مقام سابق آمریکایی خواستار تحریم مبادلات نفتی ایران و سوریه شد

یک مقام سابق آمریکایی از بایدن خواست تا تحریم‌های بیشتری را علیه انتقال نفت ایران به سوریه اعمال کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «اندرو تالر»، مشاور ارشد سابق «جیمز جفری»، نماینده آمریکا در امور سوریه، از دولت بایدن خواسته است تا تحریم‌های بیشتری را علیه انتقال نفت ایران به سوریه اعمال کند.

تیبلر در مقاله‌ای در نشریه «نشنال اینترست»، بایدن را متهم کرد که در رابطه با مبادلات نفتی ایران و سوریه «به سوی دیگر نگاه می‌کند» و اگرچه محموله‌های نفت تهران نقض آشکار تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود، اما دولت بایدن در برابر این موضوع کاری انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پولیتیکو: ابتدا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد

این مقام سابق آمریکایی همچنین توصیه کرد که تحریم‌های جدیدی علیه نهادها و شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده کمک فنی و تکنولوژیکی به سوریه اعمال شود.

تیبلر پیشنهاد کرد که برای افزایش فشار بر سوریه بهترین راه هدف قرار دادن محموله‌های نفتی ایران از طریق بنادر سوریه است. او از بایدن خواست تا شرکت نفت و شرکت نفتکش ایران تحت فشار قرار دهد.

توصیه مقام آمریکایی برای تحریم مبادلات نفتی ایران و سوریه در حالی است که پیشتر رسانه‌های منطقه گزارش داده بودند که ده‌ها میلیون دلار نفت سوریه از مناطق تحت اشغال آمریکا قاچاق شده است. اگرچه ترامپ آشکارا مدعی کنترل نفت سوریه بود، اما کاخ سفید در دوران بایدن درباره هنوز به قاچاق نفت سوریه توسط نیروهای آمریکایی واکنشی نشان نداده است.

آمریکا علاوه بر کنترل شدید تأسیسات نفتی سوریه، تحریم‌های موسوم به سزار را علیه دمشق اعمال کرده است که تا هر کشور یا شرکتی که با دولت اسد همکاری یا تجارت کند، مشمول این نوع از تحریم‌ها شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 9
    بهتر انشالله نفت ایران به دست عرب ها نرسد برق و آب را که صادر میکنند به آنجا و در تابستان برق ما را قطع می‌کنند خوشحال شدم.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      5 1
      به کوری چشم هرچی داعشی فارسی زبان و اربابتون آمریکا بازهم خواهیم فروخت شماهم هیچ غلطی هم نمی توانید بکنید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 2
    باید این آمریکایی حمال (تیبلر) رو بندازیم تو گونی بیاریم ایران محاکمه کنیم.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    تحریم‌ها تازهداره روغن میشه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    با سلام پیشنهاد تشدید تحریم ها بر مبادلات نفتی ایران و سوریه توسط قانون گذار امریکائی در حالیکه آمریکا در وین مذاکرات را برای لغو تحریم ها است را در پیش روی خود دارد ، در واقع نشانه ائی از ماهیت استکبار آن رژیم دانست. خیلی خوب، سلمنا، ما هم استفاده از زور را بردیم و با تکیه بر این روش خواسته های خودمان را مستکبر دیکته می کنیم. شاید بنظر برسه این کار سخته ولی شدنی است به امید خدا.
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    چرا سوریه باید تحریم شود شاید بخاطر این است که سوریه با داعش جنگیده است
  • احمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    فرهنک کاخ نشینان آمریکا دزدی وتجاوز است ، نمونه ، غارت نفت مردم مضلوم باشرف سوریه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس