کد خبر 1323665
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
نشست «چارچوب هماهنگی» عراق در منزل نوری المالکی برای توافق نهایی

رسانه‌های عراق جمعه از نشست گروه‌های شیعی عضو چارچوب هماهنگی در منزل نوری المالکی به منظور توافق نهایی با سایر گروه‌های سیاسی بر سر تشکیل کابینه جدید خبر دادند.

به گزارش مشرق، گروه‌های عضو چارچوب هماهنگی عراق امروز جمعه نشستی در منزل «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر سابق این کشور داشتند.

شبکه العهد عراق گزارش داد که گروه‌های مذکور عصر امروز جمعه در منزل مالکی تشکیل جلسه داده اند تا اینکه درباره توافق نهایی با گروه های سیاسی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

«عائد الهلالی»، از رهبران عضو این چارچوب در گفت‌وگو با «بغداد الیوم»، درباره جزئیات این نشست و دیدار مدعی شد که شخصیت‌هایی از خارج عراق امروز وارد این کشور شده و نشستی را با چارچوب مذکور به منظور ائتلاف با فراکسیون صدر قبل از جلسه روز یکشنبه پارلمان داشته‌اند.

بر اساس این ادعا، برخی از این شخصیت‌ها برای دیدار با مقتدی الصدر، رئیس جریان الصدر عراق راهی نجف اشرف شده‌اند و هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها و اعلام ائتلاف بین این جریان و چارچوب هماهنگی است.

به گفته هلالی، نشست‌ها تا زمان اعلام توافق نهایی ادامه خواهد داشت و موضوع (توافق) هرگز به تأخیر نخواهد افتاد؛ چرا که به گفته وی «به بیت شیعی آسیب می‌زند».

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق هفته گذشته نیز دیداری با مقتدی الصدر در نجف اشرف داشت که صدر بعد از خروج از این نشست نوشت که «دولت فراگیر ملی نه شرقی نه غربی».

قرار است یکشنبه هفته آینده پنجمین پارلمان عراق اولین جلسه خود را بعد از برگزاری انتخابات در مهر ماه گذشته برگزار کند. اداره اطلاع رسانی پارلمان عراق امروز جدول کاری روز یکشنبه را شامل معرفی رئیس پارلمان و معاونانش است، مشخص کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 0
    منظور از نه شرقي " ايران " است. در واقع اين مسير به تقابل با ايران ختم مي شود، چون قاعدتا نه به ايران يعني دشمني با ايران اميدوارم قدرت از دست مقتدي صدر خارج شود وگرنه به سمت پرورش صدام جديد پيش مي روند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس