کد خبر 1323203
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
رسانه ترکیه‌ای: اردوغان حقوق خود را در بحبوحه بحران اقتصادی، افزایش داد

یک رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که رئیس جمهور این کشور در بحبوحه بحران اقتصادی، تورم و فقر گسترده در جامعه این کشور، حقوق خود را با افزایش چهارده درصدی، به بیش از یکصد هزار لیر رسانده است.

به گزارش مشرق، در بحبوحه بحران اقتصادی، تورم و فقر گسترده در جامعه کارگری و قشر آسیب‌پذیر ترکیه، رسانه‌های این کشور از افزایش نجومی حقوق «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خبر دادند.

پایگاه خبری «دُوار» مستقر در استانبول روز چهارشنبه گزارش داد که حقوق ماهانه اردوغان از محل ریاست جمهوری ترکیه، در سال جدید میلادی با ۱۴.۴ درصد افزایش از ۸۸ هزار لیر به ۱۰۰ هزار و ۷۵۰ لیر رسیده است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی می‌شود که حقوق رئیس جمهور ترکیه در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۹ هزار لیر و در سال بعد از آن به ۱۳۱ هزار لیر افزایش پیدا کند.

به نوشته این پایگاه خبری، دولت ترکیه دستور داده به بهانه افزایش نرخ تورم طی ماه‌های اخیر در این کشور، دستمزد مقامات دولتی در سال ۲۰۲۲  نیزافزایش یابد.

دُوار نوشت: «حداقل دستمزد مقام‌های دولتی در سال ۲۰۲۲، شاهد افزایش ۵۰ درصدی است، در حالی که دستمزد کارمندان دولت ۳۰.۵ درصد و بازنشستگان ۲۵.۴۸ درصد افزایش می‌یابد».

بر اساس تحقیقی که توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری مترقی ترکیه (DİSK) انجام شده است، تقریباً نیمی از کارگران این کشور حقوق ماهانه‌ای معادل یا نزدیک به حداقل دستمزد دریافت می‌کنند.

واحد پول ترکیه در واپسین هفته‌ها سال گذشته میلادی، ۴۴ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، در پی تنش‌زایی اخیر دولت اردوغان با کشورهای اروپایی و آمریکا، در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بر اساس گزارش‌ها امروز در سطح ۱۳.۷۱ لیر در برابر ۱ دلار قرار دارد.

این در حالی است که اردوغان پیشتر ضمن متهم کردن طرف‌هایی برای ایجاد بحران ساختگی در این کشور، مدعی شده بود طرح اقتصادی که برای تعدیل نرخ ارز اجرا کردند، موفق شده است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    آره موفق شده می بینیم چطور بحران تموم شده
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    باید خجالت بکشه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 3
    اردوغان از جنگها دیگه سربلندربیرون اومده جنگ اقتصادیو هم میبره چشم بد خواهان بد دلان کور مرده باد .ما تورکها آرزوی سربلندی برا کشورمون ایران و برادرهای ترکیه مون داریم
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    نقطه ضعف ترکیه ارتشش هست چون ارتش ترکیه با جانبرکفان داعش و النصره به جنگ بشریت آمد. ___ سر میبریدند زن ها را به کنیزی میفروختند.__ پس ایران بازهم برای نجات خاورمیانه شمشیر برداشت. ___سردار یزرگ اسلام شهید سلیمانی طومار ارتش ترکیه را بهمراه داعش و النصره در هم پیچید.____ ترس فرماندهان ارتش ترکیه در اتاق های فرمان داعش و النصره زبانزد شده است فقط کافیست گوش هایتان به اندازه درازگوش دراز نباشد.
    • پاپک آذری IRAN IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      2 0
      درود بر شما ، چنانچه تاریخ عثمانی رو دوستان هم میهنان گرامی مطالعه کنند ، سربازان وحشی عثمانی ینی چری ها اجداد همین رجب اردوغان بسیار وحشی تر خونخوار تر جنایتکار تر از گروه های تکفیری و تروریستی امثال داعش کنونی بودن که رجب ترکیه حمایت و پشتیبانی می‌کرد ... چه شد نهایتا" خلافت خونریز وحشی جنایتکار عثمانی فرو پاشید و به تاریخ پیوست ... همچون رجب و داعش که طی چند سال آینده به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست .. زنده باد ایران بزرگ ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، روحش شاد سردار بزرگ میهنم اج قاسم سلیمانی ژنرال بزرگ خاورمیانه
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    // آذر=آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محتفظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس