فرمانده نیروی دریایی یمن: برای توقیف کشتی‌های متجاوز تعارف نداریم

یک روز پس از توقیف یک کشتی باری نظامی اماراتی، فرمانده نیروی دریایی یمن گفت که هر کشتی متجاوزی که وارد آب‌های این کشور شود، توقیف خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرلشگر «محمد القادری» فرمانده کل نیروی دریایی ارتش یمن (وابسته به دولت صنعاء) در واکنش به توقیف یک کشتی لجستیکی بزرگ ارتش امارات در سواحل بندر الحدیده، گفت که این کشتی وارد آب‌های سرزمینی یمن شده بود.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، او گفت: «سواحل یمن جای تفریح و گردش نیست و هرکسی بدون رعایت قوانین بین‌المللی شناخته شده، وارد آب‌های منطقه‌ای یمن شود، فورا توقیف خواهد شد و در این موضوع با هیچ کشوری مسامحه نخواهد شد.»

برای توقیف کشتی‌های متجاوز تعارف نداریم

القادری تأکید کرد که نیروی دریایی یمن نگهبان آب‌های سرزمینی این کشور است و همگی دیدند که ادعای دشمن سعودی در خصوص اینکه کشتی مذبور حامل کالاهای پزشکی بود، دروغ از آب در آمد و این کشتی با محموله تسلیحاتی عازم بندر المخا بود.

برای توقیف کشتی‌های متجاوز تعارف نداریم

روز گذشته شبکه العربیه مدعی شد که جنبش انصارالله یمن یک کشتی باری با پرچم امارات عربی متحده را در امتداد شهر «الحدیده»   توقیف کرده است. سعودی‌ها ادعا کردند که کشتی فوق حامل تجهیزات پزشکی برای یک بیمارستان سعودی در جزیره «سقطری» بوده است.

برای توقیف کشتی‌های متجاوز تعارف نداریم

برای توقیف کشتی‌های متجاوز تعارف نداریم

اما سپس سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تایید کرد که نیروهای یمن، یک کشتی باری نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی را که بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بوده و در حال انجام اقدامات خصمانه‌ای بود که امنیت و ثبات یمن را هدف می‌گیرد، توقیف کردند. او سپس در یک کنفرانس خبری تصاویر خودروها و ادوات نظامی و تسلیحاتی که بار این کشتی بود را به نمایش گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 0
    خوش به حالتون چون ما داریم خیلی هم داریم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس