عملیات حفاری تونل انتقال آب کانی‌سیب پایان یافت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از پایان موفقیت‌آمیز عملیات حفاری تونل انتقال آب کانی‌سیب به طول بیش از ۳۵ کیلومتر توسط تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سید حسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اعلام این خبر اظهار داشت: تونل انتقال آب کانی‌سیب با هدف احیای دریاچه ارومیه و یکپارچه سازی منابع آب حوضه گلاس و بهبود شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منطقه، در دستور کار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) قرار گرفت و عملیات حفاری آن به همت تلاشگران هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

۳ کشته و ۲۳ مصدوم بر اثر واژگونی مینی‌بوس +فیلم

وی در خصوص سختی‌ها و مشکلات این پروژه افزود: برای اجرای این پروژه از دو دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع تونل ( TBM) استفاده شد اما به دلیل برخورد با زون پرفشار آبرفتی به طول ۲ کیلومتر در قطعه یک و همچنین برخورد با زون سنگی سخت با مقاومت فشاری بالا در قطعه ۲، کار اجرای پروژه بسیار مشکل و طاقت‌فرسا شده بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن تبریک این موفقیت به جامعه مهندسی کشور از همکاری وزارت نیرو به عنوان کارفرمای این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس