اوجی:همکاری تنگاتنگ ایران والجزایر در جی‌ئی‌سی‌اف و اوپک ادامه می‌یابد

وزیر نفت از آغاز سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران خبر داد و گفت: از روز دوشنبه سوآپ گازی میان کشورهای ایران، ترکمنستان و آذربایجان آغاز شده است.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه کمیسیون انرژی در مجلس افزود: در حال حاضر براساس این قرارداد روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون متر مکعب سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان در حال انجام است که این موضوع به پایداری گاز در کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، ولی با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم که با صرفه جویی در مصرف نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.

وزیر نفت گفت: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

اوجی افزود: در حال حاضر مصرف خانگی، تجاری و حمل و نقل به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف ۱۰۰ میلیون متر مکعب است و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    برای این جابجایی چقدر برای ایران منافع دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس