افزایش سن بازنشستگی با بسیاری از قوانین تناقض دارد / تغییر در این ‌باره نیاز به قانون دائمی دارد

سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیحاتی را پیرامون افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده ارائه کرد.

به گزارش مشرق، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱  درباره موضوع افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: دولت این نظر را دارد که باید سن ۶۰ سال کف سن بازنشستگی باشد و افراد بیشتر خدمت کنند که البته نمایندگان باید در این باره در کمیسیون تلفیق و همچنین جلسه علنی تصمیم بگیرند.

وی افزود: باید گفت این تصمیم‌گیری در لایحه بودجه انجام شده و صرفا برای یک سال است لذا دردی از دولت دوا نمی‌کند بنابراین باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا این موضوع را در برنامه توسعه ۵ ساله هفتم مطرح کند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال  ۱۴۰۱ بیان کرد: ما قصد داریم فرصت بیشتری به جوانان که از علم و انرژی بیشتر برخوردار هستند بدهیم تا به صحنه بیایند و با ایده‌های نو و جسارت خود امورات را پیش ببرند.

زارع با بیان اینکه ماده مذکور با بسیاری از قوانین تناقض دارد، اظهار کرد: بنده شخصا با این موضوع مخالف هستم و تاکید دارم باید فرصت برای اشتغال جوانان فراهم شود اما در نهایت باید نمایندگان در این باره در کمیسیون تلفیق و در نهایت درجلسه علنی تصمیمگیری کند.

نماینده آباده در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام با قانون منع به کارگیری بازنشستگان تعارض ندارد؟، گفت: این سن بازنشستگی برای کسانی است که هنوز بازنشسته نشده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    2 0
    باید اون زمان که با افتخار بازخریدها و بازنشستگی پیش از موعد رو تصویب می کردید، امروز خطر ورشکستگی صندوق ها را در نظر می گرفتید! مستمری ها افزایش پیدا کرده، سن امید به زندگی همینطور، اضافه کنید دختران و همسران متوفی(!) و متوفیان و علاوه بر همه ی اینها ریخت پاش بیمه ها درون خودشون و بنگاه های سرمایه ای و... . سرتون درد گرفت! ببخشید... این بیمه ها خودشون شدن یه پا وزارتخونه، اون موقعی که غذای لذیذی بود همه میخواستنش حالا که شده گوشت قربانی همه استخوناش رو دست به دست میکنن. به خدا از اصلاح مسیر آمده میترسید... جیگرش رو ندارید.
  • US ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    1 0
    تامین اجتماعی رو گند کشیدن حالا دست گذاشتن رو سن بازنشستگی
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 1
    در سوئد سن بازنشستگی 67 سال است و تا چند سال دیگر به 69 سال خواهد رسید.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 1
    این پیشنهاد اصلاح طلبان است که ۸ سال در تامین اجتماعی مدیریت کردند و این سازمان کارگری را کاملا با مشکلات مالی مواجه نمودند متاسفانه اکنون‌ بعوض برخورد با آنان این پیشنهادها از طریق مدیران مربوطه به دولت آقای رئیسی تحمیل می شود بانیان وضع موجود در تامین اجتماعی بنوعی تشویق شده اند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس