آمریکایی‌ها در ۶ ژانویه به قانون اساسی پشت کردند

یکی از سناتورهای کنگره آمریکا در مراسم سالگرد شورش ۶ ژانویه گفت که آمریکایی‌ها در این روز به قانون اساسی کشورشان پشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز پنجشنبه اولین سالگرد شورش ۶ ژانویه را با برگزاری یک لحظه سکوت برگزار کردند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این ارتباط گفت: «می‌خواهم از کشته شدگان در آن روز قدردانی کنم: برایان سیکنیک، افسر پلیس کنگره آمریکا، هوارد لیوینگود افسر پلیس کنگره آمریکا، افسر متروپولیتن جفری اسمیت، افسر پلیس کنگره آمریکا، بیلی ایوانز، که بعداً در اثر حمله جان باخت.»

در این مراسم همچنین سناتور دموکرات «پاتریک لیهی»، گفت آمریکایی‌ها در ۶ ژانویه به یک اوباش تبدیل شدند و به قانون اساسی این کشور پشت کردند.

در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ برای اعتراض به قانونگذاران به دلیل تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند. در این حادثه، یک معترض به ضرب گلوله پلیس کشته شد و تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و معترضان زخمی شدند.

محاصره ۶ ژانویه بزرگترین حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده از زمان سوزاندن این ساختمان و سایر نقاط دیدنی توسط ارتش انگلیس در جنگ ۱۸۱۲ بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس