کد خبر 1323365
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶
هجوم معترضان نتیجه انتخابات به ساختمان کنگره آمریکا

مسئول تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا، معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور را به دلیل مقابله با او، تنها قهرمان در این حمله دانست.

به گزارش مشرق، «لیز چینی» نماینده جمهوری‌خواه آمریکا و مسئول تحقیق درباره حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، «مایک پنس» معاون وقت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور را به دلیل مقابله با خواسته‌های او، قهرمان حملات به کنگره دانست.

براساس گزارش گاردین، چینی در مصاحبه با ان‌بی‌سی، مایک پنس را برای مقابله با تلاش‌های ترامپ برای «سرنگونی اراده و خواست مردم» قهرمان این حملات دانست و گفت که کمیته تحقیقات درباره این حادثه در تلاش برای همکاری بیشتر با پنس است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ مردم آمریکا را به شورش علیه دولت بایدن دعوت کرد

این نماینده جمهوری‌خواه در بخشی از سخنان خود با بیان آن‌که مشتاق همکاری با تیم مایک پنس است، مدعی شد: «معاون سابق رئیس‌جمهور در حمله ۶ ژانویه یک قهرمان بود. او فشارهای رئیس‌جمهور سابق را رد و به وظیفه خود عمل کرد و به همین دلیل مردم باید از اقدامات آن روز پنس بسیار قدردانی کنند.»

چینی همچنین در این مصاحبه درباره تلاش ترامپ برای فرستادن مایک پنس و عدم پذیرش شکست گفت، و زمانی که از او پرسیده شد که کمیته تحقیقات درباره حملات کنگره پیشنهاد دوباره برای اتهام جنایی علیه ترامپ را بررسی می‌کند، در پاسخ گفت: «حتماً این کار را خواهیم کرد، سوالات مهم دیگری نیز وجود دارد مانند این‌که آیا تلاش یا عدم تلاش ترامپ برای ممانعت از طی شدن روند رسمی در کنگره در میان بوده یا کارهای او تلاش برای به تأخیر انداختن شمارش آرای انتخاباتی بوده است یا نه.»

بیشتر بخوانید:

بایدن: ترامپ تنها مقصر حادثه ۶ ژانویه است

این مقام جمهوری‌خواه آمریکا پیش از این نیز به هم‌حزبی‌های خود هشداری جدی داده و گفته بود: «حزب ما باید انتخاب کند، ما باید بین وفاداری به ترامپ و وفاداری به قانون اساسی یکی را انتخاب کنیم، تعهد به هردوی این‌ها امکان‌پذیر نیست.»

«بنی تامپسون» نماینده دموکرات کنگره از می‌سی‌سی‌پی، ریاست کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره را برعهده دارد و معتقد است که ترامپ برای فرار از نتیجه انتخابات و پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، هواداران خود را به سوی کنگره روانه کرده است.

سال گذشته در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) هواداران ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و در اعتراض به پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها، به کنگره آمریکا حمله‌ور شدند و شورشی به پا کردند.

از طرفی هم تحقیقات درباره پرونده‌های مختلف سازمان ترامپ از زمانی به صورت جدی آغاز شد که «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ، در سال ۲۰۱۸ در دادگاه پرده از تخلفات عظیم مالی و مالیاتی ترامپ برداشت.

همچنین به تازگی وکلای ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواستند تا از انتشار اسناد و سوابق اعضای دولت او جلوگیری کند. آن‌ها معتقدند که انتشار برخی اسناد می‌تواند به برخی امتیازات ویژه ریاست‌جمهوری در آمریکا لطمه وارد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس