آمریکا هنوز در حوزه سیاسی و اقتصادی با افغانستان می‌جنگد

معاون وزیر خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که آمریکا علیرغم شکست نظامی خود همچنان در عرصه سیاسی و اقتصادی در حال جنگ با افغانستان است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیر محمد عباس استانکزی معاون وزیر خارجه دولت موقت طالبان در مراسمی در کابل اعلام کرد: با آنکه ایالات متحده در افغانستان شکست نظامی خورد، اما همچنان در عرصه سیاسی و اقتصادی با ما می‌جنگد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، استانکزی با وحشیانه خواندن مسدود کردن ذخایر افغانستان توسط آمریکا افزود: این یک مداخله در امور داخلی کشور است. ما خواهان برقراری روابط خوب با همه کشورها هستیم؛ اما جهان و به خصوص آمریکا نمی‌خواهند در افغانستان یک دولت مستقل ایجاد شود، بنابراین آنها حاضر به سازش با دولت طالبان نیستند.

وی با بیان اینکه واشنگتن نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند، تأکید کرد: آمریکا در سال ۲۰۰۱ در روز به افغانستان حمله کرد؛ اما هنگام فرار از این کشور ساعت ۰۰:۰۰ شب بود.

استانکزی همچنین اعلام کرد که کمک های بشردوستانه جهان به افغانستان کافی نیست و نمی‌تواند حتی یک درصد از مشکلات کنونی را حل کند.

معاون وزیر خارجه طالبان با بیان اینکه نیروهای طالبان از ۴ ماه قبل به طور مستقل فعالیت کرده، تاکید کرد که نیروهای آنها در این مدت بدون دریافت حقوق امنیت را تامین کرده و باید از آنها قدردانی کرد.

وی در خصوص حق تحصیل و کار زنان نیز گفت: زنان افغانستان نیز حق آموزش و اشتغال دارند؛ اما فرهنگ ما با فرهنگ کشورهای غربی متفاوت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس