کد خبر 1323121
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
فرار رژیم صهیونیستی از بازدارندگی مقاومت؛ تهدید مقاومت موجب آزادی اسیر فلسطینی شد

به اذعان رسانه های صهیونیستی، این تهدید مقاومت بود که، مقامات رژیم صهیونیستی را مجبور ساخت، از ترس مواجهه ای جدید با مقاومت، ابوهواش را آزاد کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی روز سه شنبه 14 دی 1400 (4 ژانویه 2021) برای جلوگیری از درگیری نظامی با مقاومت، رسماً تصمیم به آزادی «هشام ابوهواش» گرفت. اسیری که از 143 روز قبل دست به اعتصاب غذا زده بود.

تابستان 2021، در پی فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، با وجود بازداشت دوباره این زندانیان، رژیم صهیونیستی، اسیران فلسطینی را به شدت تحت شکنجه و فشار قرار داد. این اقدامها شامل بازداشتهای انفرادی، ممانعت از دیدار با خانواده ها، تفتیش های ناگهانی و مستمر، حمله به بندهای زندان و ضرب و شتم زندانیان، قطع برق بندهای زندان و بازجویی و شکنجه های بدنی می شد.

پس از این اقدام رژیم صهیونیستی، اسیران فلسطینی در اقدامی هماهنگ، دست به اعتصاب غذا زدند. 1400 نفر از اسیران فلسطینی در زندان های مختلف رژیم اشغالگر، از روز جمعه 10 سپتامبر 2021 به طور هماهنگ اعتصاب غذای خود را آغاز کردند. 5 روز بعد از آغاز این اعتصاب غذا، رژیم صهیونیستی از ترس استمرار این موج هماهنگ و سرایت آن به دیگر نقاط فلسطین، تلاش کرد به موج اعتصاب غذا پایان دهد. با تن دادن صهیونیست ها به خواسته های اسیران فلسطین و برداشتن محدودیت ها و فشارهای اعمال شده، اعتصاب غذای جمعی، از روز 15 سپتامبر متوقف شد. اما 20 نفر از این اسیران به اعتصاب غذای خود ادامه دادند که یکی از آنها «هشام ابوهواش» بود.

اعتراف رسانه عبری به عقب نشینی رژیم صهیونیستی

روزنامه عبری «یدیعوت آحرونوت» روز چهارشنبه در گزارشی فاش ساخت، رژیم صهیونیستی در مسئله زندانی فلسطینی «ابوهواش»- که بیش از 20 هفته اعتصاب غذا کرد- برای احتراز از مواجه های جدید با مقاومت فلسطین، تصمیم به آزادی این اسیر گرفت.

این روزنامه در گزارشی نوشت پس از آنکه گروه های مقاومت در نوار غزه اعلام کردند  قصد آغاز مقابله ای نو با رژیم صهیونیستی را دارند، این رژیم تصمیم گرفت «هشام ابوهواش» را آزاد کند.

این روزنامه عبری می گوید: «حماس» و «جهاداسلامی»، اسرائیل را بر سر یک دو راهی قرار دادند: یا «ابوهواش» می میرد و مرگ وی به احتمال قوی به درگیری نظامی سخت منجر می شود ، یا او را آزاد می کنند و طبل جنگ خاموش می شود.

بازدارندگی فعال مقاومت در سال 2021

صهیونیست ها در ماه می 2021، همزمان 3 اقدام تجاوزکارانه را در شهر قدس آغاز کرده بودند. از یک سو، دادگاه رژیم صهیونیستی به دنبال اخراج 7 خانواده فلسطینی از محله «شیخ جراح» شهر قدس و سکونت شهرک نشینان صهیونیست در این محله بود.

در اقدام دوم، شهرک نشینان صهیونیست با تجاوزات وسیع به صحن های مسجدالاقصی با کمک پلیس رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در این مکان مقدس حمله کرده، بیش از 100 نفر از آنها را زخمی و مصدوم کردند.

در اقدام سوم، شهرک نشینان به بهانه یک مناسبت مجعول به نام «روز ادغام قدس» اقدام به راهپیمایی جمعی در محله ها و بازارهای اطراف مسجدالاقصی کردند. این اقدام با عربده کشی و شعارهای نژاد پرستانه علیه فلسطینیان همراه بود. اوج این درگیریها روز جمعه 7 می 2021 بود که حدود 350 فلسطینی در مسجدالاقصی زخمی شدند.

10 می 2021 برای نخستین بار، مقاومت فلسطین حمله ای پیش دستانه را در پاسخ به تجاوزگری های رژیم صهیونیستی در قدس ترتیب داد. این اقدام، مسبوق به نامه تهدید «محمد الضیف» فرمانده گردانهای «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس، بود.

«محمد الضیف» یک هفته پیش از آن تهدید کرده بود، چنانچه رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود در قدس پایان ندهد، با سلاح مقاومت روبرو خواهد شد.

افزایش تجاوزات در قدس، گروه های مقاومت را به این اطمینان رساند که باید تهدید خود را عملی کنند. گروه های مقاومت نخستین ساعات بامداد دوشنبه، 10 می 2021 حملات موشکی خود را به سه نقطه آغاز کردند: شهرک های اطراف نوار غزه، سرزمین های 1948 و قدس غربی.

این برای نخستین بار بود که مقاومت به سمت قدس موشک شلیک می کرد. رژیم صهیونیستی- که غافلگیر شده بود- برای فشار به مقاومت، حملات هوایی به مناطق مسکونی در نوار غزه را در دستور کار خود قرار داد.

درگیری تا روز 21 می 2021، استمرار یافت. موشک های مقاومت به تل آویو و شمال فلسطین رسید. فرودگاه بن گوریون تعطیل شد. صهیونیستها برجهای مسکونی نوار غزه را هدف حملات هوایی می دادند. اما سرانجام این رژیم صهیونیستی بود که با عقب نشینی از اقدامات تجاوزکارانه اش در قدس، به خواست مقاومت تن داد و درخواست آتش بس ارائه کرد. دادگاه رژیم صهیونیستی، حکم تخلیه محله «شیخ جراح» را تعلیق کرد. پلیس رژیم صهیونیستی نیز، ورود دسته جمعی شهرک نشینان به مسجدالاقصی و راهپیمایی و عربده کشی در محله های فلسطینی نشین قدس را ممنوع کرد. همچنین صهیونیستها وعده دادند عملیات بازسازی غزه به زودی از سر گرفته شود.

تثبیت بازدارندگی مقاومت و آزادی فلسطین

نبرد «شمشیر قدس» یک اتفاق بی نظیر بود که پیش از این در تاریخ اشغال فلسطین سابقه نداشت. دست توانمند مقاومت صهیونیستها را سرِ جای خود نشاند.

گستره حمایت مقاومت به تمام فلسطین توسعه یافت و تمام فلسطین تاریخی زیر چتر حمایتی مقاومت قرار گرفت. «شمشیر قدس» درس عبرتی برای صهیونیستها شد. حالا آنها از هر تهدید مقاومت هراس دارند و می دانند «وعده مقاومت» یک وعده حقیقی است که تخلفی در آن نیست.

همین هراس از دست توانمند مقاومت و درک اینکه رویارویی با مقاومت چه هزینه سنگینی، برای صهیونیستها خواهد داشت، آنها را از رویارویی با مقاومت باز می دارد. این معنای بازدارندگی ایجاد شده توسط مقاومت است. به همین دلیل صهیونیستها حاضر به آزادی «هشام ابوهواش» می شوند. هراس آنها از این است که نمی دانند اگر اسیر فلسطینی به شهادت رسید و دست انتقامِ مقاومت یکبار دیگر از آستین بیرون آید، چه هزینه هایی بر آنها تحمیل خواهد شد.

عقب نشینی رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذای «هشام ابوهواش»، یکبار دیگر بازدارندگی مقاومت را استمرار بخشیده، آن را تثبیت کرد. حالا، هم صهیونیستها و هم مقاومت به خوبی می دانند این مسیر، مسیر آزادی قدس و فلسطین از شر اشغالگران است. مسیری که از نبرد «شمشیر قدس» آغاز شد و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی «حماس»، به درستی آن را «مشق آزادی کامل» توصیف کرد.

این اثبات حقانیت مقاومت و تأکید دوباره بر این نکته است که «دشمن جز زبان مقاومت، نمی فهمد» و رسیدن به حقوق ملتی که سرزمینشان غصب و حقوقشان سلب شده، تنها با سلاح مقاومت ممکن است، نه مذاکره و گفتگو.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    از زمانی که صهیونیست ها به کمک امریکا موفق به شهادت رساندن سردار بزرگ ما شهید سلیمانی شدن و همچنین هر موقع هر حمله ای که دلشان خواست به نیروهای ایرانی یا وابسته به ایران یا تاسیسات داخل ایران انجام دادن و هیچ وقت پاسخ در حد به شهادت رساندن سردار سلیمانی داده نشد برای ما بسیار ناراحت کننده و شرم اور است ..، فرماندهان نظامی ما فقط رجز خوانی و تهدید توخالی میکنن پس کی باید پاسخ نظامی محدود یا نامحدودی به صهیونیست ها داده شود تا ما ایرانیان کمی از عقده درونی مان کاسه شود و کمی ارام شویم تا کنون فقط داریم حسرت میخوریم حیف از خون پاک سردار که به ناحق ریخته شد و جوابی هم داده نشد به صهیونیست ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس