بیت کوین بدترین سقوط خود طی چند ماه اخیر را تجربه کرد

قیمت بیت کوین در روز جمعه به پایین ترین سطوح معاملاتی خود که در بیش از سه ماه گذشته مشاهده نشده بود، سقوط کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، قیمت بیت کوین در روز جمعه به پایین ترین سطوح معاملاتی خود که در بیش از سه ماه گذشته مشاهده نشده بود، سقوط کرد.

بیت کوین در بحبوحه فروش گسترده ارزهای رمزنگاری شده، نسبت به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی 69000 دلار که در ماه نوامبر ثبت شد، 40 درصد کاهش یافت.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان در یک نقطه به میزان 3.7 درصد کاهش یافت و به 40938 دلار رسید که کمترین میزان از اواخر ماه سپتامبر محسوب می شود.

بر اساس داده های ردیابی شده توسط پایگاه اینترنتی CoinGecko،  اتر، دومین رمزارز بزرگ جهان، نیز شاهد کاهش شدید 9 درصدی و سقوط به پایین‌ترین سطح خود از 30 سپتامبر بود.

این عقب نشینی ارزهای دیجیتال به کاهش ناگهانی قدرت محاسباتی جهانی شبکه بیت کوین در پی قطع اینترنت در قزاقستان که برای سرکوب تظاهرات و اعتراضات اجرا شد، نسبت داده می شود.

پس از اینکه دولت چین دستور سرکوب استخراج بیت کوین را در این کشور صادر کرد و اکثر ماینرهای ارزهای رمزنگاری شده خود را بیرون کرد، قزاقستان به خانه بسیاری از عملیات استخراج ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شد.

دقایقی پس از انتشار صورت جلسه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه، که احتمال افزایش زودتر و سریع‌تر از حد انتظار نرخ سود بانکی را مشخص کرد، ارزهای دیجیتال تحت فشار قرار گرفتند.

این خبر به ناچار اشتهای سرمایه گذاران را برای داشتن دارایی های پرریسک تر کاهش داده است.

متیو دیب، مدیر عامل پلتفرم ارز دیجیتال Stack Funds در سنگاپور به رویترز گفت: در حال حاضر در همه بازارها احساس ریسک گسترده را می بینیم چرا که به نظر می رسد نگرانی های تورمی و افزایش نرخ ها در اولویت سوداگران قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    به نظر علت اصلی ایجاد اغتشاش در قزاقستان هم به علت انتقال مرکزیت اصلی رمز ارزها به این کشور است که عامل اصلی در تضعیف دلار به شمار می رود. بنابراین دست امریکای جنایتکار مفتخور در این قضیه هم آشکار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس