رزمندگان انصارالله یمن نمایه

محور جنوب غرب استان شبوه در روزهای گذشته صحنه درگیری های سنگین بوده و عناصر اماراتی با انجام حملات گسترده در تلاش هستند بخش هایی که اخیرا از دست داده اند را دوباره به اشغال دربیاورند.

سرویس جهان مشرق؛ برای آگاهی از آنچه که این روزها در استان نفت خیز و بسیار مهم شبوه گذشته باید به ششم دی ماه امسال بازگشت زمانی که گروهی از نیروهای موسوم به «العمالقه» خود را به شهر «عتق»، مرکز استان رساندند و سپس به بخش «عسیلان» اعزام شدند تا عملیات را برای تصرف مجدد مناطق آغاز کنند.

عناصر گروه العمالقه که از سوی اماراتی ها حمایت مستقیم می شوند حملات را از محور شمالی بخش عسیلان (المحایده و وادی بلحارث) شروع و رسانه های وابسته به آنان ادعا کردند منطقه «الهجر، العکده و حید بن عقیل» را به سیطره درآورده اند و دامنه درگیری ها را به مناطق «شمیس و النقوب» کشانده اند.

البته باید توجه داشت همزمان با شروع عملیات، اختلاف میان عناصر مستقر در شبوه با نیروهای تازه از راه رسیده تشدید شد تا جایی که گروه نخست درخواست عوامل اماراتی ها برای پیوستن به جبهه های درگیری عسیلان و بیحان را رد و شماری از آنان پایگاه های نظامی و آموزشی را تخلیه کردند.

همین مسئله باعث شد گروه العمالقه در دو روز نخست درگیری ها دهها تن از نیروهای خود از جمله چند فرمانده به نام های «عبدالرحمن الشریف، فیصل یحیی راجح، طالب زبن الله الجحف، صلاح خالد العمری، علی قاسم الشیبه و... و.» را در میدان نبرد از دست دهد.

با شدت یافتن درگیری ها در محور جنوب غرب استان شبوه، رزمندگان یمنی عملیات معکوسی را ترتیب دادند و علاوه بر تسلط کامل بر منطقه «حیدبن عقیل» موفق شدند تعدادی از مناطق شمالی را در این محور به کنترل درآورند.

به گفته منابع میدانی، عناصر العمالقه که به انواع امکانات نظامی مجهز بودند قبل از تثبیت شدن مواضع رزمندگان یمنی بار دیگر حملات گسترده ای را با کمک ائتلاف ترتیب دادند و دوباره مناطق «حیدبن عقیل، الخیاله، الهجر» را تصرف و از سویی دیگر عملیاتی را از محور شرقی منطقه «ولد شمیس» انجام دادند و چند نقطه را در این بخش اشغال کردند.

جزئیات ده روز درگیری سنگین با مزدروان امارات/ نیروهای «العمالقه» چه بخش‌هایی از استان نفت‌خیز شبوه را دوباره اشغال کردند؟ +نقشه میدانی

صبح چهاردهم دی ماه دقیقا در زمانی که اختلاف میان نیروهای تحت فرمان اماراتی و عناصر مستقر در شبوه دوباره افزایش یافت و نیروهای ویژه موسوم به «الشبوانیه» از تیپ ششم به فرماندهی سرهنگ طالب بادخن پایگاه نظامی را در منطقه «دهر» ترک کردند، رزمندگان یمنی عملیاتی غافلگیرانه ای را برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده انجام دادند و موفق شدند بار دیگر وارد مناطق «الهجر و الخیاله» شوند.

این پایان کار نبود و درگیری های بسیار سنگین چندین ساعت ادامه یافت و عناصر العمالقه غروب روز چهاردهم دی ماه موضع برتر را در میدان نبرد داشتند و منطقه «الهجر و الخیاله» را پس از چندین مرتبه دست به دست شدن به همراه مناطق «النقوب، الطوال، الصفحه، حیدبن سبعان» در بخش عسیلان تصرف کردند و البته در این میان دهها تن از نیروهای خود از جمله «سرتیپ سمیح جراده الصبحی فرمانده تیپ دوم را از دست دادند.

 با اشغال این مناطق، جاده «سه راه الحمی - سه راه بیحان حریب (سه راه السعدی)» مسدود و کمک رسانی به نیروهای یمنی قطع شد و همین مسئله باعث شد رزمندگان موقتا از مناطق «العلم، السلیم، تیپ ۱۶۳» عقب نشینی کنند تا خسارت های جانی و مالی را به حداقل برسانند.

با تغییراتی که در میدان نبرد به وجود آمد عناصر العمالقه در مجموع توانستند مناطق «النقوب، الطوال، لخضیر، الحمی، شمیسان، السلیم، العلم، السویداء، الصفراء و ...»  را اشغال کنند و درگیری ها را به نزدیکی «سه راه حریب - بیحان» بکشانند.

جزئیات ده روز درگیری سنگین با مزدروان امارات/ نیروهای «العمالقه» چه بخش‌هایی از استان نفت‌خیز شبوه را دوباره اشغال کردند؟ +نقشه میدانی

در مقابل فرماندهان یمنی برای تغییر تحولات میدانی در جنوب غرب استان شبوه، عملیات کمین و حملات موشکی و پهپادی را با هدف منهدم کردن امکانات نظامی و افزایش تلفات جانی مزدوران در دستور کار قرار داده اند تا پیشروی های ائتلاف را در این محور متوقف و راه را برای آغاز عملیات معکوس باز کنند.

در همین ارتباط رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، محل تجمع فرماندهان نظامی ائتلاف را در منطقه «بیت ناصر القحیح» در بخش عسیلان هدف قرار دادند و در جریان این حمله حداقل ۱۵ فرمانده از جمله «مبخوت قاید حصیان، جهاد ناصر القحیح، حسن احمد المصعبی، حسین سمران و... و.» را کشته و دهها تن دیگر زیر آوار مدفون شدند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، درگیری ها در حومه کوه های «السلم، الصفراء، البریکه» در جریان است؛ این ارتفاعات که در کنترل رزمندگان یمنی هستند بر مناطق حومه اشراف کامل دارند و اشغال این نقاط برای عناصر ائتلاف کار ساده ای نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علیرضا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    15 9
    بعد از شهادت سردار ایرلو به نظر میرسه که سعودیهای کثیف کمی روحیه پیدا کردن و در قسمتهایی از یمن نیروهای هم سوی ما رو تونستن عقب بزنن و این یک هشداره که ما باید زودتر بفکر باشیم و یک انسان شجاع رو مثل اقای ایرلو جایگزین ایشان بشه .هر چه زودتر
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      7 12
      ایران جای یمن بود ده بار تا حالا دست هاشو بالا برده بود
  • بایراق IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    5 15
    سلام‌‌پیروزی‌وشکست‌در‌این‌نبردها‌تاثیری‌ندارد صلح‌بهتر‌است‌مردان‌یمن‌در‌وقتش‌مکه‌را‌فتح‌ خواهند‌کرد‌‌‌.لذا‌توصیه‌عقلانی‌درحال‌حاضر‌صلح است‌‌هردو‌طرف‌مظللومین‌یمن‌هستتد‌که‌آسیب‌ میبینند
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    10 6
    حافظه اماراتی ها 2 سالس بعد از 2 سال مغزشون ریست می شه ! الان 2 سال را رد کردند و قبل از این تاریخ را یادشون نمی آد یک موشک یا پهباد انتحاری به سمت اهداف نفتی ابوظبی بره همه این ها تا عدن عقب نشینی می کنن باز 2 سال دیگر نیاز به چنین کاری هست ! هی یادشون می ره شهرستانی هستند که شرایطش به بشکنی بنده .
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      4 9
      اين شهرستانه مي دوني توليد ناخالص داخليش از ايران بيشتره؟ پس كي ميزنيد بشكنو؟
    • دهاتی شهرستانی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      6 1
      این ادبیات خجالت آوره۹۹درصد مرکز نشینان شهرستانی هستند.تو میخواستی خودی نشان بدی برا چی شهرستانی..شهرستانی می کنی...یه سری به روانپزشک مراجعه کن آقای بی تربیت
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      9 3
      آفرین. برج خلیفه عجب هدفیه برا موشک بالستیک
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      3 3
      تولید ناخالص داخلیش هر چقدر می خواد باشه یک موشک به اهداف نفتی ابوظبی بخوره زیر 48 ساعت با سنگین ترین دنده معکوس ممکن می ره به 30 سال قبل ، شما هم که مثل اماراتی ها حافظت ضعیفه برو ببین سال 2017 2018 چی شد که اماراتی ها ترسیدن و تو یمن عقب کشیدن دوست عزیز امارات یک باریکه کوچولو ساحلیه زیاد براش حرص نزن رفتنیه .
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    3 1
    حضور پیوسته و دائمی رزمندگان . عامل اساسی در شکست هر نوع برنامه دشمنان است . بومی بودن مزیت دارد بر مزدوران اجاره ای که بخاطر پول وارد میدان شده اند . و بر اساس تجربه بسیار. در یمن مشاهده شده . طبعا دربزنگاه نبرد برای نجات خویش فرار را بر قرار ترجیح میدهند پیروزی از آن مردم مقاوم یمن است . به لطف مدد خداوند توانا . انشاءالله
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    خوب یمنی ها بدلایلی از موشک های سام 6 استفاده نمی کنند معلوم نیست به چه علتی و اینها باعث برتری هوایی و تلفات زیاد انصار شده است
  • Sk3651590445 IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 4
    همه مسلمانیم چرا جنگ
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 1
    تاسیسات نفتی امارات هوس سوختن کردند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    رهبران یمن دارند بیش از حد دست دست میکنند. باید با افزایش حملات مو شکی پهپادی وارد مارب شده و قضیه را یکسره کنند.وبه سوی شبوه وتعز بروند پیش بروید وبدانید که خداوند شما را رها نخواهد کرد.ارتش یمن زودتر لحج را بگیرد که ریشه دردسر در این استانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس