کد خبر 1322671
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
حوادث

زنی که توسط شوهرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته گفت: چشمم را از دست دادم، دستم از مچ قطع شده و یک دستم را هم پیوند زده‌اند. دو تا از انگشت‌هایم را پیوند زده‌اند حرکت ندارد، ۳۰۰ بخیه به سرم خورده است.

به گزارش مشرق، زنی پس از  ۲۸سال زندگی مشترک بدلیل شکنجه های شوهرش دچار نقص عضو شده است. بخشهایی از این مصاحبه را بخوانید:

چه زمانی با همسرتان آشنا شدید و ازدواج کردید؟

۲۸ سال قبل به واسطه خواهر بزرگ همسرم با او آشنا شدم و ازدواج کردم. چهار ماه عقد بودم، بعد از ازدواج هم بچه‌دار شدیم.
 

 رفتار همسرتان از ابتدای آشنایی با شما چطور بود؟

من از دوران عقد متوجه رفتارهای آزاردهنده همسرم شدم. در آن زمان با هم اختلافاتی داشتیم؛ اما بلافاصله سر خانه و زندگی خودمان رفتیم.
 

چرا زمانی ‌که متوجه شده بودید همسرتان با شما رفتار مناسبی ندارد، از او جدا نشدید؟

من در دوران عقد متوجه رفتارهای بد همسرم شدم؛ اما فکر می‌کردم به‌ دلیل اینکه هنوز خیلی با هم آشنا نیستیم، همسرم این‌طور رفتار می‌کند و بعد درست می‌شود؛ اما تقریبا یک‌ ماه بعد از ازدواج اوضاع بدتر شد که من باردار بودم. تازه باردار شده بودم که کتک خوردم و به خانه پدر و مادرم رفتم. شش ماه از دوران بارداری‌ام را در خانه پدرم گذراندم. در همین مدت هم اقدام به طلاق کردم و حکم استرداد جهیزیه هم گرفتم؛ ولی روز دادگاه همسرم نیامد. تا اینکه روز زایمان فرا رسید. من دوقلو باردار بودم. شوهرم با تماس من به بیمارستان آمد.

خدا به من یک دختر و یک پسر داد که نامشان را هانیه و علیرضا گذاشتیم. موقع ترخیص شوهرم فهمید من می‌خواهم به خانه پدرم برگردم، رفتارش را تغییر داد. در نهایت مجبور شدم به‌ خاطر بچه‌هایم همه چیز را بی‌خیال شوم؛ ولی پیش بچه‌هایم باشم. شما به من بگویید اگر جای من بودید دو بچه دوقلو را رها می‌کردید که بروید؟ من در بیمارستان تصمیم گرفتم دوباره برگردم. پدر و مادرم گفتند نرو، بچه‌ها را بده و بیا. گفتند تو را اذیت می‌کند؛ اما نتوانستم بر خودم غلبه کنم. به این فکر می‌کردم که اگر من به خانه پدرم بروم، چه کسی به این بچه‌ها شیر می‌دهد؟ این بچه‌ها زیر دست نامادری بزرگ می‌شوند. پدرشان رفتاری را که با من می‌کند، با این بچه‌ها هم می‌کند، آن‌وقت من باید چه کنم. چه کسی از بچه‌های من مراقبت می‌کند؟ همین سؤالات و دل‌نگرانی‌ها بود که باعث شد تصمیم بگیرم به خانه شوهرم برگردم تا بتوانم از بچه‌هایم مراقبت کنم.
 

 رفتار شوهرتان با بچه‌ها چطور بود؟

با بچه‌ها خیلی بدرفتاری می‌کرد، مخصوصا با دخترم هانیه. دو بار بینی هانیه را شکست. بچه‌ام هانیه خیلی از پدرش کتک خورد. شوهرم با علیرضا هم رفتار درستی نداشت؛ اما خشمی که نسبت به هانیه داشت خیلی بیشتر بود.
 

چرا نسبت به هانیه آن‌قدر خشن بود؟

وقتی هانیه و علیرضا به دنیا آمدند، شوهرم می‌گفت هانیه بچه من نیست. تو به من خیانت کرده‌ای. من می‌گفتم مگر چنین چیزی می‌شود یا هر دو بچه را نباید قبول کنی یا هر دو را باید قبول کنی، آنها دوقلو هستند؛ اما شوهرم می‌گفت هانیه خونش A منفی است و با من فرق می‌کند پس بچه من نیست؛ درحالی‌که شباهت هانیه به پدرش خیلی زیاد است. بچه شش‌ماهه بود و من دیدم شوهرم خیلی این بچه را اذیت می‌کند. یکی از اعضای خانواده هم او را بیشتر تحریک می‌کرد. وقتی دیدم این بچه اذیت می‌شود، موضوع را به برادرشوهرم گفتم و بعد هم گفتم شکایت می‌کنم و اعاده حیثیت می‌کنم و ثابت می‌کنم. برادرشوهرم که از شوهرم بزرگ‌تر است، با شوهرم صحبت و با تشر با او برخورد کرد و بعد هم گفت اگر باز هم از این حرف‌ها بزند، او را طرد می‌کنند؛ به‌ همین ‌خاطر شوهرم دیگر به این حرف‌هایش ادامه نداد؛ اما نسبت به هانیه بدرفتار بود. بعضی اوقات به خاطر اینکه من را عذاب بدهد، بچه‌ها را شکنجه می‌داد و تهدید می‌کرد که الان آنها را می‌کشم.
 

 شوهرتان از چه زمانی بدرفتاری با شما را شروع کرد؟

زمانی که ازدواج کردم، دانشجوی رشته حقوق و کارمند رسمی دولت بودم.
 شوهرم نسبت به من سوء‌ظن داشت. همان‌طور که گفتم، به خاطر بچه‌ها به خانه شوهرم برگشتم و بعد هم مانع ادامه کار و درسم شد. به‌ناچار از خانه بیرون نمی‌رفتم. هر کاری شوهرم می‌گفت، انجام می‌دادم. حتی من از طرف تعاونی مسکن بنیاد شهید خانه نیمه‌کاره در شهرک اندیشه گرفته بودم و قسط می‌دادم که من را مجبور کرد خانه را بفروشم. با آن پول بدهی‌اش را پرداخت و بقیه را خرج رفیق‌بازی و کارهای نادرست کرد. شوهرم می‌گفت تو خانه را برای چه می‌خواهی، من خانه دارم. من هم برای اینکه دست از سرم بردارد، خانه را دادم و دیگر هیچ چیز نداشتم. من بچه‌هایم را به دندان می‌کشیدم که بزرگ کنم. شوهرم اعتیاد پیدا کرده بود و مقداری پول به ما می‌داد که فقط شکم بچه‌ها را سیر کنم. در خانه پدرشوهرم زندگی می‌کردم و شرایط سخت بود. مدام از شوهرم کتک می‌خوردم. در همه این سال‌ها یک بار هم نشد که من از دست کارهای شوهرم راحت باشم تا اینکه تصمیم گرفتم روشم را در زندگی عوض کنم. اتفاقی هم در زندگی شوهرم افتاد. اعدام برادرش در سال ۸۶ وضعیت روانی او را بدتر کرد.
 

 گفتید تصمیم گرفتید روش‌تان را در زندگی عوض کنید. چطور این کار را کردید؟

من تبدیل به زنی افسرده شده بودم. تصمیم گرفتم زندگی خودم و بچه‌هایم را از این وضعیت نجات دهم. دوباره به دانشگاه برگشتم و یک سالی را که از درسم مانده بود، شروع کردم. درخواست کار دادم و با توجه به سابقه خوبی که داشتم، قبول کردند با من به‌ صورت پیمانی کار کنند.
 

 همین وضعیت زندگی من را دگرگون کرد. شوهرم از این وضعیت ناراحت بود و مدام به من تهمت می‌زد و می‌گفت که تو کارهای خلاف می‌کنی. از اینکه من درآمد داشتم و در تلاش بودم بچه‌هایم به جایی برسند، ناراحت بود.

 بیشتر به سمت مواد رفت و وضعیت روحی‌اش به هم ریخت. به سمت مواد صنعتی رفت. او مدام به محل کار من می‌آمد، با رئیسم صحبت می‌کرد و حرف‌های نامربوطی می‌زد تا من را اخراج کنند. شوهرم می‌دانست من حاضر نیستم کارم را کنار بگذارم؛ چون بچه‌ها بزرگ شده بودند و من نگران آینده آنها بودم. شوهرم از اینکه زنی شده بودم که روی پای خودم بودم، ناراحت و عصبی می‌شد و من را بیشتر اذیت می‌کرد.
 

بچه‌های شما بزرگ شده‌اند و حالا ۲۷‌ساله هستند. چرا بعد از بزرگ‌شدن بچه‌ها به طلاق فکر نکردید؟

اتفاقا همین کار را کردم. مدتی قبل از اینکه این‌طور توسط شوهرم ناقص شوم، یک روز که از محل کار برگشتم و وارد خانه شدم شروع کرد به تهمت‌های ناروا و غیراخلاقی که من روبه‌روی او ایستادم. حمله کرد و من را کتک زد، به طوری که سر و دنده‌هایم شکست. او قمه داشت و گفت من را می‌کشد. بلافاصله به اورژانس و ۱۱۰ زنگ زدم و کمک خواستم که آمدند. بعد بچه‌ها آمدند. حال خیلی بدی داشتم. من را به بیمارستان بردند و من در بیمارستان بستری بودم که متوجه شدم شوهرم با وثیقه آزاد شده است؛ درحالی‌که شوهرم بعد از اینکه من را زد، وقتی مورد اعتراض علیرضا قرار گرفت، او را هم با قمه دنبال کرده بود که همسایه‌ها و پلیس بچه‌ام را از دست او نجات داده بودند. بعد از ترخیص از بیمارستان به خانه مادرم رفتم و دیگر برنگشتم و دادخواست طلاق دادم و همین شوهرم را عصبانی‌تر کرد. می‌گفت حتما ریگی به کفش داری که طلاق می‌خواهی. چند ماه گذشت و من برنگشتم تا اینکه دخترم کرونا گرفت. شوهرم به بچه‌ها گفته بود من کلید را می‌گذارم و می‌روم به مادرتان بگویید برگردد. دخترم حال بدی داشت. باید از او پرستاری می‌کردم. من به شرطی که شوهرم به خانه نیاید، برگشتم تا دخترم خوب شود. دو ماه از ماجرا گذشت و دخترم خوب شد. من دنبال این بودم که تکلیف خودم را روشن کنم که درگیری اتفاق افتاد.
 

 از روز درگیری بگویید.

داشتم باغچه مقابل در خانه را آب می‌دادم که یکباره شوهرم آمد. گفت برو وسایلم را از خانه بیاور. من می‌ترسیدم. وارد حیاط خانه نمی‌شدم؛ چون می‌دانستم اگر بروم پشت سر من می‌آید. اصرار کرد کفش‌هایش را بیاورم. بلافاصله پشت سرم وارد حیاط شد در را بست و زانویش را روی گلویم گذاشت و گفت یا می‌کشمت یا بیا رضایت بده. من هم به‌ناچار گفتم خواسته‌ات را قبول می‌کنم. از ترس اینکه بچه‌ها از راه می‌رسند، فرار کرد. دوباره با ۱۱۰ تماس گرفتم و به پزشکی قانونی هم رفتم. بعد از آن ۲۵ آبان ۹۹ حدود ساعت شش یا هفت شب یکباره شنیدم یکی وارد خانه شد و در حیاط را بست. فهمیدم شوهرم است. به سمت پنجره حیاط رفتم تا فرار کنم. شوهرم به پنجره آشپزخانه می‌کوبید و می‌گفت بیا بیرون. قمه دستش بود، من می‌ترسیدم. به پسرم زنگ زدم و کمک خواستم. یکدفعه شیشه را شکست تا وارد خانه شود. من به سمت حیاط فرار کردم که او ضربه اول را به آشیل پایم زد. در کوچه به زمین افتادم، بعد به سرم زد و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی به هوش آمدم دیدم در بیمارستان هستم. من را با سطح هوشیاری دو به بیمارستان برده بودند.
 

چه بخش‌هایی از بدن‌تان آسیب دیده است؟

یک چشمم را از دست دادم، دستم از مچ قطع شده و یک دستم را هم پیوند زده‌اند. دو تا از انگشت‌ها که پیوند زده‌اند حرکت ندارد، ۳۰۰ بخیه به سرم خورده و عفونت کرده. جمجمه هم ترک خورده است. پوست سرم را از محل دیگری پیوند کردند و پاهایم هم تا مدتی روی ویلچر بود. توان ایستادن و حرکت نداشتم. الان هم وضعیت خوبی ندارم. در واقع من مرده بودم و با یک معجزه زنده ماندم. پسرم انگشت‌ها و دست من را از خیابان پیدا کرده و به بیمارستان آورده بود که پیوند بزنند؛ اما آن‌قدر حالم بد بود که حتی نتوانسته بودند من را به اتاق عمل ببرند. من یک دستم را به‌ صورت معجزه‌آسا به دست آوردم.

فکر می‌کنید مشکل از کجاست که شما نتوانستید خودتان را با وجود شکایاتی که کردید، نجات دهید؟

من قبلا هم به رئیس قوه قضائیه گفته‌ام چرا قانون از ما حمایت نمی‌کند؟ صدها زن مثل من هستند. چرا با مردانی که چنین خشونتی نسبت به خانواده‌ خود دارند، برخوردی نمی‌شود؟ هر بار که من شکایت کردم، به من گفتند شوهرت است، ما نمی‌توانیم دخالت کنیم. چرا قانون هیچ پناهی برای زنانی مثل من نیست؟ تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشد؟ من برای احقاق حق خودم و دخترم و همه زنانی که در وضعیت من هستند، این پرونده را دنبال خواهم کرد. چشمم را کور کرده، دستم قطع شده و من فقط قصاص می‌خواهم. 

منبع: روزنامه شرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 104
  • پارسا IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    به نظر من خانمه بیشتر از شوهرش احتیاج به روانشناس داشته.. 28 سال با یه روانی زندگی کرده از ترس بیوه شدن....
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      111 8
      مادر است دیگر به خاطر بچه هایش خودش را فدا کرده اگر نمیماند اون وحشی چه بلایی سر بچه ها می آورد.قدر مادرمون رو بیشتر بدونیم خدا مثلش نیافریده
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      46 5
      همین که شما دارید قربانی را مقصر جلوه میدهید کافی است برای فهمیدن ان
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      30 6
      از ترس رفتار بد با بچه ها
    • فرزاد کلبعلی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      62 10
      ... شو پارسا این تو و امثال تو اند که روانی و ضد زن هستید و هربلایی سر زن ها بیاد یک جمله کلیشه ای دارید که حقش بوده چون با طرف ساخته/نساخته، شل حجاب/باحجاب بوده، گیرمیداده/اصلا دربرابر طرف شکایتی نمی‌کرده و... همواره به گونه ای آدلری بهانه ای برای عوض کردن جای ظالم و مظلوم دارید! اینهمه جنایت خوندی و همه ی تلاش زن برای طلاق و رفتن به خانه پدرش و حتی جدایی عملی از شوهرش، اما باز اونو روانی و مقصر میدونی!؟ نه آقا شما واقعا مشکل روحی دارید و جدی هم مشکل دارید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      46 8
      وقتی تا الان میبینم 22 نفر به این نظر مثبت دادن یعنی 22 نفر ادم بیفکر و بی مسئولیت
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      61 35
      دقیقاً همینطوره. احمق بود که از این حیوان طلاق نگرفت. شوربختانه قانون ما هم قانون پارسی نیست بلکه قانون صحراهای عربستان است. امروز ما هرچه بدبختی میکشیم از شکست ساسانیان است و بس
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      16 7
      اگر فداکاری نمیکرد لابد الان مانند مادر بابک خرمدین داشت اتهامات خود در همدستی با شوهر در جنایت بر فرزندان را میپذیرفت در دادگاه...
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      13 11
      خبری از روزنامه غرب ، قانون این همه حمایت از زنان میکنه مردان فقط بخاطر پرداخت نکردن نفقه شلاق میزنه و به علت عجز از پرداخت مهریه زندان میکنه حالا روزنامه غرب به عمد دست روی ماجرای زندگی همچین زنی گذاشته که بخاطر گذشت بیش از حد یا ناتوانی و ترس در برخورد با شوهرش به این روز افتاده و قصدش هم بازی با احساسات و گرفتن نتیجه مطلوب به نفع سیاست های کثیف لیبرالی و فمینیستی خودشون هست .
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      78 1
      احمق !!!!!!! یک مادر فداکار را اینگونه مقصر جلوه نده !!!!!! برای فرزندانش فداکاری کرده !!! قانون ما نقص داره که کسی که به زنش اینطور حمله کرده را با وثیقه آزاد میکنه !!!!!!!! و طلاق آنی نمیده و کش میده تا این مادر هم اینچنین نابود بشه !!!!! مردی که به زنش حمله میکنه و دست و پاش رو میشکنه و ... حق نگهداری از فرزندان را هم نباید داشته باشه و بلافاصله برای فرزندان هم باید تعیین تکلیف میشد که اینطور نشه ولی کو قانون و اجرا کننده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه شفافیت در مجلس .... هر روز میگن میاد و تصویب بشه ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      16 1
      چه عوضی ای هستی تو
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      4 1
      اینو باید از قضات پرسید که می خواهند سازش بدهند انگار بقیه بچه هستند و باید سر به راه شوند
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      4 0
      شما هم بیشتر از اون زن به روانپزشک و روانشناس احتیاج دارید. یه زن اینقدر مظلوم واقع شده پای بزرگ کردن بچه هاش نشسته، بعد هم شما اینطوری درباره اش صحبت میکنید.خیلی زشته واقعا
    • ایرانی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      10 0
      از ترس بیوه شدن نیس... باید مادر باشی تا بفهمی که بخاطر بچه هایش از جانش از زندگیش از جوانیش گذشته
  • آریا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 8
    آدم نسبت به اعضا و جوارحش مسوله،همون موقع باید بچه هاتو میذاشتی تو بیمارستان و در میرفتی،نه اینکه بشینی چوب بخوری. شکایتشم میکردی سوء رفتارداره قاضی بچه ها رو ازش میگرفت. یه نوع از سادیسم اینه میشنین چوب میخورن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    17 5
    واقعا چرا قانون در کشور ما از این زنان حمایت نمیکنه.بعضی از مردها واقعا رفتار خوبی با فرزندان و خانواده ندارن.چرا راهی برای برخورد با مردان گردن کش و بی مسعولیت نیست.تو اقواممون از این مورد ها زیاد داریم.قوانین باید اصلاح بشه.انیان در مقابل هر کاری مسعول هست مردی که ازدواج میکنه و بچه میاره باید مسعولیت اونو به دوش بکشه.خیلی از این بچه های یتیم و کودک کار و ...حاصل همین بی مسعولیتی و گردن کشی مردان هست.چون زورشون میرسه هر کاری دلشون میخاد میکنن.باید قانون اصلاح و اگرم نیست قانون ایجاد بشه.مثلا تو خارج این جور مردها طبق قانون موظف میشن کار کنن و ماهیانه مبلغ مورد نیاز زن و فرزندان رو به دولت بدن و دولت بده به خانواده ها.باید راهی برای رام کردن این گردن کشا باشه.البته اون پسره هم بی غیرت بود که مادرشو میزده اگه من بودم مردیکه رو زنده آتیش میزدم زنده نمیزاشتمش.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      6 16
      چرا دروغ میگی؟ کی گفته نمیکنه؟ اگر کتک خوردی سریع برو پزشکی قانونی و دادگاه و پیگیری کن. اما اگر خانمی اعصاب برای شوهرش نذاشت و بد زبانی میکرد چی؟ چه کسی حق مرد را میگیره؟ یه موقع هایی آدم به جایی میرسه که فقط می خواد راحت بشه. خب زن نباید مثل دارکوب بره رو اعصاب مرد که از کوره در بره. البته با ماجرای این بندگان خدا بنظر فرق داره.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      10 3
      دادا میگی چکار کنیم ؟نمونه اش میشه پدر بابک خرمدین که مادر فقط سکوت میکرده و تحمل میکرده دست بچه هاشو نگرفته کوچک بودن بره از دست شوهرش خلاص بشه چون میگن با لباس سفید رفتی با کفن هم برمیگردی از خونه شوهر..این میشه که قرص میدی بچه هات میخورن شوهرت میکشه کمک میکنی تکه تکه کننه بعد هم گوش به فرمانش میری جگرگوشه خودت رو میندازی دور و برمیگردی خونه دوباره کنار طرف ادامه میدی به گوش به فرمان بودن!! مشکل خود زن هست که فکر کرده باید احمقانه مطیع باشه و از ضرب و شتم و داد و بیداد مرد بترسه و مدام بگه چشم! حتا اگه دختر کوچکش مورد آزار واقع شده باشه...آبرو آبرو آبرو متاسفانه گفتن به ما همیشه آبرو حتا از زندگی و مرگ مهم تره!! به چه قیمتی؟! به قیمت زندگی و مرگ؟!چی بگیم ما توی اون شرایط نبودیم ولی قانون هم باید بیشتر جلوه حمایت گری پیدا کنه آخه...
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    12 0
    اينگونه افراد رواني و پريشان احوال كم نيستن من خودم در كلانتري يوسف آباد شاهد بودم خانمي را روي ويلچر كه از پزشكي قانوني مدارك آورده بود دماغش و يك پايش شكسته بود و سر و صورتش وحشتناك ورم كرده و كبود كه گفته ميشد شوهرش كتكش زده و فرار كرده بود
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 0
    ما هم یه مورد داشتیم شوهر زندانی و قاچاقچی انسان، از زندان زنگ می زد خانواده خانمش رو تهدید می کرد. یه بار حتی اومد تو خونه تیراندازی کرد. اما با اینکه یک زندانی فراری بود، نیروی انتظامی اقدامی برای پیدا کردن محل اختفاش انجام نمیداد.
    • افشین IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      خودت میگی بدلیل دیگه ای فراری بوده.وقتیکه به اون دلیل نمیتونن پیداش کنن پس به دلیل دیگه ای هم پیدا نمیشه.
  • میثم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    26 0
    داستان مثل این میمونه که یک سگ هار را با یک انسان داخل یک قفس بزارند و هر بار سگ هار این آدم رو تیکه پاره میکنه برن با سگ صحبت کنند و ضمانت کنند که دیگه این کار را نکند . . . . .
    • شقایق IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      9 0
      ارع واقعا من ک وحشت کردم
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 0
    باید با تخت بیمارستان بره جلو قوه قضاییه تحصن تا بلکهخ یه فکری برای احقاق حقوق زنان بشه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    11 1
    متاسفانه قانون با چنین مردان بی رحمی هیچ برخوردی نمی کنه و زنان زیادی مظلومانه جان و مال خود را از دست می دهند.باید حمایت قانونی قوی و محکمی از زن و جایگاه او توسط مراجع مذکور بعمل اید.خشونت و تجاوزبه حقوق زنان در هر شکل و صورتی محکوم است
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 3
    متاسفانه بعضی یا گذشت بیش از حد زندگی خودشون رو نابود میکنند .خوب خواهر گرامی شما رشته حقوق هم بودی ولی از حقوق خودت گذشتی و این ظلم بزرگ رو پذیرفتی که چی بشه .طلاق بده ولی خدا همین جور جاها حلالش کرده بیشتر از شوهرت ،خودت به خودت ظلم کردی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 1
    امیدوارم کلش توهم نباشه. کی قانون گفته که چون شوهرت است ما کاری نداریم. زندان ها پر از شوهرهایی است که با شکایت همسرشان زندان هستند
  • M IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 1
    ۲۸ سال با یه حیون زندگی کرده فقط از ترس بیوه شدن، حتما باید این بلا سرش میورد تا طلاق بگیره. میلیونها زن از مردهای خیلی بهتر از این هم طلاق گرفتن تو هم یکیشون
    • نصیری IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      2 0
      نفهم از ترس بیوه شدن نیست از ترس اذیت کردن بچه هاشه چون اگه بخواد طلاق بگیره قانون بچه هارو به پدر میده کدوم مادری میخواد همچین بلایی سر بچه هایش بیاره اون فداکاری کرده یک ذره از مغزت استفاده کن
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    14 0
    از ریس محترم قوه قضائیه درخواست می کنم این انگل بی شرف را سریعا قصاص کنند. جناب ریسی برای اشتغال این خانم بفکر باشید.
    • ل IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      8 4
      من دو سال است دارم میرم دادگاه ولی قاضی به جای اینکه کارم را انجام بده فقط تذکر می‌دهد خانم حجابت را رعایت کن
  • کوزت IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 3
    آخه مگه صاحب نداشتی زن طلاق میگرفتی احمق که شاخ و دم نداره. مردک روانی.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 0
    مرتیکه جانی روانی رو بندازن تیمارستان. دیگه میخواد چه جنایتی کنه
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    سطح هوشیاری 2 نداریم که!!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 1
    باید رفتار قوه قضاییه تغییر کنه به نفع این زنان مظلوم و علیه روانی های قاتل صفت
  • الخلج IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    مرگ یه بار شیون هم یه بار باید قبل از اینکه ناقض شود بای به طلاق اقدام می کرد
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 1
    خاک برسر کسانیکه قدرت دستشان هست وکاری نمی کنند مرگ برشماها
  • بابک IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 0
    موقعیکه نخواهی با کسی زندگی کنی ولیکن قاضی دادگاه بگوید زندگی کن. پیغمبر خدا بگوید زندگی کن. تا خودت نخواهی کسی نمی تواند شما را به زور وادار به زندگی کن.. صبر هم حدی دارد دو سال سه سال اگر همسرت اخلاق بدش را کنار نگذاشت باید جدا شوی.
  • رضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    اخه خواهرمن مقصر خودتی یک تحصیل کرده انهم تحصیلات حقوق اینقدرازحقو حقوق خودت وبچه هات بگذری که یک روانی اینچنین تا لب مرگ ببردت حالا هم محکم بایست تا قصاص بشه دستش قطع بشه نتونه دوباره یکی دیگروناقص کنه
  • سلامتی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 0
    همش تقصیر قانون کشورمونه اگه یه زن مطمئن باشه که قانون دربرابراین وحشیگریها حمایتش میکنه خوب مگه دیوانه هست که با یه آدم وحشی زندگی کنه
  • حسین IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    طرفو باید اعدام کنن
  • تبریز 90 IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    لعنت به مردی که از مردی اسمشو یدک میکشه و هم قلدر بودن ودست بزن داشتن. این خانم هم باید میدونستن با اینکه شاغل هم بودن و تحصیلات هم. گاهی اوقات، ذات و خوی آدمی عوض نشدنی هست. چطور میشه آدمی که چندین سال با خوی وحشیگری بزرگ شده و پرورش یافته، بیکباره عوض بشه؟؟!!! حماقت خود مادر هم در این بین مشکل ساز بوده. لااقل از تجربه ی خونواده اش هم استفاده نکرده کع میگفتن جداشو کاهی اوقات باید با عقل رفتار کرد نه احساس. و تو این بین دو فرزندش هم بنوعی ضربه دیده اند.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 1
    وای وای وای عجب جنایتکاری بوده این مرده. بابا جمع کنید این وحشی ها رو
  • بهرام منصورزاده IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 0
    خواهر گلم هیچ قانونی تو این مملکت وجود نداره، همین بلا به سر من اومد، شب عید امسال 2بار مورد هجوم اراذل و اوباش معروف قرار گرفتیم، به همه جا شکایت بردیم و فایده نداشت تا آخر دست برادرم بر اثر اصابت گلوله از بازو قطع شد،جلو مامور نیرو انتظامی به داداشم شلیک کرد، فرد ضارب با خودزنی و گرفتن گواهی پزشک و شهود ساختگی قصد تبرئه خودش را داره و با سند 380میلیونی آزاد شده و رجزخوانی میکنه،بعدشم همه وکلا میگن دولت برا حفظ آبروش تو مجامع بین المللی قصاص نمیکنه، تبدیل به دیه میشه یعنی دیه یه دست 250میلیون، بعدش یه دست رباتیک قیمت گرفتیم میگن 11میلیارد، به کجا پناه ببریم، کو قانون، کو انسانیت
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    صبر کرده تا لچه هاش از اب وگل دربیان حالا وقتشه پدر این دیوانه روانی رادربیاره
  • کبری IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    الآن باز یه عده میان میگن تو فمنیست هستی ولی برام مهم نیست بهم چی میگید این شوهر حقش اعدام با طناب دار هست مرتیکه روانی. چرا با وثیقه آزاد شده یعنی باید میمرد حتما.وقتی فقط مرداهاحق دارن قاضی ودادستان بشن از این بهتر هم نمیشه.
  • علیرضا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 1
    این حرامژاده روانی چراباید صاف صاف بچرخد چرا سراین افعی راقطع نمیکنین؟
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 4
    کذب محض است اظهارات این زن مثلا حقوق خوانده. هیچ جای قانون چیزی به عنوان " شوهرت است نمی توانیم دخالت کنیم" نداریم. اولا ایشان خودش در پیگیری و طلاق کوتاهی کرده دوما چطور بدون داشتن مدرک دانشگاهی و دانشجو بودن به استخدام رسمی دولت درآمده؟
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    مگه کس وکاری برادری نداشته که این طور باهاش رفتار شده شاید هم شما همه اتفاقات رو ننوشتین مگه میشه این همه ازارو اذیت بع دادگاه نفر و ول کنه
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    متاسفانه علیرغم شعارها در مورد حقوق زن ،حمایت‌ها از زنان بسیار ضعیف است و زنی که بعلت بد رفتاری و خشونت همسر میخواهد از وی جدا شود سالهاسرگردان دادگاهها و محاکم قضایی است .این زن سالم وتحصیل کرده که بخاطر فرزندانش فداکاری کرده و اکنون معلول شده است بخاطر سهل انگاری قانون و ضعف توجه دادگاه واینکه قوانین در مورد زنان را مردان می‌نویسند به چنین حال وروزی افتاده است .دادگاه اگر این مرد را به کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی می فرستاد حتما حکم طلاق را صادر میکرد ،این موارد را باید به قاضی زن ارجاع داد.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 4
      اصلا اینجوری که میفرمایید نیست،قانون بسیارم حامی زن هست،وقتی یه زن میخواد خودش چوب خور باشه قانون چه کنه؟!! اگر میرفت شکایت میکرد و تا دیه هم پیش میرفت دیگه شوهرش غلط میکرد بزنه،بنظرم این گونه زنان خودشون مشکل دارن. از فامیلای ما با یه مرد عصبی ازدواج کرد،چشمش الان نابیناست،دماغشو شکست،گوششو سوزوند،همسایه هاچندین بار پلیس فرستادن درخونه ،گفتن بیا فراریت بدیم خانم همونجا موند،الانم کورو کرو شل شده.خب ک چی؟!! یه شکایتم بعدش ازش نکرد دیه بگیره،این افراد خودشون روانی ترن
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    والله بایستی نفری یه کلت کمری بخریم و پرش کنیم و ببندیم به کمرمون،،، عین غرب وحشی، تگزاس سیتی. دوتا هم چشم تهیه کنیم و وصل کنیم پس کله هامون که از پشت خنجر نخوریم
  • حمید کلباسی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    چون بد آید ، هر چه آید بد شود . یک بلا ده گردد و ده ، صد شود . گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ . فلسفه باطل شود ، منطق دروغ .
  • لیلا IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    این روانی را اعدام کنید
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      4 4
      اعدام کنید من دو سال برای طلاق تلاش کردم هنوز طلاق نگرفتم از دادگا هها خبر ندارید بخاطر اینکه در امد داشته باشند بارها به طرق مختلف طرفو به دادگاه می کشند ای زنان بخاطر حقتون اعتراض کنید
  • حق IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 1
    کار این مرد خیلی وحشیانه بوده ولی کاش اونم میومد و قصه زندگیش رو تعریف میکرد تا ما مردم بهتر قضاوت بکنیم!!!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 6
    من یک پدر هستم با خواندن مطلب گریه کردم در پاسخ به هموطنم پارسا باید بگویم که آقا یا خنم پارسا اشتباه نفرمایید در قانون مدنی ایران هیچ حقی برای زنان قایل نشده اند وقانون گذار زن این کشور را نه برده بلکه خیلی پایینتر ازبرده درنظر گرفته است ومرد را مالک مطلق برای زن قرارداده است تنها حقی که یکزن دارد میتواند مهریه اش را به اجرا بگذارد ودر اولین جلسه رسیدگی درصورت عندالمطالبه بودن رای به محکومیت مرد صادر میگردد ولی همان حکم توسط همان قانون با صدور حکم اعسار مرد فقط با امضاءدونفر شاهد که اکثرا وجود خارجی ندارند واستشهادیه معمولا ساختگی وصوری است درنهایت یعنی هیچ دختر یازنیکه در آغوش والدین باهزاران ناز ومحبت تربیت وبزرگ شده است وغیر از محبت چیزی ندیده است به یکباره خواستگاری پیدا میکند واکثرا بدون هرگونه تحقیق و بررسی به عقد جوانی در میاید که هیچ شناختی از شخصیت فردی و اجتماعی وی ندارد وبا هزاران رویای شیرین بله را گفته است (مطلبی که میخوهم عرض کنم شامل هم مردم کشور نیست منظور تعدادی قلیلی است که زن را به چشم کالا ویا کنیز ویا برده می بینند .برگردیم به ادامه مطلب که گفتیم با هزاران آرزو وانواع رویاهای خوب بله را گفته است یکدفعه متوجه میگردد که دنیای وی با دنیای مرد آینده اش هیچ وجه مشترکی ندارد مثلا خسیس ومادیست - الفاظ رکیک میزند - منزوی است فاقد هرگونه اعتقاد است خشن وپرخاشگر - کمرو وخجالتی - ازاحترام به بزرگتره چیزی حالیش نیست - مغرور وخشک ویا مستبد است ازروز بعد از عروسی ابلاغ میکند که حق نداری به منزل والدینت بری - مثلا برادرانت حق ندارند شما را ببینند و و........... وهفته ای یا ماهانه وشاید روزانه دختری که عروس خانواده است ازدست شوهر به بهانه های مختلف حسابی کتک میخورد وهر بار میگوید اینها کتک نیستند در واقع هشدار هستند که زندگی جدید را یاد بگیری وگرنه اگر بخواهم کتک بزنم باید ماه ها زمینگیر بشی ویا بمیری خوب حواستو جمع کن و بدبخت برای اینکه پدر یا مادر ویا برادرانش غصه نخورند لام تا کام حرفی نمیزند مثلا یکبار سر ودستش شکسته ودندانهاش خرد شده خانواده اش اتفاقی دیده اند از ترس اینکه درگیری پیش نیاید هزاران بار قسم میخورد که از پله افتادم یا......اگر شکایت بکند ووالدینش در قید حیاط نباشند شوهر نامرد درداخل دادسرا دست وپای دیگرش را نیز میشکند وقاضی بعد از خنده بجا
    • مریم IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      دقیقا درست گفتید
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    یارو جنون داشته، دیوانه. یاخدا ...!
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    این زن فقط به خاطر نجات فرزندانش از سر پدری دیوانه، به این روزافتاده،قانون بایدشر چنین پدر های دیوانه ای را از سر زن وفرزندان کم کند.
  • ساسان IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 2
    سر اینجور آشغال هاییی رو باید با تبر زد حیون خوب بود یکی می یومد دست خودت رو قطع می کرد حیون شعور عقلش از توی آشغال بهتره آدم گدای کنه ولی بااین آدما زندگی نکنه
  • قره چمنی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    نمی دانم قانونهای ابلاغ شده در صدا وسیما با قانون محاکمه فرق دارد در رسانه ها می گویند حمل واقدام به حمله با سلاح سرد مثل صلاح گرم اعدام ویا حبس طولانی مدت دارد پس این وحشی که تا حد مرگ ضربه زده چرا باید با وثیقه آزاد باشد اینجا یک نفر دروغ می گوید یا قوه قضائیه ویاداین خانم
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    موضوع غم انگیز و تأسف باری است
  • M.M IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    متاسفانه در قانون ایران، زن مظلوم واقع شده است..‌.اینجور مردها باید به اشد مجازات برسند‌...
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا باید دوبل قصاص شودبرنامرداشرم باد
  • فاطمه رحمانی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    قصاص کنید این وحشی بی شرف .این ادم نیست کفتاراست
  • نجلا IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    توروخدا ااااا یک فکری برای حقوق زنان بکنید. ماگناه داریم تاکی ازین خشونت‌ها؟؟؟
  • جنگل اسلامی US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    راضی به این مقدار نباشید، ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم!
  • vahidfardi IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    واقعا حق زنا داره ضایه میشه
    • زنِ تناردیه IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      منظورتون " زن ها " و " ضایع " بود؟!
  • سوگند IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    خدا صبر بده
  • محمدحسین جعفری IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    باید شوهر را اعدام کرد
  • یا زهرا IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 1
    درسته شکنجه کشیده درسته درد کشیده ولی درد طلاق بدتر از درد زندگی با اون اقاست بعد طلاق چه فکرایی راجبع اون شخص میکنن کسی زن همسر فوت شده رو نمیگیره چه برسه طلاق بگیره بشه
  • آرمانی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    وای جیگرم آتیش گرفت
  • حمید بیگدلی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    معلوم نیست کی به کیه همش حق ناحق میشه واقعان
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    شوهره از خرمدین بدتر بوده..... همینطوری زنش را قیمه قیمه کرده
  • ایرانی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 1
    بازهم نمیتوان قضاوت کرد
  • زهرا قلیلیان کارشناس ارشد ریاضی تهران IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    وقت بخیر.عرض ادب،دقیقامانند همسرم که موقع بارداری مراوکودکانم را باهمکاری خانواده پدری اش مورد ضرب و شتم قرارداد و در حال حاضر نیز وحشیانه دنده ام را شکسته،گردنم شدیداً آسیب دیده و براثر ضربات شدیدش برسرم،دچارسردردهای شدید هستم،گوش داخلی ام عفونی شده باسیلی مادرش.ازفرزندانم بهره کشی جنسی میکنند مشکل را در آموزش و پرورش ناقص و معیوب بایدجست و جو کرد که به جای آموزش مهارتهای زندگی انسانیت،مطالب بیهوده و مغزپرکن آموزش میدهندمتاسفانه. خدایا بحق پهلوی شکسته فاطمه زهرا سلام اللّه علیها حقم رابگیرونجاتمان بده.🤲😭😭😭
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      خواهرم شما دیگه با بچه هات همون کاری رو نکنی که با آرزو و بابک خرم دین کردن...قانونی اقدام کن،بچه هات به میل خودشون به دنیا نیومدن که ...
  • جیران IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    حتی فکرشم ادمو عصبانی می‌کنه الهی بگردم چه غذایی کشیده
  • فقط حق IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    دمت گرم بانوی بزرگوار فقط قصاص ک گفتی تو رو خدا پیگیر کارت باش تا صداش ب گوش همه برسه بذار درس و عبرتی بشه برا بقیه مردانی ک دست بزن دارن
  • آرام IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    خدا لعنت کنه همچنین مردهایی رو . همچنین مردهایی حقشون اینه هرچی فوری قصاص بشن تا دنیا از دست شون راحت شه و واقعا چرا به حقوق زنان در همه مسائل در ایران کم توجه میشه واقعا متاسفم برای همچنین وضع کشورمون
  • دیلا IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    واقعا متاسفم برای همچنین مردهایی خدا لعنت شون کنه ایشالا زودتر هرچی آدم این نوع قصاص بشه تا دنیا از شر همچنین آدم هایی پاک شه و واقعا چرا به حقوق زنان در همه موارد در ایران کم توجه میشه و اینکه خیلی برای این وضع متاسفم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    الله اکبر ضعف تقوا فقط
  • ناشناس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    به اجبار زندگی کردن خیلی سخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس