ایرج مسجدی: ملت‌های ایران و عراق، یک روح در دو بدن هستند

سفیر ایران در عراق اعلام کرد که عراق به زودی میزبان دور پنجم گفتگوهای میان ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش مشرق؛ به نقل از شبکه العهد، «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد گفت عراق به زودی میزبان دور پنجم گفتگوهای میان ایران و عربستان خواهد بود.

وی اعلام کرد: بغداد تاکنون میزبان چهار دور از گفت وگوهای ایران و عربستان بوده و به زودی میزبان دور پنجم آن هم خواهد بود.

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ میان ایران و عربستان گفت که کشورهای منطقه می توانند مشکلات میان خودشان را به دور از دیکته های آمریکا حل کنند.

سفیر ایران در عراق در خصوص تحولات داخل عراق نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به هرگونه توافقی که نیروهای سیاسی عراقی به آن دست یابند احترام می گذارد.

مسجدی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از تصمیم دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات اخیر و هم از حقوق معترضان عراقی حمایت می کند.

سفیر ایران در بغداد درباره اتصال شبکه ریلی میان دو کشور گفت که اتصال شبکه ریلی در ارتباط عراق با کشورهای بزرگ در شرق ایران نقش خواهد داشت. اتصال شبکه ریلی با عراق به تجارت، حمل و نقل مسافران، زائران و ترانزیت بین المللی کمک می کند.

مسجدی همچنین گفت که ما در خصوص پرونده هسته ای مواضع خود را با عراق هماهنگ می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهادت فرماندهان پیروزی حادثه مهمی در تاریخ است و این حادثه باید همواره مورد یادآوری قرار گیرد و عاملان آن تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. آمریکا اجازه نمی‌دهد که تحقیقات درباره ترور فرماندهان پیروزی به نتیجه برسد؛ اما عراق و ایران قصد دارند این پرونده را تکمیل کنند. پرونده ترور فرماندهان پیروزی به دست دستگاه قضایی عراق است و مابقی نهادها با دستگاه قضایی همکاری دارند. همین روند در ایران نیز جریان دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان کرد: جبهه مقاومت در منطقه یک حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد چرا که این جبهه در تلاش است تا حقوق ملت‌هایش را بازگرداند. این محور از حمایت مسلم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. نظر آمریکا برای ما اهمیتی ندارد زیرا این کشور دشمن محور مقاومت است.

وی افزود: آمریکا فقط به دنبال منافعش است و منافع ملتها برایش اهمیتی ندارد از این رو باید از جبهه مقاومت حمایت شود.

مسجدی تاکید کرد: آمریکا به دنبال ایجاد سناریویی های به منظور نگه داشتن نیروهایش در منطقه است، در صورتی که نیازی به این نیروها نیست. ملتهای منطقه به مرحله ای رسیده‌اند که خود توان برقراری امنیت خودشان را دارند.

سفیر ایران در عراق گفت: ایران مخالف حضور نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه است زیرا آنها خیری برای ملت‌های منطقه ندارند. خواسته ایران تحقق امنیت به دست ملتهای منطقه بدون نیاز به بیگانگان است.  نیروهای عراقی توان برقراری امنیت کشورشان را دارند و باید به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود و ما حامی حاکمیت عراق هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    لطفاً در مذاکره با سعودی‌ها بحث کشتن زوار ایرانی حج توسط رژیم سعودی فراموش نشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس