مقام طالبان: آمریکا از نظر نظامی در افغانستان شکست خورد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه طالبان در سخنانی گفت: آمریکا از نظر نظامی شکست خورده، اما در سایر زمینه‌ها از جمله اقتصاد، اطلاعات و تبلیغات با طالبان در حال جنگ است.

به گزارش مشرق، «شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه طالبان در سخنانی در پکتیا گفت: آمریکا از نظر نظامی شکست خورده، اما در سایر زمینه‌ها از جمله اقتصاد، اطلاعات و تبلیغات با طالبان در حال جنگ است.

استانکزی گفت که مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد، اما تلاش می‌شود که این مشکلات در اولین فرصت برطرف شود.

وی فزود: دشمن همچنان در عرصه اقتصادی، تبلیغاتی و اطلاعاتی با ما در حال جنگ است. به یاری خدا در این زمینه هم شکست می‌خورد، همانطور که در بخش نظامی شکست خورد.

 معاون سیاسی وزیر خارجه طالبان در عین حال از سرمایه‌گذاران خواست به جای سرمایه‌گذاری در خارج از افغانستان در داخل این کشور سرمایه‌گذاری کنند و گفت که موانع امنیتی و دیگر موانع برداشته شده است.

استانکزی در پایان سخنان خود از شهروندان افغان خواست دوباره به این کشور بازگشته و در توسعه اقتصادی سهیم باشند.

از سوی دیگر، محمدعلی جان، والی پکتیا نیز در این نشست گفت: طالبان مسئول امنیت همه کسانی است که در نهادهای امنیتی دولت قبل کار کرده و هیچکس نباید به دلیل ترس افغانستان را ترک کند.

علی جان اضافه کرد:ما به مردم اطمینان می‌دهیم که طالبان همه را عفو کرده و اکنون این مسئولیت و وظیفه این گروه است که امنیت را تامین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس