپردازیم. نگاه ما این است با نگاهی تعاملی، عقلانیت جمعی و به دور از التهاب این اقدام انجام شود زیرا خیر مشترکی برای هدف مشترک تیم ملی و ملت بزرگ ایران است که عاشق فوتبال ملی شان هستند.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش پرسپولیس به حذف از آسیا

* حساسیت و سختی دو مسابقه خانگی تیم ملی از دیدارهای قبلی بیشتر است

عزیزی خادم تصریح کرد: تیم ملی اکنون در یکی از بهترین دوران تاریخ خودش قرار گرفته و با بهترین شرایط در حال صعود به مهم ترین تورنمنت یعنی جام جهانی است. البته دو بازی دیگر خانگی مهم داریم. هنوز کار تمام نشده و قطعا حساسیت و سختی این دو مسابقه به مراتب از دیدارهای قبلی بیشتر است زیرا تکلیف سریع‌ترین صعودمان در همین بازی‌ها مشخص می‌شود. امیدوارم به لطف الهی این اتفاق بیفتد.

* به لطف الهی تیم ملی از مخمصه‌ای تاریک تاریخ‌ساز بیرون آمد

وی درخصوص اینکه آیا احتمال دارد با کشیده شدن کار تصویب اساسنامه به لحظات پایانی این فرصت یک ساله، نتوان کار را پیش برد، گفت: فدراسیون پس از برگزاری انتخابات به تعطیلات عید خورد و سپس جا به جایی دولت را داشتیم. در دل این جابه جایی هم بازی های سخت تیم ملی و یک مخمصه تاریخی را داشتیم اما به لطف الهی تیم ملی تاریخ‌ساز از این وضعیت تاریک بیرون آمد. پس از آن هم وارد دیدارهای مقدماتی شدیم. فدراسیون باید اقدامات لازم را انجام می‌داد. بخشی از این حوزه هم کار دولت بود.

* همه باید برای حلاوت کام ملت قوی تر از قبل قدم برداریم

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باید از وزیر ورزش که از جنس ورزش است، تشکر کنم. در جریان هستیم نامه ای به قالیباف زده و کار انجام شده است. رونوشت نامه هم در اختیار ما است. امیدوارم با یک روح تعامل جمعی، نگاه همکاری گرایانه و مبتنی بر همبستگی این فضا را رد کنیم. هیچکس منفعت شخصی ندارد. آنکس که برنده می‌شود و خلق ارزش می‌کند، برای ملت بزرگ ایران است. در این شرایط سخت اقتصادی امیدواریم همه ما در راستای حلاوت کام ملت ایران قوی‌تر از قبل قدم برداریم.

* حذف استقلال و پرسپولیس درسی برای آینده است

عزیزی خادم درمورد اینکه آیا حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از آسیا می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف و مشکلات بزرگ‌تری در آینده فوتبال کشورمان باشد، اظهار داشت: این سوال به ویژه در شرایط حساس تیم ملی قابل تأمل است. امیدواریم این موضوع درس بزرگی برای همه ما و آینده فوتبال باشد. فدراسیون هم در همین راستا از تجارب تلخ و سخت گذشته درس خواهد گرفت تا برای استانداردسازی، الزامات نهادهای بالادستی و فیفا قدم برداریم و نفع این امر به فوتبال باشگاهی و ملی خواهد رسید.

*حضور تماشاگران در بازی با عراق و امارات قطعی نشده است

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص احتمال حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برای بازی ایران مقابل عراق و امارات، پاسخ داد: مشغول برنامه ریزی با وزارت ورزش، صداوسیما و شهرداری تهران هستیم تا کار جمعی و مشترکی را برای جشن صعود تیم ملی انجام بدهیم‌. البته درباره حضور تماشاگران هنوز چیزی قطعی نیست و با توجه به شرایط سخت فعلی کرونا، باید درباره برخی الزامات و استانداردها از وزارت بهداشت کسب تکلیف کنیم. البته در هر دو حالت مشغول برنامه ریزی هستیم تا در مسیری که پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه می‌دهد قدم برداریم.

* تیم فیفا برای آموزش VAR به داوران ما می‌آید و خودمان هم تیمی به دوحه اعزام می‌کنیم

عزیزی خادم درمورد آخرین وضعیت استفاده از سیستم VAR در فوتبال کشورمان، گفت: فدراسیون برای آوردن این سیستم تلاش هایش را انجام داده و همچنان انجام می‌دهد. در همین راستا توافقی با فیفا داشتیم. اوایل بهمن تیمی برای آموزش داوران ما و جا نماندن آنها، به تهران سفر کرده و برخی آموزش های تئوریک را انجام می‌دهند. با فدراسیون قطر هم توافقاتی داشتیم. قرار است تیمی از داوران ما به دوحه بروند و در آنجا آموزش ببینند. در کنار این صحبت‌هایی با رئیس فیفا داشته و اقداماتی را انجام دادیم اما اجازه بدهید جلو برویم.

* هنوز مانده‌ایم به چه دلیلی اجازه راه‌اندازی VAR را ندادند 

وی افزود: در گذشته هم اقدامات موثری برای VAR انجام دادیم و این سیستم را به ایران هم آوردیم. ابایی از گفتن این حرف ندارم و می‌گویم هنوز مانده‌ایم به چه دلیل این اتفاق نیفتاد و اجازه راه اندازی اش را ندادند. هنوز در پی پاسخ هستیم اما امیدواریم همه یاد بگیریم اغراض شخصی را کنار گذاشته و آینده فوتبال کشورمان، منافع جمعی و منافع ملی را ببینیم. این نکته مهمی درباره تجربه خودم از VAR بود. مطمئن باشید اکنون هم فدراسیون تلاش خود را انجام می‌دهد و استفاده از این سیستم دور از ذهن و دور از دسترس نیست زیرا یک بار این کار را انجام دادیم و اکنون هم قوی‌تر از قبل در این مسیر قدم برمی‌داریم. امیدوارم دوستان ما در کمیته داوران و کارگروه VAR در آینده خیلی نزدیک آخرین تحولات و کارکرد خود را برای افکار عمومی بیان کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    5 1
    چون افتخار می کنه! نماینده هاش رو حذف کرد!! همش ادعای الکی! نماینده سوریه تایید شد! بعد تیم های ما حذف شدند!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    چیه منتظر حذف تیم ملی از جام جهانی هستین؟!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      کاشکی اونم حذف بشه . تف به این فوتبالی که بیت المال برای مردم باقی نذاشت
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      صددرصد
  • RO ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    11 0
    از خوبان عالم کمک بگیرید.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    همین! پیشنهاد می کنم بودجه فدراسیون فوتبال رو قطع کنید و حساب های بانکی این نهاد فاسد رو مسدود کنید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    فقط اراجیف میگن . یک مشت دروغگو و سیاسی کار ورزش را در دست گرفتند کاش همه تیم ها حذف میشدند . این بی غیرتها از شکست ها و مشکلات قبلی درس نگرفتند حالا هم درس نمیگیرند راستی عزیزی خادم خوبان عالم که دور و بر تو هستند این رو واست پیش بینی نکرده بودند ؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    مردک بدبخت
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    مافیای وزارت ورزش و فداسیون به نفع تیم های خاص . و به ضرر پرسپولیس
  • وحید IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    بی عرضه ‌و گستاخ ترین رییس فدراسیون فوتبال ادوار مختلف همین عزیزی خادم بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس